Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö hammaslankaa joka ilta

Vierailija
17.01.2026 |

Olkaa rehellisiä

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä lankaa, vaan hammasväliharjoja.

Etkö ap itse putsaa mätänevää bakteerimassaa hampaiden väleistä?

Toivottavasti nautit 40-50v alkavasta parodontiitista ja irtoilevista hampaista.

Miksi kaltaisia ilkimyksiä tulee asiallisiinkiin ketjuihin?

Vierailija
42/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasväliharjaa aamuin illoin. Ei lankaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan joka ikinen ilta, mutta pääsääntöisesti käytän. Pesen hampaat sähköhammasharjalla, lankaan ja rassaan vielä isommat välit (mulla on kevytsilta ja implantti) hammasväliharjalla päälle. Haluan pitää hampaani suussa ja hyvässä kunnossa. Se onnistuu ainoastaan pesemällä hampaat ja puhdistamalla hammasvälit.

Vierailija
44/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä lankaa, vaan hammasväliharjoja.

Etkö ap itse putsaa mätänevää bakteerimassaa hampaiden väleistä?

Toivottavasti nautit 40-50v alkavasta parodontiitista ja irtoilevista hampaista.

Mitä sä luulet, että sillä hammaslangalla oikein tehdään? Ei mulla ainakaan mahdu hammasväliharja kuin muutamaan väliin.

Vierailija
45/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhdista hammasvälejä päivittäin jollei niihin mitään selkeää räipettä jää jumiin.  1-3 kertaa viikossa koetan kuitenkin muistaa. Just muistin, että tämä viikko on kokonaan jäänyt välistä. Tänään pitääkin hammasvälit rassata puhtaaksi

Vierailija
46/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja puhdistan hammasvälit vähintään vedellä ruokailujen jälkeen. Hämmentävän moni kulkee koko päivän salaatinlehdet hammasväleissään.

Vierailija
47/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ja usein vielä aamuisinkin. Hampaat myös pestään sen jälkeen. En voi sietää sitä tunnetta kun hampaat eivät tunnu puhtailta.

Vierailija
48/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja puhdistan hammasvälit vähintään vedellä ruokailujen jälkeen. Hämmentävän moni kulkee koko päivän salaatinlehdet hammasväleissään.

Vedellä? Jos minulla jotain ruokaa hammasväleihin jää, niin vähintään hammastikun vaatii, että ne saa pois. Veden voimalla ei irtoa mitään. Salaatinlehtiä ei ole vaara jäädä, sillä en syö salaatteja koskaan.

Vierailija
49/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain silloin kun ompelen jotain. Vanhanajan karhulanka on sopivan kestävää hammaslangaksi.

Vierailija
50/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän hammasväliharjaa joka ilta. Lakkaus vaikeampaa ja rikkoo ikenen. 

mutku se harja ei riitä, kun se ei yllä puhdistamaan ientaskua. siksi ne vuotaa, kun ovat tulehtuneet. voi tietty olla, että tekniikassa mättää. 

kokeile lankaimia. helpompi ohjata oikeassa kulmassa hampaan pintaa pitkin varoen se lanka ientaskuun. katso video-ohjeita. 

toki ikenet myö tottuu käsittelyyn, kun putsaa säännöllisesti. käytännössä joka ilta. 

Hammaslääkärini suositteli minulle GUM hammasväliharjoja (niitä muovisia, tumman vihreitä). Käytän joka ilta vaikka kuinka väsyttäisi tai olisin kipeä. Ikinä ei ole ongelmaa ikenien kanssa ja kiitosta saan hammaslääkäriltä hyvästä hampaiden hoidosta.

Vierailija
51/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hammaslankainta päivittäin ainakin kerran. Harjaan hampaat aamuin illoin. Ikää jo 70+ ja hampaat tallessa. Hampaista kannattaa pitää huolta!

Vierailija
52/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän hammaslankainta päivittäin ainakin kerran. Harjaan hampaat aamuin illoin. Ikää jo 70+ ja hampaat tallessa. Hampaista kannattaa pitää huolta!

Niin kannattaa. Vielä on 9 omaa hammasta jäljellä. M66

Vierailija
53/53 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, aamuin illoin käytän. 

Miksi ihmeessä joku käyttäisi aamuisin, onko sinulla ocd

Ehkä syö aamuin illoin ja haluaa ruoanjätteet pois. Niin teen itsekin. Minulla on ahtaat hammasvälit ja inhottaa, jos jotain jää tuntumaan hammasväleihin. Esim. appelsiinin kuidut, leivänmurut tms. 

Ne lähtee hammastikullakin.