Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-etukortti, hermot riekaleina

Vierailija
17.01.2026 |

Laitoin mielestäni tuon muovilätyskän tiedot kuntoon. Google Playsta ensin S-mobiilisovellus, sillä aukaisin verkkopankin, ja päivitin tiedot. Sitten laitoin OPstä rahaa S-pankin tilille. Sitten kävi reippahasti askeleet kauppaan ostamaan ja maksamaan ESkortilla. No siinä maksupäätteessä luki "tunnistamaton kortti." Sen pituinen se.

S-ryhmän olisi aika ymmärtää, että asiakas tarvitsee vain äpin ja maksaa millä maksaa, bomukset juoksee. K-ryhmässä ei tarvitse sitäkään, koska OP-kortti sisältää K-plussa ominaisuuden. Lidlissä pitää skannata "blim", Clas Ohlssonilla ja Tokmannilla pitää sanoa puhelinnumero.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioithan, että pankkikortissa on oletuksena max 50 euron osto. Itse nimittäin ihmettelin samaa kassalla ekaa kertaa maksaessani. Muuten on toiminut hienosti. Mutta en kyllä mitään Google paytä tarvinnut missään vaiheessa korttia käyttöön ottaessa. Mutta sillä ei varmaan ole mitään merkitystä tässä tarinassa.

Mitä tarkoitat max 50 ostolla? Kyllä mä olen S-kortillani maksanut mm. auton joka maksoi 32 tuhatta. 

Oho mr money man paikalla 

Mrs moneywoman jos ollaan tarkkoja. Kysymykseen et silti vastannut. 

Vierailija
22/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioithan, että pankkikortissa on oletuksena max 50 euron osto. Itse nimittäin ihmettelin samaa kassalla ekaa kertaa maksaessani. Muuten on toiminut hienosti. Mutta en kyllä mitään Google paytä tarvinnut missään vaiheessa korttia käyttöön ottaessa. Mutta sillä ei varmaan ole mitään merkitystä tässä tarinassa.

Mitä tarkoitat max 50 ostolla? Kyllä mä olen S-kortillani maksanut mm. auton joka maksoi 32 tuhatta. 

Oho mr money man paikalla 

Mrs moneywoman jos ollaan tarkkoja. Kysymykseen et silti vastannut. 

Siinä viestissä, jota alun perin lainasit, luki, että oletuksena 50 euron maksuraja. Ilmeisesti sitä voi muuttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne rajat ihan itse määritellään korttia tilatessa. Ei ole mitään oletusta. 

Vierailija
24/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? 50 euroa menee kaupassa parin päivän ruokiin lol

Ei ole ollut tuota ongelmaa. Ruokaostokset maksaneet aina 200 euroa ja ylikin. Aina annettava PIN.

Vierailija
25/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne rajat ihan itse määritellään korttia tilatessa. Ei ole mitään oletusta. 

Rajat voi määrittää S-pankin verkkopankissakin.

Vierailija
26/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OP on huonoin pankki ja k-ryhmän plussapisteet ovat aivan naurettavia. S-ryhmästä bonuksia saa sentään useita kymppejä, kun ostaa vielä bensat abc:lta.

Tankkaamalla abc:llä maksat siitä bensasta ENNEMMÄN extraa kuin saat siitä edes maksimibonuksilla takaisin. 

Vain jos muualla olisi vähintään 5snt halvempi bensa. Jos ero on alle 5snt, kannattaa aina tankata abcilla.

Vierailija
27/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sotket. Google Pay on Googlen maksutapa. Sen taakse on tyypillisesti asetettu joku luottokortti.

Vierailija
28/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa.

Kyllä mä saan puhelimella ilman fyysistä korttia niin bonukset kuin maksutkin onnistumaan. Joka ikinen kerta.

Vierailija
29/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OP on huonoin pankki ja k-ryhmän plussapisteet ovat aivan naurettavia. S-ryhmästä bonuksia saa sentään useita kymppejä, kun ostaa vielä bensat abc:lta.

Tankkaamalla abc:llä maksat siitä bensasta ENNEMMÄN extraa kuin saat siitä edes maksimibonuksilla takaisin. 

Mutta jos ei ole lähellä muuta kuin abc, siellä tankkaamalla saat kyllä bonusta.

Vierailija
30/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näyttää nesteen polttoaine olevan kalleinta, ei ABC.

Vierailija
31/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikkakuntakohtaista. Täällä polttoaineen hintaero ei ole koskaan viittä senttiä ABC:n ja muiden välillä.

Vierailija
32/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? No eihän ole mitään viidenkympin oletusta. Ihan niin suuria summia voit vinguttaa S-pankin kortilla kun mitä tili antaa myöten. Paras pankki missä olen asiakkaana ollut, ja edullisin. Ap:n sepustuksesta en tajunnut mitään, S-etukortti kun on ihan eri asia kuin S-pankin kortti.

Vierailija
33/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tuo sama teksti, jos on vahingossa kaksi eri maksusovellusta auki puhelimessa. 

Eli vaikka S-pankin sovellus, mistä olen näyttänyt vaikka kassalle jonkun kupongin (aivan älytön järjestelmä) ja Google Pay sovellus, mitä käytän maksamiseen, niin tosiaan ei onnistu, jos en sulje ensin S-pankkia.

Vierailija
34/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaan osaa.

Kyllä mä saan puhelimella ilman fyysistä korttia niin bonukset kuin maksutkin onnistumaan. Joka ikinen kerta.

Tuleeko myös maksutapaetu?

Vierailija
35/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikkakuntakohtaista. Täällä polttoaineen hintaero ei ole koskaan viittä senttiä ABC:n ja muiden välillä.

Joo ja meilläpäin ABC:lla välillä halvintakin polttoaine, mutta onhan se kiva vihata S-ryhmää ja jättää bonukset varmuuden vuoksi ottamatta.

Vierailija
36/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän s-mobiilia vain pisteiden keräämiseen. Bonukset menee vaimon tilille. En voisi kuvitellakaan hoitavani yhtään mitään tili/maksu/sijoitus yms asioita moisen rupupankin kanssa. Ihmettelen että ei ole vielä mitään isompaa kuprua heillä ollut. Pienempiä sitten senkin edestä

Vierailija
37/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa on lähimaksun yläraja. Kortille voi määrittää ne muut rajat ihan vapaasti.

GooglePayllä maksaessa tuo 50 raja ei ole voimassa.

Ja tosiaan uusi kortti pitää kerran käyttää maksupäätteellä niin, että näpyttelet sen PIN-koodin aktivoidaksesi kortin käyttöön. Ihan järkevä ominaisuus, olisitko iloinen jos postissa tullut korttisi olisi mennyt vääriin käsiin eikä estettä ostamiselle olisi?

Ja muistathan, että sitä PIN-koodia saatetaan kysyä satunnaisesti myöhemminkin. 

Vierailija
38/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrititkö maksaa ilman pin-lukua? Uusi kortti otetaan aina käyttöön maksamalla ekalla kerralla käyttämällä piniä. 

Aivan niin.

S-etukortti pitää aktivoida, ja se tapahtuu yleensä ensimmäisellä maksukerralla käyttämällä tunnuslukua tai mobiiliversion tapauksessa aktivoimalla se S-mobiilissa. Uuden kortin lähimaksuominaisuus aktivoituu, kun teet ensimmäisen ostoksen syöttämällä kortin maksupäätteeseen ja vahvistamalla sen tunnusluvulla, jonka jälkeen lähimaksu on käytössä.

Vierailija
39/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen kansalInen saa  Abc polttoaineesta 2-3 senttiä alennusta, Eskortilla. Kuitenkin meillä Abc hinnoittelee aina polttoaineen 3 senttiä kalliimmaksi kuin Nesteellä on. Hyvätuloisten ketkujen on hyvä irvistellä. Bonuksiensa kanssa.

Teboililta sai ennen aina halvimmalla, nykyisin St1 taitaisi olla meillä halvin.

Vierailija
40/52 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Onpa väki pihalla.

Se 50 € todellakin on lähimaksussa yläraja, eli jos ostat jotain joka maksaa 64 €, sitten pitää muistaa se PIN ja näpytellä se. 

Lisäksi kun muuttelee niitä maksurajoja, kannattaa myös muistaa ne. Ettet rajaa päivittäistä ylärajaa vaikkapa 100 euroon ja sitten ihmettelet ostaessasi kalliimpaa tavaraa, että miksi tämä ei mene läpi?

Ap, lue ne ohjeet, siellä lukee siitä aktivoinnista. 

ja tässä ne ohjeet koskien Google Payta:

https://www.s-pankki.fi/fi/kortit/googlepay/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme