Vartijat näkee sovituskoppeihin riippumatta siitä mitä julkisuuteen selitetään
Olin alalla kahdeksan vuotta ja joka kaupassa kameravalvonta ulottui koppiin. Se on estettävissä digitaalisesti mutta näin tehdään vain kun paikalla on ulkopuolisia. Miksi luulette ettei noissa kopeissa ole kattoa tai jollain läpyskällä tehdä katvealuetta? Näinkin noiden aikana enemmän tissejä kun suurin osa miehistä ikinä.
Kommentit (79)
Hyvä syy ostaa vaatteet verkkokaupoista.
Vuodelta 2022:
"Turun kauppatorille hankitaan uudet valvontakamerat. Toria kuvaa jatkossa useampi valvontakamera. Uudet kamerat maksavat reilut 70 000 euroa. Kameravalvonnan määrä Turussa kasvaa. Turun kaupungilla on satoja valvontakameroita, mutta niiden sijaintia ei paljasteta"
Luulisi olevan hyvää kuvaa kun pelkät yhden torin kamerat maksaa 70000€. Ei tarvitse viranomaisten minecraftia katsella? Kaupoissakin varmasti on jo nykyään ihan laadukkaat kamerat, mutta onko tallennus niin heikolla laadulla tallennustilan säästämiseksi, että siksi on monesti edelleen kuvat sitä pikselimössöä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä syy ostaa vaatteet verkkokaupoista.
TV:n ja puhelimen kamera valvoo ja lähettää kuvat Kiinaan ja Yhdysvaltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Livekuva on aivan eri kuin se livestä tallennettu video. Täyslaadukas tallenne veisi liikaa tallennustilaa.
Sama juttu vaikka omalla kotitietokoneella: kamera, jolla kuvataan, voi olla hyvinkin laadukas, mutta kun tallennat videoita ja kuvia koneellesi, niin pystyt itse päättämään, mikä on lopullinen tallennuslaatu - heikko, keskinkertainen vai laadukas. Siitä sitten riippuu, kuinka paljon muistitilaa se kuva tai video vie. Ero tilantarpeessa on aika huikea!
Niin, mikä vie liikaa tallennustilaa? 5 minuuttia 4K-laatuista videota sovitustilanteesta? Onko tallennustilan hinta jotenkin viime aikoina ampunut katosta läpi, vai saako niitä 18 teratavun limppuja vieläkin muutamalla satkulla? Taidat olla joku hönö vartija itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohut lastulevy ja lamppu kopin kattoon maksaa ihan liikaa, ei pysty. Siksi niissä on avoimet katot.
Oletteko te nyt ihan tyhmiä. Tottakai teitä kuvataan. Ei aina, mutta tarpeen vaatiessa...
Jos koppiin lähtee nainen ja vartija on valvomossa kiin kyllä kuvataan 🙂
Höpö höpö. Yksikään turvallisuusalan yritys ei riskeeraisi koko toimintaansa asentamalla kameroita niin että niistä näkee laittomasti pukukoppiin. Miksi tekisivät niin? Mitään hyötyä ei vartiointipalvelua tarjoava yritys siitä voi saada päin vastoin.
Tuossa ylempänä on kuva esimerkkinä.
Kuva suuntaan suunnatusta kamerasta. Mitä sitten? Sovitukoppeja ei kuvata.
Mutta hyvänen aika, eihän tallennus voi olla kiinni muistin määrästä. Hinnathan ovat hyvin alhaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tomannilla kamerat on suunnattu sovituskoppeihin. Parhaat naisten kuvat kiertävät whatsapp ryhmissä.
No se on helppo uskoa, niin ala-arvoista toimintaa kaupalta ja vartiointiliikkeiltä. Taitaa kaikkein keskenkasvuisimmat penikat päätyä siihen ketjuun kyttäämään, kun ei ole minkäänlaisia käytöstapoja. Tavoite taitaa olla karkottaa kaikki asiakkaat. Itse siirryin kilpailijoille kokonaan ja tainnut aika moni muukin niin tehdä myynneistä päätellen. Syyttävälle sormelle helppo löytää kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tokmannilla kamerat on suunnattu sovituskoppeihin. Parhaat naisten kuvat kiertävät whatsapp ryhmissä.
Tämän olen itse asiakkaana huomannut, esim. Nummelan Tokmannilla.
Tuskin yksittäistapaus.
Juuri tämän takia en käytä sovituskoppia Tokmannilla, jos vaate vaatii sovitusta jää se ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin niitä sovituskoppivideoita sitten voi edes käyttää, jos siellä kuvaaminen on kiellettyä??? Ei kelpaa todisteeksi, ei saa näyttää kellekään, ei saa julkaista, ei saa jakaa.
Jos näkyy että asiakas varastaa niin otetaan kiinni jollain tekosyyllä.
Jos paikalla on myyjä, näkee heti jättääkö sovittaja kaikki vaatteet jotka sovitti ja ostaako niistä jonkun.
Kaupoilla ja turvallisuusalan yrityksillä on siis salaliitto ja yksissä tuumin rikkovat järjestelmällisesti lakia ilman että kumpikaan osapuoli, asiakkaat tai viranomaiset puuttuvat asiaan? Todella uskottavaa😅
Kiinalaisella kamerateknologialla luetaan jo ihmisen ruumiinlämpöä ja ekg-käyrää. Nämä siksi, että voidaan ennakoida paremmin epäilyttäviä henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livekuva on aivan eri kuin se livestä tallennettu video. Täyslaadukas tallenne veisi liikaa tallennustilaa.
Sama juttu vaikka omalla kotitietokoneella: kamera, jolla kuvataan, voi olla hyvinkin laadukas, mutta kun tallennat videoita ja kuvia koneellesi, niin pystyt itse päättämään, mikä on lopullinen tallennuslaatu - heikko, keskinkertainen vai laadukas. Siitä sitten riippuu, kuinka paljon muistitilaa se kuva tai video vie. Ero tilantarpeessa on aika huikea!
Niin, mikä vie liikaa tallennustilaa? 5 minuuttia 4K-laatuista videota sovitustilanteesta? Onko tallennustilan hinta jotenkin viime aikoina ampunut katosta läpi, vai saako niitä 18 teratavun limppuja vieläkin muutamalla satkulla? Taidat olla joku hönö vartija itsekin.
Voit itse kysyä tarjousta tuollaisesta järjestelmästä jossa on raid-varmennetut levyt. Jos hinta tuntuu kalliilta, kannattaa alkaa kilpailijaksi.
Et ole ollut alalla 8 vuotta. Tuskin edes alan vähimmäisopintoja käynyt, eli osaa turvallisuusalan ammattitutkinnosta, koska rikosrekisteri ei päästä. Kameravalvonnasta on tarkat asetukset ja lait ja nämä kameraratkaisut ennen käyttöönottoa auditoidaan. Lisäksi tuskin kukaan näitä mainitsemiasi mielikuvitus ottaa jakoon, koska se on suora reitti lupien menetykseen ja rikosrekisteriin.
Oletteko koskaan riissuneet itseänne ilkoisillenne sovituskopissa ja sitten heittäneet vaatteistanne puollet oikealla, ja puolet vasmmalla puolellanne olevaan koppiin? Alkaa kuumottaa aika lailla sellainen
Toivottavasti minua on kuvattu salaa pukukopissa ja kuvat julkaistu. Ennen pitkää joku kaveri tunnistaa minut ja lähettää ne kuvat myös minulle. Minä voin haastaa kaupan oikeuteen. :D
jos kauppa on näennäisesti täyttänyt lain kirjan niin sinä olet syyllistynyt rikokseen. kauppa tekee susta syntipukin. onko pakko kattoo niitä tissejä?
Vierailija kirjoitti:
Kaupoilla ja turvallisuusalan yrityksillä on siis salaliitto ja yksissä tuumin rikkovat järjestelmällisesti lakia ilman että kumpikaan osapuoli, asiakkaat tai viranomaiset puuttuvat asiaan? Todella uskottavaa😅
eihän tää mitenkään outoo ole. moni asia jäis tekemättä jos jokaista sääntöö noudattas kirjaimellisesti. ja kun ne laissa on niin salaliittoks sitä kutsutaan. rikoksen kautta taloudelllista hyötyä
Vierailija kirjoitti:
Et ole ollut alalla 8 vuotta. Tuskin edes alan vähimmäisopintoja käynyt, eli osaa turvallisuusalan ammattitutkinnosta, koska rikosrekisteri ei päästä. Kameravalvonnasta on tarkat asetukset ja lait ja nämä kameraratkaisut ennen käyttöönottoa auditoidaan. Lisäksi tuskin kukaan näitä mainitsemiasi mielikuvitus ottaa jakoon, koska se on suora reitti lupien menetykseen ja rikosrekisteriin.
missä maailmassa sää elät? kyllä työturvallisuus lakejakin kierretään joka päivä että saa hommat hoidettua.