Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted: Eikö ihmiset ymmärrä miten Posti toimii?!

Vierailija
18.01.2026 |

Taas nyt viikonloppuna tämmönen tapaus, "jos ostan niin ehditkö heti viemään postiin?". Vastaan että ei oo tänään enää menoa postiin, mutta heti huomenna saan lähetettyä. Ei kelpaa.

NYT ON SUNNUNTAI! Paketit lähtee eteenpäin lähipostista seuraavan kerran huomenna maanantaina klo 16. Eli se on ihan sama viekö paketin sinne nyt, huomenna aamulla vai huomenna klo 15, lähtöaika on sama.

Kuvitteleeko ihmiset oikeasti, että posti lähtee heti kuskaamaan sitä pakettia vastaanottajalle?

Tämä on varmaan kolmas vai neljäs kerta "Vinted uran" aikana kun saan tämmösen kyselyn, missä paketti täytyisi saada postiin heti viikonloppuna, ja jos sanon että vasta maanantaina saan vietyä postiin, niin sit ostajaehdokas ei osta ollenkaan. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä. Eikä jotkut ymmärrä myöskään pakata hyvin vaan muumimukeja lähetetään muovipussissa. 

Vierailija
2/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä se Posti lähtee heti sunnuntaina kuskaamaan yhtä Vinted rättiä Sotkamosta Turkuun.... Eikun hetkinen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kaikki edes tiedä eroa Postin ja matkahuollon välillä.

Vierailija
4/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis on paljon aikuisia jotka ei ymmärrä miten maailma pyörii, että mistä esim. ruoka saapuu kauppaan.

Vierailija
5/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ikinä törmännyt vastaavaan ja palautteita Vintedissä mulla kuitenkin reilusti yli 100 keskiarvolla 5,0.

Mitä jos ensi kerralla vastaat sille että joo hieno juttu, meidän postilta lähtee paketit heti maanantaina eteenpäin ja saan vietyä paketin postiin ennen sitä <3

Vierailija
6/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis on paljon aikuisia jotka ei ymmärrä miten maailma pyörii, että mistä esim. ruoka saapuu kauppaan.

En ihmettele yhtään että Suomi rypee pohjamudissa

Vierailija
7/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tämän sillä olen itse kuullut kun joku on luullut että paketit saapuu jotain maanalaista putkea pakettiautomaatteihin että jos sen kautta lähetät paketin niin joku hihna lähtee viemään sitä heti vastaanottajan noutopisteeseen. Ihmisillä on uskomaton mielikuvitus.

Vierailija
8/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa muuten olla yksi syy siihen Miksi ihmiset pyytävät lähettämistä heti koska Matkahuolto kulkee aina kun bussit kulkevat eli myös viikonloppuisin.

Vierailija
9/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa muuten olla yksi syy siihen Miksi ihmiset pyytävät lähettämistä heti koska Matkahuolto kulkee aina kun bussit kulkevat eli myös viikonloppuisin.

Ei kai matnahuoltokaan enää.bussilla kulje kuin jonnekin peräkylille.

Vierailija
10/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo myynyt Vintedissä enää mitään uudeksi luokiteltuna vaikka vaatteessa olisi vielä laput kiinni. Joskus sain ulinaa ja vaadittiin rahat takaisin, kun uutena myymästäni paidasta sojotti lanka, että ei se ole uudenveroisessa kunnossa. Just. Kyllä jopa vaatekaupoissa voi olla vaatteissa tuollaisia pikkuvikoja? Parempi aina laittaa kuntoluokitus erittäin hyvä tai hyvä, niin ei kukaan pääse vinkumaan kun uutena myydystä vaatteesta sojottaa yksi 2cm langanpätkä, rahat takaisin valivalivali... 

Vierailija
11/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkahuollon bussit eivät ole muutamaan vuoteen kuljettaneet paketteja enää. Ostavat kuljetukset eri yrityksiltä jotka päätyökseen kuskaavat tavaraa. Sen vuoksi on lopetettu erittäin paljon linja-autovuoroja kun ne pysyivät kannattavina vain pakettikuljetusten vuoksi. Näin kertoi bussikuski jolle ihmettelin miten voi kannattaa ajaa vuoroja kun yksi matkustaja vain kyydissä.

Vierailija
12/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähin postitusautomaatti on kaupassa mikä menee aikaisin kiinni, sunnuntaina se menee kiinni jo kuudelta. Semmoisiakin kauppoja on mitkä ei ole auki kellon ympäri, minä en voi mennä sunnuntai-iltana postitamaan kun kauppa on kiinni.

Vierailija
13/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärrä. Eikä jotkut ymmärrä myöskään pakata hyvin vaan muumimukeja lähetetään muovipussissa. 

Jotkut lähettää vaatteita jopa käytetyssä pizzalaatikossa. Itse oon saanut maitopurkissa. 

Vierailija
14/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mulle saapunut yksikään Matkahuollon paketti viikonloppuna ja oon vuosien aikana tilannut MH:n toimittamana varmaan 50 pakettia. 

Vierailija
15/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele enää että muut maat menestyvät paremmin kuin Suomi 🤣

Vierailija
16/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähin postitusautomaatti on kaupassa mikä menee aikaisin kiinni, sunnuntaina se menee kiinni jo kuudelta. Semmoisiakin kauppoja on mitkä ei ole auki kellon ympäri, minä en voi mennä sunnuntai-iltana postitamaan kun kauppa on kiinni.

Ja jotkut ei ymmärrä että toisille se lähiposti voi olla 10-20km päässä, jossa käydään 2 kertaa viikossa, eikä silloin kun ostaja käskee sinne mennä. Kaikilla ei oo edes autoa. 

Vierailija
17/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa ihmiset on todella kärsimättömiä, mikään saisi kestää hetkeäkään. Kaveri tekee Tiktok videoita ja sanoi että videon ekalla sekunnilla täytyy olla jotain kiinnostavaa että porukka jää katsomaan, muuten kelataan ohi. Ihmiset ei odota 5 sekuntia että mitä tässä videossa tapahtuu. Se aihe pitää tehdä selväksi heti. 

Vierailija
18/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne raukat ymmärrä. Se minua usein ihmetyttääkin miten ne raukat selviää elämästä kun asioiden ymmärtäminen on jo todella vaikeaa.

Vierailija
19/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit sanonut että joo saat vietyä. Sitten vienyt seuraavana päivänä. 

Vierailija
20/26 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailmassa ihmiset on todella kärsimättömiä, mikään saisi kestää hetkeäkään. Kaveri tekee Tiktok videoita ja sanoi että videon ekalla sekunnilla täytyy olla jotain kiinnostavaa että porukka jää katsomaan, muuten kelataan ohi. Ihmiset ei odota 5 sekuntia että mitä tässä videossa tapahtuu. Se aihe pitää tehdä selväksi heti. 

Nettikirppiskaupoissa usein vielä käy niin että maksua vetkutellaan päiväkausia ja sitten kun on maksettu, myyjän pitäisi postittaa heti, mielellään eilen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi