Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YAMK-opintoihin ilmeisesti tarvitsee aina kahden vuoden työkokemuksen pohjalle?

Vierailija
19.01.2026 |

Olen siis sairaanhoitaja ja välillä mietin, että pitäisikö vielä opiskella YAMK. Ongelmaksi vain muodostuu tuo työkokemus. Mä tein valmistumisen jälkeen vajaan vuoden sairaanhoitajan sijaisuutta ja sitten työnantajalla ei ollut tarjota jatkoa soppariin ja sain lähihoitajan vakipaikan jota tehnyt nyt muutaman kuukauden. Eli ei kerry sairaanhoitajan työkokemus. 

Tällä seudulla on huonosti tarjolla sairaanhoitajan töitä enkä halua muuttaa täältä pois koska on talo ja elämä täällä. Lisäksi olen ollut samalla työnantajalla jo useamman vuoden niin on täydet lomat ja mukava olla töissä tutussa paikassa. 

Toisaalta olen kyllä miettinyt jopa alan vaihtamista koska välillä tympii homma pahemman kerran ja työoloja heikennetään. Mitoituksen pienentäminen revitään meidän selkänahasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä yamksta on?

Vierailija
2/4 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21 senttiä korkeampi palkka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä esihenkilön työtä. Toki voisi käydä myös amiksen kautta tähän koulutuksen ja koittaa saada tiimivastaavan paikan omalta työpaikalta. Tuohon amiskoulutukseen vain pitäisi saada oppisopimus työpaikalle koska en mä ala maksamaan itse monen sadan euron koulutusta.

ap

Vierailija
4/4 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt goolettanut ja kyllä näyttää siltä, että pitää olla kahden vuoden työkokemus. No haluan kuitenkin jotakin opiskella niin etsin jotakin mielenkiintoisia kursseja Xamkin ilmaisista kursseista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi