Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ok, että erityisopettaja sanoo nuorille, että mitä sä oikein nysväät siinä?

Vierailija
18.01.2026 |

Yläkouluikäisiä, oppimiskykyisiä autismi- tai adhd nuoria. Opettaja on välillä tosi ilkeä näille lapsille, ei jaksa katsoa hitautta juurikaan ja puhuttelee epäkunnioittavasti. Olen kerran jo rehtorin kanssa keskustellut asiasta, mutta se ei johtanut mihinkään. Nyt lapsi taas kertoi, että oli tuolloin sanonut jollekin. Jäi tosi paska fiilis, että voiko olla totta tuollainen käytös. 

Eikö nysvätä ole aika negatiivinen sana? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outo erityisope jos ei tiedä että nepsy on aivokemiansa vanki. Nepsyltä ei voi vaatia ns. hyvää käytöstä.

Mä oon miettinyt tuota paljon, kun nykyään tuntuu, että nepsyjä on melkein enemmän kuin neurotyypillisiä. Ei varmaan voi vaatia, mutta täytyykö jatkuvasti sietää sitä p*skaa heidän taholtaan? Riippuu varmaan myös, millainen nepsy on. Onko voimakasoireisesti autistinen, vai onko "vain" adhd, ja sekin lievänä tai lääkehoidossa? 

Erityisopelta vaaditaan kyllä hyvin paljon: sietokykyä, pitkää pinnaa, ymmärrystä sekä rutkasti huumorintajua. Lisäksi täytyy tykätä työstään ja niistä erkkalapsista. Ei sitä muuten kukaan kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi