Vartijat näkee sovituskoppeihin riippumatta siitä mitä julkisuuteen selitetään
Olin alalla kahdeksan vuotta ja joka kaupassa kameravalvonta ulottui koppiin. Se on estettävissä digitaalisesti mutta näin tehdään vain kun paikalla on ulkopuolisia. Miksi luulette ettei noissa kopeissa ole kattoa tai jollain läpyskällä tehdä katvealuetta? Näinkin noiden aikana enemmän tissejä kun suurin osa miehistä ikinä.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tokmannilla kamerat on suunnattu sovituskoppeihin. Parhaat naisten kuvat kiertävät whatsapp ryhmissä.
Tämän olen itse asiakkaana huomannut, esim. Nummelan Tokmannilla.
Tuskin yksittäistapaus.
"Turun Sanomien toimitusta lähestynyt lukija kertoo havainneensa, että Kaarinan Piispanristin Tokmannin sovituskopeista on näköyhteys valvontakameroihin. Sovituskopeista noin 510 metrin etäisyydellä..."
https://i.media.fi/incoming/dwypf8/22963863.jpg/alternates/FREE_1440/22…
Ei niistä pyöreistä valvontakameroista kuitenkaan katsella koppeihin. Ne on suunnattu silleen. Voisihan niillä sinnekin varmaan zoomailla, mutta kautta kiven ja kannon kaikki kauppiaat ja vartijat lupaavat, että näin ei tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tokmannilla kamerat on suunnattu sovituskoppeihin. Parhaat naisten kuvat kiertävät whatsapp ryhmissä.
Tuskin yksittäistapaus.
Voit käräyttää sen. Se ihan oikeasti on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen aina epäillytkin. Mutta olen lohduttautunut sillä, että jos vartijat minua katsovat sovituskopissa, niin eivät he ainakaan mitään elämystä koe.
Entäs huumorivideoksi? Kun ähkit pää punaisena liian pieniä housuja jalkaasi, ja napit sinkoilee sinne tänne?
Jaahas nyt meni vähän epäilyttävän näköinen naikkonen koppiin. Tuosta näppäimistöltähän tuota kameraa saisi vähän pyöräytettyä... mutta enhän minä nyt sellaista!
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi vartijoiden ammattitaitoa ei kunnioiteta.
Kun kuva julkaistaan varkaasti niin miksi näkyy vaan pikselimössöä🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yksittäistapaus.
Milläs todistat että sua on kuvattu? Pitääkö varastaa jotain leikisti tai leikkiä varastavansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Niitä kuvia jaetaan wa-ryhmissä
Ei jaeta. WA-ryhmissä jaetaan salakuvattuja videoita runkkariringille. Joten hyvin jännällä tavalla säkin taas identifioit itsesi onnettomaksi runkkari-inceliksi, joka salakuvaa ja salakatselee naisia sovistuskopeissa. Tai mikä ettei raavaita miehiä raappahousuissaan.
Eipä muuten Tokmannilla enää kulje vartijat perässä tai seiso kassan vieressä vahtimassa! Niin kuin ennen. Ne on kaikki katsomassa sovareiden kameratallenteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yksittäistapaus.
Milläs todistat että sua on kuvattu? Pitääkö varastaa jotain leikisti tai leikkiä varastavansa?
Menet infotiskille ja sanot, että toi teidän kameranne katossa kuvaa sovituskoppia. Alat valittamaan siitä niin eiköhän ne käy säätämässä sitä kameraa, varsinkin jos uhkaat somella. Ei sun tarvitse todistaa mitään. Riittä, että kamera osoittaa sovituskoppia kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yksittäistapaus.
Jep. Siellä jos sitten videoista löytyy esim. puolialastomia lapsia niin saattaa tulla vähän rankempaa syytettä niskaan. Eli ehdottomasti käräyttäkää tällaiset.
Ohut lastulevy ja lamppu kopin kattoon maksaa ihan liikaa, ei pysty. Siksi niissä on avoimet katot.
Oletteko te nyt ihan tyhmiä. Tottakai teitä kuvataan. Ei aina, mutta tarpeen vaatiessa...
Nuo videoiden bitratet tuskin pätee sellaisenaan jos kuvassa esiintyy vain vähän liikettä ja suurin osa kuva-alasta on staattista. Joku asiaan tuntematon vartija koettaa vähätellä. Jos vaikka tunti = 50 GB, niin mitä sitten? Nykyiset kiintolevyt vetävät 10 000 gigaa ja ylikin, siihen saa kahden viikon videot talteen jos kauppa on auki 14 h/vrk.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin yllätyin miten hyvät kamerat nykyään kaupoissa on. Katselin huoltokeikalla näyttöjen kuvaa valvomossa ja niistä näkee ihohuokosetkin kun zoomaa.
Ja silti julkaistuissa valvontakamerakuvissa henkilö koostuu yleensä n. kahdesta pikselistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi vartijoiden ammattitaitoa ei kunnioiteta.
Kun kuva julkaistaan varkaasti niin miksi näkyy vaan pikselimössöä🤔
Koska se on pelkkää pikselimössöä. Olen ihan noita kameran ruutuja tuijottanut.
- eri
Syy minkä vuoksi tilaan rintsikat ja uimapuvut kotiin ja sovitan rauhassa. Ihan sama kuka katsoo farkkujen tai villapuseron sovitusta.
Mutta kyllä, koppeja seurataan
Vierailija kirjoitti:
Ohut lastulevy ja lamppu kopin kattoon maksaa ihan liikaa, ei pysty. Siksi niissä on avoimet katot.
Oletteko te nyt ihan tyhmiä. Tottakai teitä kuvataan. Ei aina, mutta tarpeen vaatiessa...
Jos koppiin lähtee nainen ja vartija on valvomossa kiin kyllä kuvataan 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Yksikään turvallisuusalan yritys ei riskeeraisi koko toimintaansa asentamalla kameroita niin että niistä näkee laittomasti pukukoppiin. Miksi tekisivät niin? Mitään hyötyä ei vartiointipalvelua tarjoava yritys siitä voi saada päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Yksikään turvallisuusalan yritys ei riskeeraisi koko toimintaansa asentamalla kameroita niin että niistä näkee laittomasti pukukoppiin. Miksi tekisivät niin? Mitään hyötyä ei vartiointipalvelua tarjoava yritys siitä voi saada päin vastoin.
Tuossa ylempänä on kuva esimerkkinä.
Jep. Saavat kuvata nuoria nättejä likkoja niin paljon, ettei tällainen ruma vanha tatuoitu tursas taatusti kiinnosta.