Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni tuntematon tulee usein minulle kertomaan, että olen ruma

Vierailija
17.01.2026 |

tai näytän "tähän loukkaava vertaus". Mietin vain, että miksi tai siis tarkoitus on varmaan pahoittaa mieleni, mutta mitä sitten jos olen ruma? En kuitenkaan ole malliksi hakemassa. Ja kun nämä haukkujatkaan eivät ole, miten sen nyt sanoisi, mitään kreikkalaisia jumalia/jumalattaria itsekään. 

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on taas keksinyt hauskan aloituksen.

Ei kukaan tuntematon tule kenellekään sanomaat tuollaisia.

No ehkä pikkulapsi voisi tuollaista sanoa.

Oletpa naiivi.

Vierailija
42/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna takaisin. Törpöt ei tajua muuten. 

Miehissä näitä on paljon, ja syy on se, että puuttuu se empatiakyky. Siksi naiset eivät myöskään halua heitä parisuhteeseen. 

Siellähän sitä vasta empaattisia ollaankin kun ollaan koko mieskuntaa tunkemassa uuniin :D

Nainen ei halua miestä parisuhteeseen=nainen on tunkemassa koko mieskuntaa uuniin=hysteriaa

Päätit muuten vaan laittaa ketjun ekan miesvihakommentin. Onnittelut siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen rumaksi haukkuminen ei ole enää tätä päivää, vaikka se olisi tottakin. Joten voit vain huokaista, että onneksi et itse ole noin käytöstavaton moukka kuin he. 

Ei ole kaukana ne ajat, kun ihan kehitysvammaisiakin haukuttiin kaduilla rumaksi. Ei todellakaan enää nykyään pitäisi kenenkään joutuvan sellaisen käytöksen uhriksi.

Vierailija
44/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele sanomaan takaisin jotain yhtä v*ttumaista.

Voihan se olla vaikka pitkä katse ja "kiitos samoin" , ei voi ainakaan ilkeydestä syyttää.

Vierailija
45/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vetäisin tuossa tilanteessa kasvoilleni vielä jonkun tavallista rumemman ilmeen ja säikäyttäisin haukkujan oikein kunnolla.

Vierailija
46/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Mua on paljon haukkunut toiset naiset pääasiassa nuorena. Kai se on sitä, että mulle halutaan osoittaa joku paikka hierarkiassa. Olen kyllä ihan lapsesta asti tajunnut olevani ruma, että ei sen mainitseminen mikään uutinen ole. Paha mieli tulee silti, kun haluaisin vaan olla rauhassa ilman, että kukaan kommentoi mitenkään. Mulla oli yliopistossa kaveri, joka kertoi usein mielipiteensä siitä, miten ruma olen, ja kun sanoin sen loukkaavan, hän alkoi aina suurieleisesti kailottaa, miten minä en pitänytkään ulkonäköni kommentoinnista. Katkaisin häneen välit

Vierailija
47/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät millä tarkoituksella sanottu, osaat ottaa sen oikein. 

Vierailija
48/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että ap on kaunis.

Jos hän olisi ns. ruma, ei kukaan viitsisi nähdä vaivaa mennä möläyttelemään tuollaista.

Luulenpa että ap on ärsyttävän kaunis.

Vierailija
49/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäasiallista ja omituista käytöstä. Olen kokenut tuon saman ja voin todeta, että minun ulkomuotoa arvostelleet eivät itse ole mitään luomakunnan komistuksia tai kaunottaria. Joku minussa vaan provosoi heitä kommentoimaan ääneen. 

Mä koin tuon saman viimeksi tällä viikolla kun odotin liikennevalojen vaihtumista vihreäksi. Siinä oli vieressä joku pariskunta joiden huomasin kyttäävän oikein nokkavarttaan pitkin mua ja sitten se mies totesi kuuluvaan ja halveksivaan äänensävyyn, että hyinytvittu ja sitten se nainen lisäsi, että kehtaa olla vielä leuhkakin.

En tiedä, kai mun olisi pitänyt alkaa itkemään vai konfliktiako ne haki? Yritin vaan olla kuin en kuulisi / ymmärtäisi mitään.

Vierailija
50/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuo olla totta? Eiväthän rumat naiset ole miehille edes olemassa. Nämä eivät huomaa heitä, saati että juttelisivat heille jotakin. Minäkin olen ruma eikä minulle kukaan sano minulle koskaan yhtään mitään. 

Vai suojeleeko minua vain kylmä, peloton katseeni ja asenteeni? 

Useinhan ne on saman sukupuolen edustajat, jotka tulee sanomaan. Esimerkiksi mulle kävi näin 90-luvun lopussa. Olin koirien kanssa lenkillä ja yksi mua selvästi nuorempi tyttö tuli siihen ja sanoi: "mä tappaisin itseni, jos olisin noin lihava". En edes ollut mikään jäätävä mörssäri, mulla oli silloin parikymmentä kiloa liikaa kun olin juuri synnyttänyt. 

Jäin vain ihan sanattomaksi siinä tilanteessa, en oikein tiennyt pitäisikö nauraa vai jotenkin äidillisesti ohjeistaa sitä tyttöä, että miten aikuisille puhutaan, mutta ajattelin että enhän mä tuon äiti ole. Omat lapset kasvatin siihen, ettei ihmisten ulkonäköä kommentoida millään tavalla. Ei kehuta, eikä haukuta. Koska mua niin ärsytti aina se vanhemman väen (isovanhemmat ja omatkin vanhemmat) jatkuva arvostelu mun ulkonäöstä, välillä kehuttiin ja välillä moitittiin. Heidän aikaansa sellainen törppö käytös vielä kuului normaalina. 

Vierailija
51/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju meni kivasti siihen saakka kunnes alettiin haukkumaan miehiä.

Vierailija
52/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa tällaista.

Oletetaan että joku rikas ja menestyvä mies möläyttelisi kaikkea pskaa ihmisille.

No. Ei takuulla möläyttele. Koko ajatus on täysin koominen ja absurdi.

Olisiko nämä suomalaiset möläyttelijät sitten ei - menestyviä ihmisiä? Heikko itsetunto yms.

Vierailija
53/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä missä voi olla tällaista käytöstä, ei minulle ainakaan kaupassa tai missään tule kukaan tuntematon puhumaan mitään koskaan.

Tulepa Helsingin kaduille kävelemään. Siellä tulee kommenttia pyytämättä.

Joo niin varmasti kuulee niiltä ulkomaalaisvahvistuksilta.

Vierailija
54/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäasiallista ja omituista käytöstä. Olen kokenut tuon saman ja voin todeta, että minun ulkomuotoa arvostelleet eivät itse ole mitään luomakunnan komistuksia tai kaunottaria. Joku minussa vaan provosoi heitä kommentoimaan ääneen. 

Mä koin tuon saman viimeksi tällä viikolla kun odotin liikennevalojen vaihtumista vihreäksi. Siinä oli vieressä joku pariskunta joiden huomasin kyttäävän oikein nokkavarttaan pitkin mua ja sitten se mies totesi kuuluvaan ja halveksivaan äänensävyyn, että hyinytvittu ja sitten se nainen lisäsi, että kehtaa olla vielä leuhkakin.

En tiedä, kai mun olisi pitänyt alkaa itkemään vai konfliktiako ne haki? Yritin vaan olla kuin en kuulisi / ymmärtäisi mitään.

Nykyään porukka vetää sitä peukku-huumetta ja se aiheuttaa tuollaista käytöstä. Peukun käyttäjät on myös tosi arvaamattomia ja käy helposti päälle, että ei niille kannata sanoa mitään edes vastaan, jatka matkaa vaan ja oo kuin et kuulisikaan.

Vierailija
55/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo niin tuttua tuo haukkuminen. Nainen oon ja kuullut lapsesta asti haukkumista ulkonäkööni liittyen. Pojat haukkuivat koulussa ja nyt aikuisena miehet kaupoissa ja baareissa. Tytöt/naiset eivät ole haukkuneet ikinä. 

Pojat ja miehet siis haukkuu päin naamaa, tytöt ja naiset selän takana.

Vierailija
56/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, että sinulle kommentoidaan noin. Jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista. Tiedän esimerkiksi ihmisen, jota ei pidetä länsimaisella mittapuulla kauniina. Hänellä on todella upeat, tuuheat hiukset. Toisella taas on todella kauniit silmät. Toivon, että he näkevät nämä kauniit piirteet itsessään. :)

Vierailija
57/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin tuttua tuo haukkuminen. Nainen oon ja kuullut lapsesta asti haukkumista ulkonäkööni liittyen. Pojat haukkuivat koulussa ja nyt aikuisena miehet kaupoissa ja baareissa. Tytöt/naiset eivät ole haukkuneet ikinä. 

Pojat ja miehet siis haukkuu päin naamaa, tytöt ja naiset selän takana.

Joo varmaankin haukkuvat selän takana, ei siitä toisaalta varmuutta ole, kun en tiedä, mutta todennäköisesti niin. 

Vierailija
58/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on taas keksinyt hauskan aloituksen.

Ei kukaan tuntematon tule kenellekään sanomaat tuollaisia.

No ehkä pikkulapsi voisi tuollaista sanoa.

Kyllä muuten tulee. Et varmaan ole ruma, jos et tuollaista ole koskaan kokenut? Sekopäitä ja konfliktinhakuisia ne ihmiset toki on ja sen takia mun mielestä vähän pelottaviakin. Koska tuollaisessa toiminnassa on kuitenkin aina se mahdollisuus, ettei sillä rumalla ole mitään hävittävää ja antaakin nyrkistä, tai löytyy taskusta jotain kättä pidempää. 

Vierailija
59/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleeni eräs tapaus.

Olin nuorena saanut vuokra - asunnon hienosta kulttuuriasunnosta Helsingissä jossa asuin yksin.

Kävimme vuokranantajani kanssa pankissa, en enää muista mihin se liittyi. 

Hänen pankkinsa se kuitenkin oli.

Hän asui talvet ulkomailla.

Tämä rouva oli huomiota herättävän hienostunut ja se näkyi päälle päin hänen tahtomattaankin.

Sivistynein ihminen jonka olen kohdannut Suomessa.

Kävelimme keskustassa.

Tulipa vastaan eräs tyyppi joka vaikutti vähän pelottavalta, saattoi olla vankilakundikin.

Kun hän näki vuokranantajani hän sai heti hirveän raivokohtauksen ja kirosi häntä.

Totesin mielessäni, että jätkää raivostutti niin paljon sivistys - ja säätyerot, ettei hän voinut hillitä itseään.

Ap, muuta ulkomaille.

Suomi on selkeästi väärä maa sinulle.

Vierailija
60/76 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MALLIN EI EDELLEENKÄÄN TARVITSE OLLA KAUNIS, MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme