Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?
eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?
Kommentit (1427)
Onpa turhauttavaa keskustelua...
Väittäjä 1: "Mutta kun se raaamattu on ihmisten kirjoittamaa fiktiota. Mitä virkaa sillä on?
Väittäjä 2: "Raamattu kertoo, että...
Väittäjä 1: "Ei sillä ole merkitystä! Raamattu on kuin mikä tahansa fiktiokirja"
Väittäjä 2: "Sinä uskot niin, koska... Raamattuhan kertoo, että..."
Väittäjä 1: "Usko nyt saatara, että minua ei kiinnosta mitä se raamattusi sanoo... Se ei ole mikään auktoriteetti mihinkään!"
Tämä on kehäpäätelmien ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä Meidän -rukous päätetään sanoihin Jeesuksen Kristuksen nimeen, koska Jeesus on ainoa välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä.
Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. (1. Tim. 2:5)
Tarpeeton lisäys.
Et ymmärrä Raamatun sanomaa.
"Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen." (Joh. 16:23-24)
Eikös se tarkkaan ottaen ollut niin että pyyntö toteutuu takuuvarmasti vasta jos kaksi tai useampi yhdessä pyytää samaa asiaa.
Tämä on ihmisen elämän tärkein kysymys.
Missä minä vietän ikuisuuden?
Varoituksen sana: nämä Paavalia harhaoppisena pitävät ihmiset ovat Saatanan eksyttämiä, omasta mielestään synnittömiä kristittyjä. Raamatun vertaus hääjuhlaan ilman häätalon isännän eli kuninkaan tarjoamaa hääasua tulevasta ihmisestä kertoo juuri heistä.
"Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua. Hän kysyi tältä: Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita? Mies ei saanut sanaa suustaan. Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita. Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja." (Matt. 22: 11-14)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä Meidän -rukous päätetään sanoihin Jeesuksen Kristuksen nimeen, koska Jeesus on ainoa välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä.
Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. (1. Tim. 2:5)
Tarpeeton lisäys.
"Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen." (Joh. 16:23-24)
Eikös se tarkkaan ottaen ollut niin että pyyntö toteutuu takuuvarmasti vasta jos kaksi tai useampi yhdessä pyytää samaa asiaa.
Lukekaa Raamattu. Ne vastaukset kaikkiin teidän kysymyksiinne löytyvät sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeton lisäys.
Missä kaksi tai kolme on kokoontuneena minun nimessäni , siinä minä olen heidän keskellänsä. Se ei tarkoita etteikö Jeesus olisi myös yhden kanssa.
Missä 2 sopii että anovat ,he saavat. Anominen tulee olla Jumalan tahdon mukaisia asioita.
"Tämä on kehäpäätelmien ketju."
On vastakkaisia mielipiteitä.
Uskovat ja uskonnottomat.
Eikö kysymys: mikä kahdessa lauseessa on Raamatun vastaista? ole asiallinen kysymys.
Raamatun mukaan ihmisen on onnistuttava Jumalan tahdon noudattamisessa päästäkseen taivasten valtakuntaan. Väite siitä, että Jumala tekisi kaiken ihmisen puolesta, on vastoin sitä.
Raamatusta:
20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeton lisäys.
Kommenttisi ei liittynyt mitenkään siihen, mitä minä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ei usko, on jo tuomittu.
"Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." (Joh. 3:18)
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut." (Room. 10:9)
Tämä sydämässä uskominen tarkoittaa suomeksi, uskoa, jossa ei ole epäilystä.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.Kerrotko, kuinka olen ymmärtänyt väärin? Vaikuttaa nimittäin siltä, että et ole uskova, vaan joko pilkkaaja tai kirkossa käyvä tapakristitty, joka ei tunne Raamatun sanomaa muutoin kuin kuulopuheelta. Ja tosiaan, tällä palstalla on keskustelija, joka esiintyy uskovana, mutta todellisuudessa pyrkii vääristel
Paavalin näkemykset eivät perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen. En ole pilkkaaja, vaan minulla on oikeaa tietoa. Olen ansainnut sen ja saanut sen Jumalan armosta. Minä opetan ehdottoman oikeaa ja puhdasta pelastusoppia. Joka ei sitä usko, on epäuskoinen ja siten kaukana pelastuksesta. Pelastava usko ei ole uskoa ilman epäilystä. Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan.
Olet yksi monista eksytetyistä. En käy enempää keskustelua kanssasi, koska siitä ei olisi mitään hyötyä. Onnea matkaan Viimeiselle tuomiolle.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Varoituksen sana: nämä Paavalia harhaoppisena pitävät ihmiset ovat Saatanan eksyttämiä, omasta mielestään synnittömiä kristittyjä. Raamatun vertaus hääjuhlaan ilman häätalon isännän eli kuninkaan tarjoamaa hääasua tulevasta ihmisestä kertoo juuri heistä.
"Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua. Hän kysyi tältä: Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita? Mies ei saanut sanaa suustaan. Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita. Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja." (Matt. 22: 11-14)
Hänen näkemyksensä eivät perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen. En ole Saatanan eksyttämä enkä omasta mielestäni synnitön.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kysymys: mikä kahdessa lauseessa on Raamatun vastaista? ole asiallinen kysymys.
Raamatun mukaan ihmisen on onnistuttava Jumalan tahdon noudattamisessa päästäkseen taivasten valtakuntaan. Väite siitä, että Jumala tekisi kaiken ihmisen puolesta, on vastoin sitä
Raamatusta:
20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Jumalan antama iankaikkinen elämä on lahja ,siihen et voi lisätä omia ansioita.
Ihmisen hyvät teot ovat siitä seurausta,
Lainopettajat ja fariseukset eivät noudattivat vain Moosesta ja itsekeksimiä perinnäissääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan ihmisen on onnistuttava Jumalan tahdon noudattamisessa päästäkseen taivasten valtakuntaan. Väite siitä, että Jumala tekisi kaiken ihmisen puolesta, on vastoin sitä
Raamatusta:
Jumalan antama iankaikkinen elämä on lahja ,siihen et voi lisätä omia ansioita.
Ihmisen hyvät teot ovat siitä seurausta,
Lainopettajat ja fariseukset eivät noudattivat vain Moosesta ja itsekeksimiä perinnäissääntöjä.
Kyllä, se on lahja joillekin niistä, jotka uskovat Jeesukseen eli uskovat Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskovat, mitä hän sanoo, eli noudattavat tai pyrkivät noudattamaan hänen opetuksiaan. Sinun ajatuksesi ovat sekavia. Tämä ei mene niin, että Jumala antaisi jonkin lahjan, jonka perusteella ihmiset sitten tekisivät hyviä tekoja. Tuollaisen luuleminen on itsepetosta. Iankaikkisen elämän voi saada vasta kuoleman jälkeen.
Kyllä, se on lahja joillekin niistä, jotka uskovat Jeesukseen eli uskovat Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskovat, mitä hän sanoo, eli noudattavat tai pyrkivät noudattamaan hänen opetuksiaan. Sinun ajatuksesi ovat sekavia. Tämä ei mene niin, että Jumala antaisi jonkin lahjan, jonka perusteella ihmiset sitten tekisivät hyviä tekoja. Tuollaisen luuleminen on itsepetosta. Iankaikkisen elämän voi saada vasta kuoleman jälkeen.
Eli lahja kaikille jotka uskovat Jeesukseen. Kun tulet taivaan valtakunnan kansalaiseksi, alat noudattamaan sen lakeja eli Jumalan mielestä hyviä tekoja.
Jos tuntisit Raamattua ymmärtäisit että iankaikkinen elämä alkaa jo silloin kun uudestisynnyt. Tämä on aivan simppeliä tietoa uskovalle jota Pyhähenki opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli lahja kaikille jotka uskovat Jeesukseen. Kun tulet taivaan valtakunnan kansalaiseksi, alat noudattamaan sen lakeja eli Jumalan mielestä hyviä tekoja.
Jos tuntisit Raamattua ymmärtäisit että iankaikkinen elämä alkaa jo silloin kun uudestisynnyt. Tämä on aivan simppeliä tietoa uskovalle jota Pyhähenki opettaa.
Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Pelastava usko ei ole sitä, että uskottelee itselleen jotain. Jumalan valtakuntaan voi päästä vasta kuoleman jälkeen. Ei kannata kuvitella olevansa uudestisyntynyt eläessään. Ei kannata myöskään kuvitella, että Pyhä Henki opettaa itseä.
Jo se tekee sinut harhaoppiseksi että olet Paavalia, joka on uudentestamentin voimakkain
opettaja ja pakanain apostoli, vastaan.
Lisäksi et tunne muutenkaan kirjoituksia joissa on iankaikkinen elämä ja Jumalan voima.
Vierailija kirjoitti:
Jo se tekee sinut harhaoppiseksi että olet Paavalia, joka on uudentestamentin voimakkain
opettaja ja pakanain apostoli, vastaan.
Lisäksi et tunne muutenkaan kirjoituksia joissa on iankaikkinen elämä ja Jumalan voima.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
No, onpa asiavirheitä paljon avauksessa. Ensinnäkin ei ole olemassa helvettiä, sillä se on satua. Ikuisuus on mahdottomuus, koska aika on vain universumin itsensä ominaisuus ja universumi kuolee joskus.
Kukaan ei voi tehdä minkäänlaista "parannusta", vaan niillä kyvyillä mennään, mitä kullakin on.
Jeesus niminen kaveri on legenda eikä suinkaan todellinen historiallinen henkilö. Heikosti siis menee, jos joku noihin keskiaikaisiin taruihin uskoo. Kannattaa päivittää tietämys 2000-luvulle.
Olet yksi monista eksytetyistä. En käy enempää keskustelua kanssasi, koska siitä ei olisi mitään hyötyä. Onnea matkaan Viimeiselle tuomiolle.