Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotatko kevättä ja miksi?

Vierailija
19.01.2026 |

Huomaan joka vuosi samaan aikaan, että olo on vähän kevyempi, vaikka ulkona on vielä harmaata. Valo lisääntyy, päivät pitenevät ja mieli alkaa jo kääntyä kohti kevättä. Kevät tuntuu lupaavan uutta alkua enemmän energiaa, ulkona tekemistä ja ehkä vähän toivoakin.

Odotatko sinä kevättä?

Vai onko talvi sinulle parempaa aikaa?

Mikä keväässä tuntuu parhaalta valo, lämpö, luonto vai ihan vaan se tunne että selvisi taas yhdestä talvesta?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kovasti kevättä. Rakastan valoa ja erityisesti maalis-huhtikuuta kun aurinko lisääntyy ja luonto herää taas eloon.

Vierailija
2/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan pimeää ja lunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan liukkaita kelejä, siksi toivon kevään alkavan mahdollisimman pian. Valoisuuden kanssa on ihan se ja sama.

Vierailija
4/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset määrittelevät kevään kovin eri tavoin. Jollekin riittää valon määrän lisääntyminen, jollekin se alkaa vasta lumien sulamisesta.

En minä kevättä odota vaan kesää.

Vierailija
5/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan pakkasten loppumista. Ikävä kyllä sitä saa odottaa vielä kauan.

Vierailija
6/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nyt ensin edes talvea, kun Keski-Suomessakaan ei ole hiihtokelejä ollut tällä kaudella. Sentään muutama sentti lunta, niin ei ole ihan marraskuu.

Vierailija
7/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen kun on lunta ja päivä alkaa pikkuhiljaa pidentyä. Kesä on lempivuodenaikani, mutta osaan löytää hyvää kaikista vuodenajoista. Pääasia että ei ole kokoajan pimeää ja kuraista. 

Vierailija
8/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että ei tarvitse palella ja pääsee pyöräilemään. Pyöräile kyllä talvellakin lyhyitä matkoja, mutta ei se kovin miellyttävää ole.

Vierailija
9/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on rankkaa aikaa, loskaa, paskaa pakkasta välillä.

Toukokuussa helpottaa. 

Monen mieli myös järkkyy keväällä, valtava valon määrä ei aivoja virkistä kaikilla.

Vierailija
10/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva kun kevät on tulossa mutta en erityisesti odota sitä. Olen oppinut, että jos kovasti odotan jotakin niin unohdan  elää nykyhetkeä. Elämä on nyt, tänään, pilvisenä tiistaina tammikuussa, ei vasta kun päivän pituus on tietty määrä tunteja tai lämpötila jonkin tietyn rajan yli.

Vierailija
11/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kesää ja helteitä, mitä kuumempaa ja aurinkoisempaa sen parempi.

Vierailija
12/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan todellakin kevättä. Marras-joulu-tammikuu ovat minulle talvihorrostamisen aikaa ollut jo kauan.

Pidän auringon paisteesta, sulavasta lumesta, joka tippuu räystäiltä, muuttolinnuista ja niiden ilousesta laulusta, ensimmäusistä kärpäsistä, jotka paistattelee auringonpuoleisella seinällä.🐦

Vierailija
13/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin odotan.

Vihaan tätä hämäryyttä ja harmautta.

Tulin 2 kuukaudeksi Suomeen ja vaan odotan että pääsen maaliskuussa pois täältä. Toukokuun lopussa tulen sitten hoitamaan Suomen talon puutarhan kesäkuntoon ennen paluuta etelään kesäksi.

Vierailija
14/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, minulla on varattuna kolme matkaa. Valoa ja lämpöä!

Vierailija
15/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan aurinkoisia kevätpäiviä ja että tulee aikaisemmin valoisaa. Ja huhtikuussa odottaa matka Kreikkaan. 

Vierailija
16/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee jo pussikaljottelemaan.

Vierailija
17/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ODOTAN KOVASTO KEVÄTTÄ 2027 JOTTA TÄMÄ VENÄJÄMIELINEN JA KIINA MIELINEN HALLITUS JOUTUU   S  I  V  U   U  N   LOPULLISESTI !!!!!!!!

Vierailija
18/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kevättä, koska sen jälkeen tulee kesä. 

Vierailija
19/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ja en. Vuodenaikana pidän keväästä, lasken siihen ehkä huhtukuun, toukokuu on mulle varsinainen kevätkuukausi. 

Mutta tiedän kevään myös tuovan mahdottomia taloudellisia haasteita ja byrokratiaa. - ei , en ole työtön. 

Ja aikuinen lapseni muuttaa ulkomaille, häntä tulen ikävöimään paljon.

Vierailija
20/33 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo tunne elokuussa kun syksy alkaa lähestyä: taas yhdestä kesästä selvitty. 

En odota kevättä.