Kävin 09.00 lidlissä ja edessäni oli kaksi ihmistä jotka todennäköisesti ei tuntenut toisiaan
Molemmilla kopalliset kaljaa. Sunnuntaina. Kello 09.04 tai vastaavaa. Jotenkin jännää ajatella kuinka erilaista elämää ihmiset oikeasti elävät ihan parin kilometrinkin säteellä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on vakava sairaus ja sitä potee moni.
Pitäisi puhua enemmälti aiheesta.
Olutta juova ei ole alkoholisti, sehän on 90% vettä.
Miksi raahaat vettä ylihinnalla kaupasta kun saat sitä kotoa hanastakin?
"Juon sitä maun takia" on ehkä suurin indikaattori alkoholismille. Kaikki valinta maailman juomista ja sinun TÄYTYY juoda juuri alkoholipitoista juomaa koska se maistuu hyvältä. Uskooko ihmiset tuota itsekään?
Minkälainen on ihminen, joka kadehtii alkoholin ostamista tai lähikaupan pakastepizzan tai mikropizzan ostamista?
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on ihminen, joka kadehtii alkoholin ostamista tai lähikaupan pakastepizzan tai mikropizzan ostamista?
Tätäkö ne addiktit itselleen sepittää päivästä toiseen? Ihmiset ovat kateellisia teille? Mielenkiintoista miten se ihmisen mieli toimiikaan.
Jos on työtön, tai ei seuraavana päivänä töitä ja pitää loivennella, niin miksi ei. Itse menisin kyllä baariin moikkaa kohtalotovereita. En juurikaan ota kotona ja jos otan niin menen baariin. Nyt olen määrittelemättömän ajan ilman alkoholia. Olympialaisia aattelin seurata tuopin ääressä töiden niin salliessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on työtön, tai ei seuraavana päivänä töitä ja pitää loivennella, niin miksi ei. Itse menisin kyllä baariin moikkaa kohtalotovereita. En juurikaan ota kotona ja jos otan niin menen baariin. Nyt olen määrittelemättömän ajan ilman alkoholia. Olympialaisia aattelin seurata tuopin ääressä töiden niin salliessa.
Eikös tuossa täyty alkoholismin piirre...mietinnässä jo seuraava ajankohta koska juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koppa kaljaa klo 9.00 ole vielä alkoholismia. Se on vaan pitkälle venynyt viikonlopunvietto. Alkoholismia se on sitten vasta jos on kokoajan pakko saada.
Ihan oikeasti, kuinka monelle ihmiselle, jolle alkoholi ei ole ongelma, tulee mieleen, että nyt menen 09.00 kauppaan ostamaan 24kpl halvinta olutta. Kaikki on mahdollista mutta älä viitsi.
Erittäin monelle ihmiselle jotka ovat juoneet koko yön ja oluet ovat loppuneet mutta vielä ei huvita lopettaa. Olen ollut samassa tilanteessa usein, kiitos Suomen käsittämättömän lainsäädännön.
Kyllä ne ihmiset ovat surullisen oloisia jotka päivittäin hakevat alkoholia, ei siinä ilo loista.Miksi tätä totuutta ei saisi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ihmiset ovat surullisen oloisia jotka päivittäin hakevat alkoholia, ei siinä ilo loista.Miksi tätä totuutta ei saisi sanoa.
Suomessa lähes kaikki on surullisen oloisia.
Nehän on olleet myöhässä jos 9.04 vasta kassalla. Itse käyn sellaisessa kaupassa jossa voi kassalla olla tasan 9.00 kaljojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Toiset keskittyy elämään elämäänsä ja toiset taivastelemaan muiden elämää.
Mietin onko se enää omaa elämää jos alkoholi ohjaa päätöksentekoa ja keho on vain alistettu kännissäolon välineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koppa kaljaa klo 9.00 ole vielä alkoholismia. Se on vaan pitkälle venynyt viikonlopunvietto. Alkoholismia se on sitten vasta jos on kokoajan pakko saada.
Ihan oikeasti, kuinka monelle ihmiselle, jolle alkoholi ei ole ongelma, tulee mieleen, että nyt menen 09.00 kauppaan ostamaan 24kpl halvinta olutta. Kaikki on mahdollista mutta älä viitsi.
Erittäin monelle ihmiselle jotka ovat juoneet koko yön ja oluet ovat loppuneet mutta vielä ei huvita lopettaa. Olen ollut samassa tilanteessa usein, kiitos Suomen käsittämättömän lainsäädännön.
Juo koko illan, yön ja aamun. Sitten on pakko saada lisää. Jos tuo ei kieli ongelmasta niin en tiedä mikä kielii.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Lidli aukee sunnuntaina kymmeneltä 😁
Ainakin Pitäjänmäen Lidl aukeaa klo 9.00, joten pidä pääsi kiinni!
Ap
nätimminkin voi kommentoida. ole asiallinen. onko noin paha olla, että pitää äyskiä. kehitä itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo koko illan, yön ja aamun. Sitten on pakko saada lisää. Jos tuo ei kieli ongelmasta niin en tiedä mikä kielii.
Jotkut tykkää juhlia pidemmän kaavan kautta. Lopulta se kumminkin loppuu ja sitten nukutaan ja normaali arki jatkuu. Esim. opiskelijoista tätä on tehnyt varmaan 90%. Täysin eri kuvio kuin alkoholisteilla. Olen yllättynyt ettet tätä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkkiä?
Se lidlin punainen, en tiedä merkkiä
ap
Yritäs nyt selvittää se merkki. Raporttia tänne sitten heti, muuten ketju on vaan kuin väljähtynyt kalja. Kipin kapin nyt takaisin Lidukkaan (ostat itelles vaikka pari sidukkaa, niin ei kalsarit hierrä niin pahasti p-vaossasi). Kun alkaa kyttäillä, pitää sitten kans kyttäillä ihan huolella, eikä noin puolivillaisesti. Hyi, hyi, huolimaton!
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on vakava sairaus ja sitä potee moni.
Pitäisi puhua enemmälti aiheesta.
Ei ole alkoholismia. Jos juo ruokajuomana.
Miten niin erilaiset elämät? Olithan itsekin siellä aamulla klo 9. Taisi myös itselläsi olla kaljaa ostoksissa vai mitä? Miten elämäsi poikkeaa näistä kahdesta muusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkkiä?
Se lidlin punainen, en tiedä merkkiä
ap
Yritäs nyt selvittää se merkki. Raporttia tänne sitten heti, muuten ketju on vaan kuin väljähtynyt kalja. Kipin kapin nyt takaisin Lidukkaan (ostat itelles vaikka pari sidukkaa, niin ei kalsarit hierrä niin pahasti p-vaossasi). Kun alkaa kyttäillä, pitää sitten kans kyttäillä ihan huolella, eikä noin puolivillaisesti. Hyi, hyi, huolimaton!
En nyt tiedä mitä ihmiset edes tarkoittaa kyttäämisellä, jos ihminen menee ostoksille heti kun kauppa aukeaa, sunnuntai, muutenkin ihmiset yleensä enemmän kotona, eli niin sanotusti, ei ole ruuhkaa. Kassa jossa 2 ihmistä edellä, onko se kyttäämistä jos näkee siinä hihnalla 2 lavaa olutta?
Ovatko nämä ihmiset niin usein päihtyneitä, että he pitävät sitä katon reunaan tuijottelua jotenkin normaalina käytöksenä sosiaalisissa ympäristöissä kun humaltunut mieli ohjaa sen sinne? En ymmärrä.
Et taida itse ap olla sinut tuon kaljan juomisesi kanssa vai mitä? Yrität peitellä ja häpeät kaljaostoksiasi kirjoittamalla miten ne MUUT osti kaljaa, vaikka itsekin ostit.
Sosiaalinen kanssakäynti kiusaamista ja ahdistelua? Jos aloitan keskustelun vaikka tämän kuuluisan kaljan ympärillä, että oho, märkä ilta tulossa vai? Sosiaalisesti lahjakas ja ei ahdistunut ihminen voi naurahtaa siihen ja heittää ironialla, että janojuomaksi autolle ja sen jälkeen sanoa sen oikean tarkoituksen jos on tulossa vaikka juhlat tai jos on alkoholisti, kaikki käy.
Suosittelen kääntämään katseen omasta navasta välillä muuallekin tai mahdollisesti sinun elämästäsi tulee tätä "tylsää" mitä vaikutat pelkäävän oikein urakalla.