Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtuneeko iästä vai vaatteiden laadusta: shoppailu ei kiinnosta

Vierailija
18.01.2026 |

Olen keski-ikäinen. Aika lailla koko elämäni olen alennusmyyntien aikaan täydentänyt vaatevarastoa.

Nyt on mennyt jo vuosikausia niin, että käväisen vilkaisemassa aleja ja tulen tyhjin käsin pois. Joskus olen suureksi ihmeekseni löytänyt edulliset farkut, mutta poikkeus vahvistaa säännön.

Muilla samaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu. Kun tietää että vaate nyppyyntyy jo muutaman pesun jälkeen, ei huvita käyttää aikaa vaatteiden ostamiseen. 

Vierailija
2/8 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiertänyt vaatekauppoja enää vuosikausiin vaan ostan usein netin kautta jonkin täsmäostoksen minkä haluan. Viime aikoina olen ostanut esim. pellavapaitapusero, pellavamekko, merino-pooloneule, Leviksen farkut, lenkkarit tismalleen samana hyväksi todetulla mallilla kuin aikaisemminkin jne. 

Ei ole mitään sellaista jonka ostaisin vain kun halvalla sain vaan näistä on ollut puute / olen aikaisemman käyttänyt loppuun vaatekomerossani.

Yhtään trikoista t-paitaa tai vastaavaa en tarvitse vaikka kuinka olisi alessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta. Kaikenlaiset polyesterivaatteekin maksavat paljon alennuksen jälkeenkin. Laatuvaatetta voisin ostaakin mutta harvoin löytyy mieleistä. Lisäksi iän myötä olen pihimpi kuin ennen!

Vierailija
4/8 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu on ihan oikeasti laskenut. Valtaosa siitä, mitä myydään, on pikamuotia teineille tai sitten on se toinen ääripää eli ne markettien maatuskavaatteet. Enää ei myydä kiinnostavia kuoseja, hengittäviä materiaaleja, eikä istuvuutta. Ongelmaa pahentaa edelleen se, että se suunnittelu tehdään jossain Etelä-Euroopassa meitä 20cm lyhyemmille, jotka ei näe koskaan loskaa tai sadetta.

Vierailija
5/8 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kiertänyt vaatekauppoja enää vuosikausiin vaan ostan usein netin kautta jonkin täsmäostoksen minkä haluan. Viime aikoina olen ostanut esim. pellavapaitapusero, pellavamekko, merino-pooloneule, Leviksen farkut, lenkkarit tismalleen samana hyväksi todetulla mallilla kuin aikaisemminkin jne. 

Ei ole mitään sellaista jonka ostaisin vain kun halvalla sain vaan näistä on ollut puute / olen aikaisemman käyttänyt loppuun vaatekomerossani.

Ai? No mitä käytät sen merinovillapoolon alla?

Vierailija
6/8 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? No mitä käytät sen merinovillapoolon alla?

Täh? Se on niin ohut että se merinovillapoolo käy sellaisenaan tai vaikka sen pellavaisen paitapuseron alle. Tai luulitko jotenkin etten omista mitään muita vaatteita kuin nuo mitä olen viime aikoina hankkinut?

Vierailija
7/8 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatu on ihan oikeasti laskenut. Valtaosa siitä, mitä myydään, on pikamuotia teineille tai sitten on se toinen ääripää eli ne markettien maatuskavaatteet. Enää ei myydä kiinnostavia kuoseja, hengittäviä materiaaleja, eikä istuvuutta. Ongelmaa pahentaa edelleen se, että se suunnittelu tehdään jossain Etelä-Euroopassa meitä 20cm lyhyemmille, jotka ei näe koskaan loskaa tai sadetta.

Tuo istuvuusasia! Mikään vaate ei tosiaan enää istu. Ne ovat hehtaaritelttoja.

Vierailija
8/8 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatu. Kun tietää että vaate nyppyyntyy jo muutaman pesun jälkeen, ei huvita käyttää aikaa vaatteiden ostamiseen. 

Kannattaa käydä jossain muualla kuin kansainvälisissä halpisketjuliikkeissä. Tai tarkastella omia pesuohjelman valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän