Ovatko fibromyalgia ja krooninen väsymysoireyhtymä todellisia sairauksia
Ovatko fibromyalgia ja krooninen väsymysoireyhtymä todellisia sairauksia? Millaista on elää em. sairauksien kanssa? Miten niitä hoidetaan? Pystyykö työelämään?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ovat mutta erittäin kovasti väärinymmärrettyjä.
Miten?
fibromyalgia on Suomessa tunnistettu sairaus, jonka ajatellaan olevan autoimmuunisairaus, mutta eiköhän se kuitenkin enempi ole mielisairaus.
krooninen väsymys oireyhtymä taas ei ole suomessa sairaudeksi luokiteltava sairaus, vaikka sekin on varmaan mielisairaus.
kuin masennus on vähän kuin aivojen autoimmuunisairaus joka aiheuttaa mielenterveys ongelmia.
mutten usko koko masennukseen minulla on MUKA vaikea toistuvas masennus diagnoosi vaikken ole masentunut olenkaan ja sitä diagnoosia ei saa pois sieltä.. np pääsee eläkkeelle pitää mennä varmaan leikkiin mukaan ja valehdella oireita kun ei kerran lääkärit usko kun totta puhun.
lääketieteessä hassua on se, että fyysisesti oireilevat yritetään väkisin todeta terveeksi tai mielisairaaksi ja mielisairaaksi voidaan todeta ihan joka ikinen ihminen.
hauska video YouTubessa jossa kysytään psykiatrilta kuinka monta ihmistä he ovat parantaneet kaikki vastasi ei yhtäkään. se kertoo jo siitä, että heidän mielestään mielisairaus on pysyvä ominaisuus ja asia jota ei voi parantaa. ja siitä miten paskaa puoskari hoitoa ihmiset saa.
he eivät edelleenkään tiedä mikä masennus on ja mistä se johtuu ja silti sitä hoidetaan lääkkeillä jonka teho perustuu vain mututuntumaan ja näköjään sen diagnoosin voi vaan lätköistä kenelle tahansa ilman tutkimuksia ja ilman totuuden perää.
ja kerran masentunut aina masentunut sanoi potilas mitä tahansa
Molempia sairastavana sanoisin ettei nimellä ole merkitystä mutta nämä 24/7 kivut ja uupumus tekevät hulluksi. Sopii epäilijöiden kokeilla näitä "kuviteltuja" sairauksia.!
Monta yötä suunnitellut käveleväni rekan alle mutta lapset, lastenlapset ja puoliso pitää elossa
Olisihan se kivaa saada hoitoa ja elää normaalia elämää. Itse olen siinä onnellisessa asemassa että voin nykyään olla kuukausia lämmössä mikä itsellä helpottaa oloa.
#3 tiedoksi - olen täysipäinen ihminen eikä minulla ole mielisairautta. Mutta voin kertoa että kun olet jatkuvissa kivuissa, uupuneena, unettomana ja silti sinnittelet töissä ja huolehdit perheestä se masentaa välillä kovintakin tyyppiä! Voit työntää vaikka naulan kynnen alle viikoksi ja koittaa miten se vaikuttaa mielialaan.
Ovat mutta erittäin kovasti väärinymmärrettyjä.