Ihmettelen miksi kukaan enää halua hankkia lapsia tähän maailmaan.
Maailma on hyvin erilainen kuin esimerkiksi vuonna 2013, jolloin itse sain oman lapseni. Nyt tiedossa on aina vain pahempia taloudellisia vaikeuksia, ellei ole rikas tai hyvätuloinen. Lisää konflikteja, sotia, epävakautta ja pakolaiskriisejä. Ilmastonmuutoksen torjunnassa epäonnistutaan ja kustannukset nousevat. Nykyinen talousjärjestelmä vetelee viimeisiään, työttömyys kasvaa ja valtava talousromahdus on nurkan takana.
Eikö ihmiset murehdi mahdollisten lasten tulevaisuutta ollenkaan?
Kommentit (10)
Minun 1905-1922 välillä syntyneet isovanhempanikin muistelivat aina, miten heidän nuoruudessaan kaikki oli aina paremmin. Ei ole maailmanmeno miksikään vuosisadassa muuttunut. Ennen kaikki oli paremmin. Sen tietää mielensäpahoittajakin.
Maailma tarvitsee lisää urheita sankareita, jotka palauttavat järjestyksen. Ainoastaan luuserit lannistuvat tyrannien edessä.
Vierailija kirjoitti:
Minun 1905-1922 välillä syntyneet isovanhempanikin muistelivat aina, miten heidän nuoruudessaan kaikki oli aina paremmin. Ei ole maailmanmeno miksikään vuosisadassa muuttunut. Ennen kaikki oli paremmin. Sen tietää mielensäpahoittajakin.
Silloin ei ilmastonmuutoksesta ollut huolen häivää. Ei se helppoa ole ollut toki ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Somalit ainakin haluavat ja suuresti
Somalit ei välitä, vaikka ei olisi rahaa edes ruokkia lapsia.
Koskaan ei ole elämä ollut Suomessa niin vaurasta kuin nyt
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole elämä ollut Suomessa niin vaurasta kuin nyt
Väitän että asiat oli paremmin vielä 2000 luvun alussa.
Jotkut ihmiset pitävät haasteista ja ajattelevat, että lapsensakin saattavat pärjätä, vaikka ympäristö asettaisi haasteita.
Itse olisin kyllä mieluusti jäänyt syntymättä.
Aina näitä ap kaltaisia kamaluuden maalaajia riittää. Ei maailmassa mitään pahempaa ole, päin vastoin. Helpompaa kohti mennään ja enemmän ruokaa ja hyväosaisuutta. 100v sitten se kauheaa oli. Lapsia vaan tekemään, ei ne kehitysmaissakaan mieti, kannattaako lapsia tehdä, se on yksinomaan somen sekoittaman länsimaalaisen yksinoikeus.
Somalit ainakin haluavat ja suuresti