2008 vuoden vauvaa yrittämään- painos.5
Tässä olemme me jotka yritämme vauvaa vuodelle 2008:
♥ allu2006: toisen yhteisen yritys aloitettu 4/07 lapset 8/06, 7/95 ja 11/93, ikää kertynyt itselle jo komiat 35 vuotta ja tulevalle isälle 48 vuotta
♥ Autumn78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ fatmama05: kolmannen yritys aloitetaan 6/07 lapset -99 ja -01
♥ Eliador: toisen yritys aloitettaan 9/07 lapsi 3/04, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta
♥ Kaktus-84: ensimmäisen yritys aloitetaan 7/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 23 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ kaskas78: kolmannen yritys aloitettu 4/07 lapset 2/01 ja 4/03, ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ kaur@: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 26 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ kylli78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ M@m@-3x: neljännen yritys aloitettaan 6/07 lapset -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ Mio80: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ -piias-: neljännen yritys aloitettu 1/07 lapset 02/02, 06/04 ja 9/06, ikää kertynyt itselle jo komiat 24 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ r79: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ RvaSaarinen: ensimmäisen yritys aloitettu 3/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ seela-matilda: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ Salsa_42: toisen yritys aloitettu 10/06 lapsi 8/04, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ Syysvilja: toisen yritys aloitettaan 5/07 lapsi 11/99 ikää kertynyt itselle komiat 32 ja tulevalle isälle 32
♥ Tango: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 12/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
Jos kaipaat mukaamme joukkoon tähän, jätä tietojasi edes vähän:
♥ Monettako yritetään ja milloin yritys alkanut
♥ Oma ja tulevan isukin ikä
♥ Aikaisempien lasten syntymä kuukausi ja vuosi
Kommentit (45)
Hei!!!
Vähän masentaa tää pinon vaihtelu.... edellisestä kaikki varmaan jo siirtyny odotuspuolelle.... Mut sinnillä vaan....;)
eli ensimmäisen yritys alkanut 06/06 eli pikkasta vaille vuosi sitten....
minulla ikää kohta 22v. ja toivottavasti tulevan isän ikä 23v.....
Kuten otsikkokin kuuluu niin hyviä vappuja kaikille!!!Täällä länsirannikolla aivan ihanteellinen vappusää, aurinko paistaa ja lämmintä on kymmenisen astetta. Vapun olen onneksi vapaalla, joten saan nautiskella vapusta ihan rauhassa. Pian olis tarkoitus lähteä kauppaan jonottamaan vappusyömisiä ja sit pihalle vähän puutarhahommiin. Ihan rauhallinen vappu olis tarkoitus viettää.Mitään alkoholijuomisiakaan ei kauheasti uskaltais ottaa, sillä edelleenkään ei ole menkkoja kuulunut, vaikka piti alkaa torstaina.Raskaustesti näytti torstaina negatiivista, mutta ehkä täytyis muutaman päivän päästä tehdä uudelleen jos mitään ei kuulu.Onko kellään muuten sattunut niin että onkin ollut raskaana vaikka testi näyttänyt negaa??? Tein torstaina sen apteekin oman raskaustestin jonka pitäis olla tosi herkkä.En kyllä tehnyt testiä aamuvirtsasta, mutta ohjeiden mukaan sen ei tarvinnutkaan olla aamuvirtsasta. Samoin siinä luki että voi tehdä samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.Mitään raskausoireita ei kyllä oo ollut.Ekan raskauden aikana tiesin olevani raskaana jo ennenkuin edes tein testiä. Hieman hiljaista ollut täällä muuten viime päivinä, ovatko kaikki jo olleet niin juhlamielellä etteivät kerkeä kirjoittelemaan vai verottaako viikonloppu porukkaa?????
Minäpä täällä taas. Tein juuri testin ja negatiivistahan se näytti.Ei olis kyllä edes tarvinnut tehdä koko testiä sillä menkat näyttää nyt alkaneen.Perseelleen meni siis homma tältä kuulta taas....Nyt ahdistaa aika lailla raskaasti...Meni kyllä tää vappu pilalle.Illalla täytyis vielä jaksaa miehen porukoita.Ei vois kyllä just nyt kiinnostaa koko touhu sit vähempää.Menis nyt noi menkat sit pian ohi niin päästäis taas uuteen yritykseen.Jos tässä ei nyt ens kuun aikanakaan mitään tapahdu niin taidampa lähteä lääkärin pakeille.Meikäläinen kun ei oo mikään ihan nuori enää ja toiveissa olis kuitenkin ainakin pari lasta vielä.Vappuja kuitenkin kaikille ja parempaa onnea muille.
Miiku tervetuloa! Me ei olla lähdössä mihinkään ja täällä saa aika monta kuukautta hyppiä ennenkuin 2008 vauvat eivät enää voimassa.
Ikäviä uutisia Salsa... =( Mutta tämä oli selvästi vain pieni takaisku, vauva päätti ettei halua olla talvivauva ja siksi siirtyy helmikuulle niin pääsee jo kevät porukoihin =) Katsotaan miten minulle käy... (varmaan olen yhtä pottuuntunut/pettynyt)
On kieltämättä aika hiljaista nyt, vappu verottaa.
Ja pahoittelut Salsalle negasta. Plussatuulia seuraavaan kiertoon! Kuten myös kaikille muillekin tasapuolisesti!
Mulla muuttuikin vappusuunnitelmat. Kun piti alunperin viettää ihan rauhallinen ilta kotona, mutta päätinkin sitten että parempi olis välillä päästä tuulettumaan. Viime kerrasta alkaa olla jo reilu kaksi kuukautta ja se on minunlaiselle ex-bilehileelle jo liian pitkä aika :) Ehtii sitä raitista elämää viettää sitten myöhemmin, joten parempi nyt vähän mennäkin, kun vielä voi :)
Oikein kivaa vappua kaikille, vietitte sen sitten baarissa, mökillä, kotonanne tai missä hyvänsä :)
Heti alkuun Salsalle pahoittelut negasta :( Katselin tuota sun esittelyä ja näemmä molemmat ollaan aloitettu yritys viime lokakuussa ja samoin meilläkin on tarkoitus hakeutua lääkärinpakeille viimeistään kesäkuussa, toivotaan että molemmilla tärppäis eikä lääkärin apuja tarvittais!
Miikulle tervetuloa, ja pahoittelut kun olet joutunut siirtymään pinosta pinoon :( Toivottavasti tämä pino kuitenkin toisi sen toivotun plussan :)
Rvasaariselle tsemppiä testaukseen ++++++ bdbdbdbd
O.N täysyritys jälleen päällänsä, simoja on laitettu liikenteeseen pe-la ja varmaan tänäänkin, vasenta munasarjaa nippailee jo siihen malliin, että ovis on varmaankin huomenna kp10, niin kuin oli viime kierrossakin.
Ja vielä kerran hyvää Vappua kaikille! =)
-Allu kp9, yk8
Taidan minäkin hypätä tuolta vauva-puolelta tänne kuumeilijoiden joukkoon.
Toinen lapsi on haaveissa ja toukokuun lopulla olis sitten tarkoitus alkaa yrittämään.. Esikoinen on syntynyt 0706 eli pieni ikäero on toivomuksessa. Ja miehen kanssa molemmat ollaan 31 vuotiaita.
Oikein hauskaa vappua kaikille!
Itse olen 33v, mies on 36v. Kolmatta yhteistä yritetään. lapsia meillä on seuraavasti: minun tytär 10v, miehen tytär 10v, yhteiset tyttö 3v sekä poika 8kk. Yritys alkoi vajaa kuukausi sitten, kun minun ekat menkat tuli synnytyksen jälkeen. Toivottavasti ei mene yhtä kauaa kuin tytön ja pojan välissä.
költtänä:
Itse olen 33v, mies on 36v. Kolmatta yhteistä yritetään. lapsia meillä on seuraavasti: minun tytär 10v, miehen tytär 10v, yhteiset tyttö 3v sekä poika 8kk. Yritys alkoi vajaa kuukausi sitten, kun minun ekat menkat tuli synnytyksen jälkeen. Toivottavasti ei mene yhtä kauaa kuin tytön ja pojan välissä.
Lapset syntyneet minun tyttö 11/96, miehen tyttö 12/96, yhteiset tyttö 2/04 ja poika 8/06
Olen ihka uusi kirjoittaja täällä! Ja liityn kernaasti 2008 vuoden vauvapinoon. Eli...
Eka tytär 03/04
Yritys aloitettu 07/05(muistaakseni)
Minä 35 ja mies 40.
Eli yritystä on takana jo 1,5 vuotta. kaikenlaiset vinkit lapsen saantiin otamme vastaan. Greippimehu on jo kolmatta kertaa käytössä.
Vauvakuume on aivan mahdoton! Iloista vauvakuumeilukevättä kaikille kuumeilijoille!
Niin ja siis toista yritämme kuumeisesti!
Syysvilja: Kiitos vastauksestasi, kiva kuulla että muillakin samoja kokemuksia ja varmasti tiputtelu pilsujen jälkeen ihan normaalia, ihan turhaan mietin asiaa ja nyt se onneks on vihdoinkin loppunut!
Ihana ilma ulkona, mutta aika kylmä meillä asteita n. +5 hrrr! Meillä oli eilen kavereita kylässä, laulettiin karaokea ja otettiin vähän sidukkaa.
En juonut kun 3 ploa + lasillisen kuohuviiniä, jotenkin kai jo valmistelen tulevaa, vaikka nythän sitä kannattais vielä ottaa kun vois. No miehen 30 v. on tossa kolmen viikon päästä, sitten on ainakin otettava pikkasen enemmän...
Huomenna sitten taas töihin, onneks ei oo kun kolme päivää ja sitten taas viikonloppu!
No niin olihan täällä taas virkistäydytty sitten eilisen ja uusia immeisiäkin liittynyt joukkoon mukavasti..Tervetuloa kaikille uusille ja mukavaa saada uutta sakkia joukkoon. Meikäläisellä hieman paremmat fiilikset tänään kuin eilen, nyt vain odotellaan uutta mahdollisuutta.Olin jo etukäteen päättänyt et jos nyt ei tärppää niin sit alkaa kunnon laihis, joten hyvästi pulla,karkit ja suklaa.Hoitovapaan aikana nimittäin tuli sen verran kerättyä lisäkiloja et nyt olis kyllä viimeistään aika yrittää ne karistaa.
Meilleppä ei mitään ihmeellistä kuulu. Hyviä uutisia vain kuulin ystävältäni, hän oli testannut ++ ja mahakivun takia lääkärissi käynyt ja ultrassa nähnyt pienen pienen sikiön :)
Tervetuloa mun puolestani myös kaikille uusille!
Salsa-42:lle että täällä myös katsotaan mitä syödään. Hyvin olen makeasta päässyt helpolla " eroon" !! kiloja on kivasti lähtenyt yli 5kg, ja mietityttää tosiaan että ne taitaa sitten takas tulla kun tärppää (kesällä tarkoitus aloittaa yrittämään meillä sitä nelosta) Joten taitaa käydä huonosti ja sekin hiukan harmittaa.
Salsa-42:
Olin jo etukäteen päättänyt et jos nyt ei tärppää niin sit alkaa kunnon laihis, joten hyvästi pulla,karkit ja suklaa.Hoitovapaan aikana nimittäin tuli sen verran kerättyä lisäkiloja et nyt olis kyllä viimeistään aika yrittää ne karistaa.
Vapun kunniaksi meikäläiseen iski flunssa. Inhottava olo, mutta en uskalla/viitsi syödä mitään lääkkeitä (toiveajattelua, tiedän). Töihin raahauduin, kun on yksi tärkeä tapaaminen tänään...
Poikakin aivasteli aamulla, toivottavasti ei sentään tule kipeäksi pieni. Ihanan reippaasti meni päiväkotiin. On se sitten suloinen lapsi! =)
Luin eilen jotain vanhaa vauva- tai perhelehteä ja siinä oli juttua siitä, miten eri lapsiin (siis omiinsa) suhtautuu eri tavalla. Oli se aika ajatuksia herättävää luettavaa. Mitenköhän sitten itse, jos toinen tulee? Pystyykö ja osaako niitä kohdella samalla tavoin? Siinäkin jutussa oli haastateltu vanhempia, joilla oli yksi tosi vaativa lapsi ja sitten kaksi " helppoa" . Vanhempia itseäänkin " inhotti" , kun vaativa lapsi vei kaiken huomion ja omat tunteet oli hieman kärsimättömät hänen suhteensa. Helpommat jäi sitten tietysti vähemmälle ja heitä kohtaan oli enemmän kiltteyden odotuksia jne.
Mut nyt töihin pienen lomasen jäljiltä.
Mukavaa loppuviikkoa!
*Tango
taas ollaan päästy täyteen vauhtiin kun kaikki palannut vappuilemasta! Tänään ei tätiä näkynyt ja merkkejäkään ei tunnu. Nyt pidetään vain sormet ristissä kyynerpäitä myöten. =) Uskaltaisikohan sitä jo huomenna testailla jos mitään ei ala kuulumaan.
Mua jotenkin jännittää. En uskalla testata, jos se näyttää negaa niin petyn ja jos plussaa niin pelästyn. =/ Plussa iso asia ja mua on alkanut jännittämään että osaanko mä hoitaa/kasvattaa lapsen oikein. Ja tiedän että kukaan ole seppä syntyessään mutta silti.
Itse liityin vuoden alussa keventäjiin ja laihduin huikeat 11,3 kiloa kolmessa kuukaudessa ilman kiukkua ja nälkää. Ajattelin ottaa myös ylimääräisiä pois jos nyt ei tärppää niin on helpompi selvitä raskausaika ja näytänpähän kivalle hääpuvussa. =) Tosin liikaa ei auta ottaa tai muuten puku pian pysy päällä enään.
Meilläkin tällä pientä flunssan poikasta taitaa pukata.Pikkuneiti ollut jo parin viikon ajan räkätaudissa ja nyt itsellä on ollut jo pari päivää kurkku kipeä. Ilmeisesti on tullut oltua liian vähissä pukeissa, kun ollaan jo oltu niin kesämielellä. Eilen oltiin tivolissa ja pikkuneidillä tuntui olevan hurjan hauskaa, vaikka ei moneenkaan laitteeseen päässyt kun on vielä niin pieni.Tai siis äidistä ja isästä tuntuu että on pieni, vaikka neiti itse kylläkin sitä mieltä että on jo iso eikä enää mikään äidin vauva. Nykyään meillä kuulee moneen kertaan päivässä lauseen " minä itse" kun äiti tai isä ei oikein tahdo uskoa että neiti osaa jo itsekin.Niin nopeesti se aika kuluu... Nyt on kyllä taas huomannut kun teen vähemmän töitä, että kuinka tärkeää se yhdessä vietetty aika oikestaan on. Niin paljon jää muutoin huomaamatta.Ja parisuhdekin voi ihan eri tavalla nyt kun itse ei oo niin stressaantunut ja väsynyt koko ajan.Muistakaa muutkin että yhteinen aika on tosi tärkeetä!!!!!Tosi hienoo muutoin Rva Saarinen toi sun painonpudotus, mahtava juttu. Voi kun mullakin olis niin paljon itsekuria et saisin pudotettua kymmenisen kiloa. Mulla tuli raskausaikana vaan seitsemän kiloa, mutta sitten hoitovapaalla tuli vähintäänkin toiset seitsemän enkä ole vieläkään saanut niitä pudotettua.Nyt olis kyllä hyvä aika tehdä se ennenkuin tulee raskaaksi.Musta oli muutoin aivan ihanaa silloin raskausaikana kun maha kasvoi. Olin varmaan rv 10 kun kävin jo ostamassa ensimmäiset mammafarkut, vaikka mahasta ei ollut paljon tietoakaan ennenkuin joskus rv 17.Mulla oli kyllä äärettömän helppo raskausaika.En oksentanut kuin kerran ja muutoin ei ollut mitään oireita pientä närästystä lukuunottamatta.Kiva ois jos kaikki menis yhtä hyvin seuraavallakin kerralla.Teille jotka pähkäilette et miten sitä sitten vauvan kanssa pärjää ja miten kaikki sit sujuu, niin ei voi paljon muita neuvoja antaa kuin että älkää murehtiko paljon etukäteen, kyllä se siitä sit sujuu omalla painollaan. En kyllä tarkoita etteikö se rankkaa olis, onhan toki ja monesti on ihan kieli keskellä suuta et mitä nyt sit oikein pitäis tehdä.Mut kyl se siitä ja jos on ongelmia niin ainakin meillä tosi hyvä neuvola joka auttaa asiassa kuin asiassa.Ja onhan sit aina vertaistukea olemassa,jos ei oo kavereita ihan lähellä niin vaikka me muut täällä netissä.
ja paaluu taas normaaliin arkeen. meillä vappu meni kyllä rauhallisissa merkeissä. ostin kuohariakin vapun kunniaksi, mutta vaivoin sain yhden lasin juotua. harvinaista kyllä, ettei kuihuviini mene alas...Onkohan aivot niin asennoituneet vauvan yrittämiseen, että alitajuisesti alkaa jo välttää noita paheita.
meillä sairastuttiin myös lievään flunssaan vappun aikaan, mutta toivottavasti menee helposti ohi.
Rva Saarisella kyllä kunnioitettava painon pudotus :) itse olin myös keventäjissä, mutta ei siitä mitään tullut kun en jaksanut kirjata syömisiä. Olisi mukava saada edes 5kg pois, mutta sekin tuntuu vaikealta. Liikuntaa pitäisi varmaan lisätä ja välttää herkkuja. Meillä myös häät tulossa ja olisi mukava olla timmissä kunnossa sitten.
Jännityksellä sitä tosiaan itsekin odottelee tuleeko se täti kylään. Mulla vasta kp15 menossa, joten pitää odotella reilu 10päivää vielä.
Minullakin oli ennen pidempi vuotoväli, mutta mulla kivut olivat aivan hirveät eikä päin vastoin. =) Siinä se näkyy kuinka erilaisia kaikki ollaan.