Auli Viitalan kolumni: Siunaa, Jeesus, seksimme, aamen
"Ihmiset jakautuvat tässä asiassa kahtia: itse kuulun niihin, joiden mielestä seksistä on hyvä kiittää kumppania. Ei kiitos käyttämällä kulu. Mutta ehkäpä siitä pitäisi kiittää myös Jumalaa, kaiken kauniin antajaa. Ala-asteella 1980-luvulla rukoilimme aina ennen koululounasta siunaa, Jeesus, ruokamme, aamen ja sen jälkeen kiitos, Jeesus, ruoasta, aamen. Siinä on simppeli rukous myös petipuuhiin.
Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon seuransa. Etenkin satunnaisen kumppanin kanssa on syytä olla alkurukouksen kanssa varovainen. Jos pikkupöksyjä riisuttaessa pyytää siunausta, voi jäädä kokonaan saamatta. Sellaisiakin rakastajia taatusti on, joille Jeesuksen mainitseminen on turn-off. Hirveä sääli tietenkin, mutta ei heitä siitä voi rankaista, sillä hehän ovat uhreja. Väärinkäsitys, jonka mukaan kristityt pitävät Jumalan mielessä ja housut jalassa, on laajalle levinnyt. Älä levitä sitä. Muuten joku voi jäädä ilman just kun tarttis!"
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kolumni-siunaa-jeesus-seksimme-aamen
Kommentit (9)
Miksi Kirkko ja kaupunki on ottanut Auli Viitalan kolumnistikseen?
Vierailija kirjoitti:
Paneminen on kivaa.
Niin on. Ku en oo löytunyt yhtä ja oikeaa, niin panen monien kanssa kiitollisella mielellä.
Niin, eiväthän kristityt ole mitenkään avioseksiä vastaan, päinvastoin. Lisääntykää ja täyttäkää maa. Ennen avioliittoa seksi on eritoten naisilta kielletty, en tosin tiedä, missä raja menee.
"Rakas Jumala, voidaanko lopettaa sodat?"
"Lol ei"
"Entä saanko hyvän panon?"
"Tottakai!"
Vierailija kirjoitti:
"Rakas Jumala, voidaanko lopettaa sodat?"
"Lol ei"
"Entä saanko hyvän panon?"
"Tottakai!"
Vaan yhden? Vuodesssa 365 päivää
Jumalaa ei tarvitse kiittää mistään. Kiitollisuus ei ole lainkaan olennaista pelastuksen kannalta. Olennaista on pyrkimys Jumalan tahdon noudattamiseen ja siinä onnistuminen riittävän hyvin.
Mä olen tosi pettynyt näihin sinänsä järjissään olevan oloisiin ihmisiin, jotka yhtäkkiä Keski-iässä hurahtaa Kristinuskoon.
Erityisesti autistien kohdalla en käsitä tätä, Anna Kontula ja Tuomas Enbuskekin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kirkko ja kaupunki on ottanut Auli Viitalan kolumnistikseen?
Juuri siksi. Woke.
Paneminen on kivaa.