Jouluiset perjantaihin!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10165644&p=1&tmode=1&smod…
Huomenta! Olin eilen ihmeissäni kun raskausoireet katosi mutta illalla tuli sit " kiitettävän" paha olo yhtäkkiä. Enkä voi hereilläollessani muuta ajatella kun suolakurkkuja ja fazerin uutta salmiakkisuklaalevyä, NAMMMMM!!!!!
Eli ei tässä mitään hätää luullakseni ;-) pitää oikein hillitä itteään ettei söis eilistä ruokaa aamiaiseksi...!
Sintagma 5+2
Kommentit (22)
Marianni, mäkin tein positviisen testin myöhään, vasta kun menkat oli 5-6 päivää myöhässä, sitä ennen näytti testit negaa. Silti tiedän milloin tämä on voinut saada alkunsa ja se oli päivälleen 3 viikkoa ennen positiivista testiä? Mun mielestä aika outoa, eli ovis olis ollut tosi myöhään mutta miten ihmeessä " simpat" on voinut olla elossa vajaan viikon muka? Ollaan meinaan oltu tarkkoja ehkäisyn kanssa muutoin paitsi tuona yhtenä viini-iltana ;), siitä siis tämä tonttu seurauksena!
Angelilly (menikö oikein?) mulla oli esikoinen 5kk kun aloin odottaa toista! Eli esikoisen 6kk kakkua syödessä juhlittiin sitten toista lasta syntyväksi :)).
Ikäeroa heille tuli 1v2kk ja voin sanoa että meno oli melkoista, sanotaan se eka vuosi oli aika sirkusta. Ja tuplatyö kaikkea, vaippoja, syöttämisiä, nukuttamisia, pukemisia jne jne..mutta oli lapsista kyllä seuraakin toisilleen jo varhaisesta vaiheesta asti. Kun kakkonen oli noin puoli vuotias alkoi alkeelliset leikit jo sujua, tai ainakin nauroivat toisilleen. Kun kakkonen oppi konttaamaan, oli isoveli pop, tyttö ryömi ja konttas perässä joka paikkaan. Leikki-ikä oli ihanaa aikaa, lapset leikkivät taukoamatta toistensa kanssa joten kaverista ei ollut pulaa eikä mamman tarttenut juuri lattialla leikkiä, siinä se palkinto sitten oli mulle kun alun työmäärästä päästiin eroon. Vasta nyt kouluikäisinä molemmille on tullut omat kaverit tärkeiksi, mutta yhäkin jaksavat leikkiä kahdestaankin, poika taipuu tytön mieliksi heppaleikkeihin ja tyttö suostuu leikkimään sotaleikkejä...Ovat kuin kaksoset, tietävät toistensa ajatuksetkin, siltä ainakin tuntuu :). Onnittelut sulle!!
Toki arjessa oli vaikeuksia silloin alkuun, kun toinen alkoi itkeä toinenkin alkoi sympatiasta itkeä eikä itkusta meinannut tulla välillä loppua lainkaan kun oli siis yksi syli ja kaksi pientä. Isoveli myös kohteli aika kaltoin pikkusisko-vauvaa, kun ei raukka ymmärtänyt lainkaan että toiseen sattuu, heitti mm. vedenkeittimen (tyhjän onneksi) siskon pinnasänkyyn kesken unien, pudotti lautasen sitterissä maanneen siskon naamaan kun itse söi ruokapöydässä ja sen sellaista..eli sulla saa olla silmät tosiaan selässä. Vessaankin piti ottaa aina toinen mukaan ettei käynyt tapaturmia.
Nukutukset oli kivoja, siis päiväunille kun mies oli töissä ja yksin yritti saada kumpaakin erikseen nukkumaan, toinen huusi varmasti juuri silloin kun olis pitänyt olla hiljaa.
Nyt nukkumaan, väsyttää ihan pirusti. Ja tuo ruoka, argh, mulla on ihan taukoamatta nälkä, siis oikeasti. Voisin syödä ihan kokoajan ja kaikkea. Tänään vasta iskenyt tällainen himo syömiseen. Hitto ja just vasta sain karistettua 6kg pois edellisen raskauden kiloja. Eli enpä taidakaan olla tulevana kesänä ihan bikinikunnossa ;)).
t. mariadee ja tonttu
Kävin siis tänään ultrassa ja niinhän siinä kävi, kuin olin ajatellutkin. Kaikki oli kyllä hyvin, sikiö löytyi ja sydän sykki (siis sehän oli tietysti tärkeintä), mutta oli selvästi pienempi, kuin mitä viikot antoi olettaa. Eli kun menkkojen mukaan viikot olis 7+4 niin koon mukaan just ja just 6+0. Kokoa vaavilla oli täydet 5 mm. Laskettu aika siirtyi siis jonnekin jouluaaton tuntumiin (kiva kiva). Aika tarkentuu sitten np-ultrassa. No, tärkeintä oli kuitenkin se, että kaikki oli kunnossa. Osasin kyllä odottaa viikkojen muutosta, koska tein ensimmäisen raskaustestin 4 päivää menkkojen odotetun alkamispäivän jälkeen, eikä silloin näkynyt vielä mitään.
Asiasta viidenteen, salmiakkisuklaa on muuten TOOOSI hyvää. Käytiin oppilaiden kanssa Fazerilassa ja saatiin sieltä maistiaiset ja nam!
ON: Nyt on pahaolo ilmaantunut tännekin. Ei mitään järisyttävää, mutta selkeää ällötystä. Pysyy kyllä kurissa, kun syö koko ajan jotain. Kilot ei kyllä pysy... Väsymys on ihan omaa luokkaansa. Onneksi neljän päivän vapaa. Jouduin minäkin jo ostamaan pari kokoa isommat housut, että maha mahtuu edes jotenkin. Vanhat farkut ovat muisto vain... Mutta nyt nukkumaan. Silmät ei pysy enää auki. Ai niin, tervetuloa kaikille uusille! Ja tarrasukkia vuodoista kärsiville ja tietysti muillekin=) Juu, ja nimiä on täälläkin jo mietitty;)
-Marianni 6+0 (taas)