Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni voi myöntää pelkäävänsä ihmisiä jotka ovat älykkäämpiä kuin he?

Vierailija
17.01.2026 |

Tai kokevansa alemmuudentunnetta etc.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tämän olevan yksi yleisimmistä jutuista parisuhteissa tai niiden muodostumisessa. Jos toinen on huomattavasti älykkäämpi, ei suhdetta haluta aloittaa.

Vierailija
2/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sehän on mukavaa olla olla itseään älykkäämmässä seurassa. Saisi tapahtua useammin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään itseäni tyhmempiä. Sairastan estyneisyyttä ja jos ympärillä on näitä tyhmiä pahantahtoisia ihmisiä, niin tulee huonot olot.

Vierailija
4/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on joku miesten juttu.

Vierailija
5/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian tyhmä pelätäkseni, joten en.

6/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää 😃

Vierailija
7/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon tämän olevan yksi yleisimmistä jutuista parisuhteissa tai niiden muodostumisessa. Jos toinen on huomattavasti älykkäämpi, ei suhdetta haluta aloittaa.

Ennemmin toisin päin. Kukaan ei jaksa tyhmeliinin seuraa pidempään. Pariskunnilla yleensä on molemmilla suunnilleen toisiaan vastaava älykkyys. 

Vierailija
8/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran tyhmä, että älykkäiden kannattaisi pelätä mua.

Vierailija
9/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun en ole koskaan tavannut.

Vierailija
10/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran tavannut kuvataiteilijan, josta näki heti hänen olevan älykäs ja sellaisella tavalla, jota en ymmärrä yhtään. Kieltämättä se pelästytti. Myöhemmin hän kyllä upposi ihan hyvin massaan eikä noussut mitenkään esille. 

Tässä kuvataiteilijan tapauksessa oli kyse ennen kaikkea siitä, että ymmärsin etten ymmärtäisi ollenkaan hänen ajatustensa toimintaa. Valitettavasti minulla ei ollut tilaisuutta nähdä hänen taidettaan. 

Vierailija
11/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin muutaman kerran mensalaista. Hänen jutut siitä että jos olisi ufoja ja ne pääsisivät meitä tänne katsomaan tarkottaisi että evoluutioteorian mukaisesti niillä olisi isommat aivot kuin meillä ja se taas tarkoittaisi että ne olisivat predatoreja - joo vähän pelottivat minua. Mulle tuli jotenkin kylmäävä olo. Jokin vaisto tms sanoi että tässä on jotain pelottavaa, vaikka hän oli tosi kohtelias ja mukava tyyppi.

Vierailija
12/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan niin harvoin merkittävästi itseäni älykkäämpiä ihmisiä, että tuo ei ole kummoinenkaan ongelma.

Vierailija
13/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmana ihmisenä pelkään lähinnä, että hyväksyvätkö he minut sellaisena kuin olen.

Vierailija
14/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse pelätä toista ihmistä, se on lähtökohta nro.1.

Olemme kaikki tasavertaisia, samanarvoisia.

Toimimme eri ammateissa tai olemme toimimatta.

Tämä maailma tulee paljon viihtyisämmäksi kaikille olla ja elää kun kunnioitat itseäsi niin että ymmärrät arvostaa jokaista muuta kanssamatkustajaa.

Vierailija
15/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koen alemmuudentunnetta, jos toinen on minua huomattavasti älykkäämpi. Emme silloin ole tasavertaisessa asemassa, älykkäämpänä hän ymmärtää minua paremmin asioita ja osaa ratkaista ongelmia joihin minä en keksi ratkaisua. En pelkää älykästä, mutta huonommuutta häneen verrattuna koen.

Vierailija
16/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmempiin ihmisiin pikemminkin on syytä pitää hajurakoa. Oikeasti älykäs osaa itse säädellä ja erottaa omat ja muiden asiat toisistaan.

Vierailija
17/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on kiva olla itseään älykkäämmässä seurassa. Tyhmien kanssa menee hermo.

Vierailija
18/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaan niin harvoin merkittävästi itseäni älykkäämpiä ihmisiä, että tuo ei ole kummoinenkaan ongelma.

Uskon et tosi harvoin tapaat siis ketään muita;)

Vierailija
19/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävarmana ihmisenä pelkään lähinnä, että hyväksyvätkö he minut sellaisena kuin olen.

Älä suotta pelkää, se on muiden ongelma jos eivät arvosta sinua sinuna.

Vierailija
20/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään itseäni tyhmempiä. Sairastan estyneisyyttä ja jos ympärillä on näitä tyhmiä pahantahtoisia ihmisiä, niin tulee huonot olot.

Mä en ole edes estynyt, mutta pelkään myös tyhmempiä. Varsinkin kun he ovat monesti vallanhaluisia ja hakeutuu esimiehiksi ja politiikkaan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi