Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muu luuli ensin, että Trumpin kirje Norjan PM:lle oli trollin keksimä?

Vierailija
19.01.2026 |

Minä luulin. Sitten samoja otsikoita alkoi tulla enemmänkin ja menin katsomaan uutisia. Oho, se olikin totta!

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko, kaikki huomio on nyt Trumpissa. Putin on ollut hyvin hiljaa, hyvin kauan. Kohta tapahtuu jotakin yllättävää sieltä suunnasta ja kas Trumpin [Krasnovin] tekemisten logiikka aukeaa.

Joku syy siihen on, että Trump nyt noin riehuu. 

Voisiko olla, että hän on luvannut tiettyjä alueita Putinille ja haluaa Naton joukkoja Grönlantiin pois tieltä. On tämä nyt ᴘᴇʀᴋᴇʟᴇ, kun Eurooppaa uhataan kahdelta rintamalta.

Tämä.

Voipi olla vapaa sopimus niissä monissa salaisissa puheluissa näiden kahden papparan välillä. Sulle mulle.

Vierailija
82/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putin halusi hajottaa NATO:n. Toveri auttaa.

Tai tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iranissa on valtava murros ja hallinnon hajoaminen käynnissä. Mutta media ei uutisoi siitä ollenkaan vaan spekuloi torvet soiden USA:n mahdollista hajoamista.

Oletteko panneet merkille ja mitä tunteita se herättää?

Sitä, että ketään ei nyt näytä kiinnostavan Iran eikä varsinkaan iranilaiset naiset. Trump vetää semmosta showta, että kaikki muu unohtuu. Miksi? Se on aiheellinen kysymys.

Juu vauvelipalstalla kyllä kiinnostaa, kato jenkkimediaa

Vierailija
84/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin heti että aito. 

Kai tuon tyypin laatu nyt teillekin on jo selvinnyt.

Hän valtaa G-landin.

Ei valtaa. Pitäisi saada kongressin lupa eikä todellakaan tule saamaan.

Huoh. Presidentillä on oikeus erikoisoperaatioon ilman kongressin lupaa, muistaakseni max 3 kk. Tämä tuli 9/11 jälkeen Samalla mandaatilla hän kaappasi Venezuelan pressan ja otti öljyt. Samalla tavalla hän ottaa Grönlannin.

Se tulee tapahtumaan. Kongressi ei tielle asetu. Sen tehtäväksi jää tilanteen toteaminen. 

Se maksaa, ja kongressi istuu rahojen päällä

Plus kun eka USAn sotilas kaatuu niin kansan fiilikset tippuu sata prossaa.

Tällä hetkellä 75% vastustaa hyökkäystä Gröönlantiin (siis Usassa). Die 

Vierailija
85/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulemme Trumppia tyhmäksi mutta entä jos toi kaikki onkin taitavaa teatteria?

Pahoin pelkään ettei ole. Miksi hän tekisi tahallaan  itsestään naurunalaisen ja heikentäisi sillä tavoin USAn arvovaltaa?

Ajatteletko oikeesti, että trumppia kiinnostaa mitä A- studiossa sanotaan, tai hesarissa

Vierailija
86/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinköhän se luuli, että Norjan pääministeri käskyttää Nobel-komitean antamaan palkinnon hänelle?

Ei luullu, etkö lukenut sitä kirjettä

Koska maanne päätti olla myöntämättä minulle Nobelin rauhanpalkintoa huolimatta siitä, että olen lopettanut kahdeksan sotaa, en enää tunne velvollisuutta ajatella vain rauhaa, vaikka se onkin aina tärkeää, vaan voin nyt ajatella sitä, mikä on hyvää ja oikeaa Yhdysvalloille.

Miten tämä sitten pitäisi tulkita?

Sanoi, rauha on ensisijainen, mutta amerikan etu tulee myös.

Kirje oli vastaus tulleja koskevaan asiaan. Siitä viittaus anerikan etuun

Vierailija
87/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä enää mikään mitä sieltä tulee. Voi järkyttää kyllä, niin kuin tämä kirjekin, mutta ei yllätä.

Magapiireissä toki liikkuu sitäkin näkemystä, että tuo on Norjan hallituksen kirjoittama Trumpin mustamaalaamiseksi tjsp.

Luitko sen kirjeen, mitä siinä sanottiinkaan

https://x.com/BNODesk/status/2013131009018003854?ref_src=twsrc%5Etfw%7C…

Tuolta voi jokainen englantia osaava lukea.

Vierailija
88/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdin nähdä Hesarin uutisen ensin. Yhä hullummaksi menee. Uhkailee suoraan sodalla. Ihan samanlainen kuin Putin. Nyt olisi aika, että hänelle kävisi kennedyt.

KERRAN VIELÄ

Älä ota kirjaimellisesti

Vierailija
89/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että Euroopassa on sentään ymmärretty alkaa varustautumaan. Ja ehkä jopa yhdistymään.

En usko. Tässä on kohta neljä vuotta alettu varustautumaan ihan nyt heti eikä vielä ole tapahtunut muuta kuin kokouksia ja julkilausumia.

Yritimme ostaa yhden rinkan oliko se Varustelekasta vai Varustenetistä. Se malli oli loppu, kun kuulemma Saksa oli tilannut niitä armeijalleen, jota yrittävät kasvattaa. Tällä tasolla se varustautuminen vielä on. Puolustusmateriaalia ei vaan ole, ammustehtaillakin kestää vähintään vuosi tilauksesta saada tuotantolinjalta tuotetta ulos, mitään ei ole valmiina varastoissa missään. 

Vierailija
90/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko, kaikki huomio on nyt Trumpissa. Putin on ollut hyvin hiljaa, hyvin kauan. Kohta tapahtuu jotakin yllättävää sieltä suunnasta ja kas Trumpin [Krasnovin] tekemisten logiikka aukeaa.

Joku syy siihen on, että Trump nyt noin riehuu. 

Voisiko olla, että hän on luvannut tiettyjä alueita Putinille ja haluaa Naton joukkoja Grönlantiin pois tieltä. On tämä nyt ᴘᴇʀᴋᴇʟᴇ, kun Eurooppaa uhataan kahdelta rintamalta.

Et taida paljon seurata mitään. Katotko instasta uutiset 😄

Vierailija
91/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkäpää paska kirjoitti:

Niinhän se onkin. Maailman suurimman oranssin peikon.

Sä ja kaikki palstamammat ootte vittumoisia paskoja! Mä en tuu tällä palstalla kauaa homehtuu, saatana. Paskat mä teistä ja teidän valitusketjiuista piittaan. Pitäkää rupinen palstanne! Valittakaa vaikka joka päivä. Mutta hiljaseks te ette mua saa ku saatana tykillä! Ja minähän kiusaan teitä ku huvittaa, perkele. Sano niille, että jos ne vielä vittuilee niin ne saa monoa persiille, saatana!  

Vierailija
92/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin heti että aito. 

Hän valtaa G-landin.

Armeija lähti vielä Trumpin Venezuelan keikkaan mukaan koska jotain jotain MUTTA eppäilen että Natoa vastaan hyökätessä jopa Yhdysvaltojen kenraaleilla voi hiipiä epäilys hitaaseen nuppiin. 

Missä hyökätään natoa vastaan ?

Vierailija
93/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin heti että aito. 

Hän valtaa G-landin.

Armeija lähti vielä Trumpin Venezuelan keikkaan mukaan koska jotain jotain MUTTA eppäilen että Natoa vastaan hyökätessä jopa Yhdysvaltojen kenraaleilla voi hiipiä epäilys hitaaseen nuppiin. 

Sitä on jo ennakoitu. Hegseth järjesti kenraaleille sen laajasti uutisoidun Warrior spirit -tilaisuuden, jossa sanoi, että niiden sotilaiden, joille nykyhallinnon käskyt eivät kelpaa, on paras irtisanoutua. Osa onkin irtisanoutunut.

Vierailija
94/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinköhän se luuli, että Norjan pääministeri käskyttää Nobel-komitean antamaan palkinnon hänelle?

Ei luullu, etkö lukenut sitä kirjettä

Koska maanne päätti olla myöntämättä minulle Nobelin rauhanpalkintoa huolimatta siitä, että olen lopettanut kahdeksan sotaa, en enää tunne velvollisuutta ajatella vain rauhaa, vaikka se onkin aina tärkeää, vaan voin nyt ajatella sitä, mikä on hyvää ja oikeaa Yhdysvalloille.

Miten tämä sitten pitäisi tulkita?

Sanoi, rauha on ensisijainen, mutta amerikan etu tulee myös.

Kirje oli vastaus tulleja koskevaan asiaan. Siitä viittaus anerikan etuun

"Koska maanne päätti olla myöntämättä minulle Nobelin rauhanpalkintoa". Siinähän väitetään ihan suoraan että Norjan valtio päättää palkitsemisesta.

Vierailija
95/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin on 100 % narsisti. Ei jäämiä muista luonteenpiirteistä. Puhtoista kamaa.

Vierailija
96/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin heti että aito. 

Hän valtaa G-landin.

Missä hyökätään natoa vastaan ?

Grönlannissa, jos Trump päättää hyökätä sinne.

Vierailija
97/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole teatteri eikä sumutus.

D ottaa G-landin. Se tulee tapahtumaan nopeammin kuin arvaamme. Eli n. 1-3 kuukauden sisällä.

Seurauksena on vastalauseet, mutta ei aseellinen vastarinta. Nato pysynee kasassa teoriassa mutta muuttuu käytännössä täysin toimimattomaksi. Ja silloin Putte alkaa tehdä siirtoja.

Oma lukunsa on Kiina. Kauanko se vielä odottaa ja miten se tulkitsee USA:n avun Taiwanille. Se onkin ainoa joka sitä on pidätellyt. Jos se arvioi ettei USA tule Taiwanille apuun se iskee. 

Mielenkiintoisia aikoja elämme. Pahoin pelkään että vaikka emme itse suoraan sotaan joutuisi, tulemme vielä vuosia kärsimään sen heijastevaikutuksista jotka voi olla pahojakin. 

Vierailija
98/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkäpää paska kirjoitti:

Sä ja kaikki palstamammat ootte vittumoisia paskoja! Mä en tuu tällä palstalla kauaa homehtuu, saatana. Paskat mä teistä ja teidän valitusketjiuista piittaan. Pitäkää rupinen palstanne! Valittakaa vaikka joka päivä. Mutta hiljaseks te ette mua saa ku saatana tykillä! Ja minähän kiusaan teitä ku huvittaa, perkele. Sano niille, että jos ne vielä vittuilee niin ne saa monoa persiille, saatana!  

Oot sä kyllä miesten mies! Tuu meille niin saat viinaa! 

Vierailija
99/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdin nähdä Hesarin uutisen ensin. Yhä hullummaksi menee. Uhkailee suoraan sodalla. Ihan samanlainen kuin Putin. Nyt olisi aika, että hänelle kävisi kennedyt.

KERRAN VIELÄ

Älä ota kirjaimellisesti

Joo otetaan läpällä vaan!

Vierailija
100/118 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkäpää paska kirjoitti:

Asiaa veli!HH!  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan