Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaverini "narsisti?" Minkälainen ihminen käyttäytyy näin?

Vierailija
17.01.2026 |

Ihminen, jota pidin yhtenä parhaista ystävistä laittoi täysin yllättäen välit poikki vuosien tuntemisen jälkeen, selittämättä syytä. Hän on ulkoisesti viehättävä ja pystyy uskottelemaan olevansa äärimmäisen itsevarma, kuitenkin käytöksestä voi huomata hauraan itsetunnon. On kovasti koittanut uskotella kaikille olevansa haluttu ja pidetty, ihmiset kehuvat joka paikassa häikäisevän kauniiksi ja kaikki miehet haluavat suhteen hänen kanssaan. Äärimmäisen menestynyt ja rakastettu kaikkien keskuudessa. Valehtelee paljon näitä juttuja ja puhuu eri ihmisille eri asioita.

Nyt kuitenkin totaalinen välirikko tapahtui sen jälkeen kun  viattomalla kommentilla sain hänet tajuamaan, että en olekaan kateellinen hänen elämästään ja asioistaan.  Mitään riitaa tai ilkeilyä ei ollut ja siis täysi välirikko ja hiljaisuus sen jälkeen, mitään selvitystä en ole asiaan saanut. 

Minkälainen ihminen käyttäytyy näin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä juttuja valehtelee? Sekava sepustus.

Vierailija
2/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tilanne on täysin päinvastainen. Olet kommentoinut epäsuorasti olevasi kateellinen useita kertoja. Ei se, että hän kysyy, oletko kateellinen, ja olet vastannut ei:n, kerro tilanteesta mitään. Sinun käytöksesi kertoo. Taidat olla itse narsisti,

sillä juuri narsistit ovat niitä kateellisia. (Ystäväsi voi olla viehättävä ja mielenkiintoinen ilman ko. diagnoosia. Kerroitkin hänestä varsin kateellisesti.)

Voiko tämä olla jonkun psykologian ammattilaisen provo? Kateus ei ole narsistin ystävän ongelma, vaan narsistin. 

Eli sinun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli kommenttisi

Vierailija
4/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä. kateus = narsun ongelma

Vierailija
5/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin häiriintynyt ihminen. Narsistinen, itsetunnoton paskoainen. Mulla oli ihan samantyylinen "ystävä", kuvitteli aina miesten rakastuvat itseensä, hän oli kaikessa parempi, jos viisaampi olevinasn , no, ei ollut. On oikeastaan lottovoitto päästä tuollaisesta " ystävästä" eroon. Älä päästä takaisin elämääsi.  Onnittelut vielä eroon pääsystä! ( Alkaako "ystäväsi" nimi M-kirjaimella?)

Vierailija
6/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne, jotka epäilevät kaikkien muiden olevan narsisteja, ovat sellaisia itse.

Vierailija
7/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne, jotka epäilevät kaikkien muiden olevan narsisteja, ovat sellaisia itse.

Terveisin Narsku

Vierailija
8/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% täällä kirjoittelevista on narsisteja koska kukaan ei välitä irl.

Vierailija
9/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tilanne on täysin päinvastainen. Olet kommentoinut epäsuorasti olevasi kateellinen useita kertoja. Ei se, että hän kysyy, oletko kateellinen, ja olet vastannut ei:n, kerro tilanteesta mitään. Sinun käytöksesi kertoo. Taidat olla itse narsisti,

sillä juuri narsistit ovat niitä kateellisia. (Ystäväsi voi olla viehättävä ja mielenkiintoinen ilman ko. diagnoosia. Kerroitkin hänestä varsin kateellisesti.)

Voiko tämä olla jonkun psykologian ammattilaisen provo? Kateus ei ole narsistin ystävän ongelma, vaan narsistin. 

Eli sinun. 

Jessus mikä sekopää sä olet. Tyypillinen av-vastaus.

Vierailija
10/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta noiden asioiden perusteella sanoa onko narsisti vai ei. Jokainen meistä omaa narsistisia piirteitä ja käyttäytymismalleja riippuen elämäntilanteesta, stressistä ja muista tekijöistä. Lähtökohtaisesti sanoisin että on äärimmäisen epävarma ja osuit arkaan paikkaan. Jos tiedät varmaksi että hän valehtelee jatkuvasti, niin miksi tuhlata aikaa moiseen ihmiseen oli hän narsisti tai ei?

Vierailija
11/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin häiriintynyt ihminen. Narsistinen, itsetunnoton paskoainen. Mulla oli ihan samantyylinen "ystävä", kuvitteli aina miesten rakastuvat itseensä, hän oli kaikessa parempi, jos viisaampi olevinasn , no, ei ollut. On oikeastaan lottovoitto päästä tuollaisesta " ystävästä" eroon. Älä päästä takaisin elämääsi.  Onnittelut vielä eroon pääsystä! ( Alkaako "ystäväsi" nimi M-kirjaimella?)

Kaverissani on samaa vikaa kyllä... Kuulemma ihmiset kehuvat että miten joku voikin olla niin häikäisevän kaunis ja vieläpä äärimmäisen älykäs.  Kertoilee tällaisia juttuja siis kaikille ihan muina miehinä. 

Ja itsehän en siis ole lääkäri joten en tee diagnooseja. Mietin vain minkälainen ihminen tällaista tekee. Ei myöskään voi sietää jos huomaa, että joku muu saa enemmän kehuja, kiehuu raivosta ihan omien sanojensakin mukaan. 

Ap

Vierailija
12/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että tuo ns. Viaton kommenttisi on ollut viimeinen pisara. Et kerro mikä kommentti oli niin vaikea sanoa.. äidistäni viaton kommentti olisi mainita että olen taas lihonut. Hyväähän hän vaan..

Vierailija
13/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätte hämmentää selvää asiaa? 

Vierailija
14/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä juttuja valehtelee? Sekava sepustus.

ja se että tää kehli tietää mitä on keskustellu muitten kanssa on iso redfläk. taitaa pata sormustinta soimaa

Vierailija
15/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tätäkin ketjua lukevalle  ollaan oltu kateellisia ulkonäöstä ja miesten huomiosta. On ollut todella vaikea saada ystäviä. pahimmat koulukiusaajat ovat niitä rumia/ ylilihavia moniongelmaisia, jotka haukkuvat jokaista itseään kauniimpaa/ seksikkäämpää vastaantulijaa narsistiksi. Tätä ei kuitenkaan uskalla ääneen sanoa. 

Maailma on teidän rumien! Todella helppoa olla kateellinen ystävälleen. Se ei ole mitään ystävyyttä. Älkää sitten ystävystykö itseänne paremmannäköisten kanssa, jos se aikaansaa tuommoista katkeruutta

Vierailija
16/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, millainen tämä viaton kommentti oli? Minullakin yksi "kaveri" sanonut monia ns viattomia kommentteja, jotka eivät oikeasti sellaisia ole: kommentoi että joku toinen vaate istuisi minulle paremmin, asunnon ostosta että "olisit nyt saanut paremmankin" , jostain reissusta että "miksi sinä nyt sinne menit kun se ja se paikka olisi ollut parempi" jne :D

Vierailija
17/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverisi on mies niin on narsisti. 

Vierailija
18/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hän tuon perusteella narsistilta vaikuta. Mutta jos itsetunto on heikko ja/tai perustuu liioitelluille tai jopa valheellisille asioille, niin voi olla aika järkytys jos joku ihminen tai asia tämän tuo ilmi. Ymmärrettävää, jos tämmöisen henkilön tai asian haluaa poistaa elämästään. Yritä nähdä tilanne hänen näkökulmastaan. Eri asia sitten on toki se, haluatko itsekään olla ystävä enää hänen kanssaan.

Vierailija
19/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet vittuillut sun kaverille, kenelle olet vielä kateellinen ja sitten kummastelet kun se ei halua viettää enää aikaa sun kanssa? Ei tuossa tilanteessa tarvitse olla narsisti, kun ihan vain omata tervettä järkeä. Vaikutat ap raskaalta ja tympeältä tyypiltä.

Vierailija
20/32 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava ketju jossa kaikki eivät ymmärrä toisiaan. Kysyin tekoälyltä:

Narsismi ja kateus kietoutuvat tiiviisti yhteen, sillä narsistin syvä itsetunnon puute ja tarve olla muita parempi ruokkivat jatkuvaa kateuden tunnetta ja kilpailua, mikä saa hänet vähättelemään ja sabotoimaan muiden menestystä, jopa niitä piirteitä, joita hän itse salaa ihailee, koska hän ei kestä muiden iloa ja haluaa imeä sen itseensä,. Narsisti kokee usein olevansa oikeutettu yli muiden, mutta samalla hän on herkkä kritiikille ja pelkää hylätyksi tulemista, mikä ajaa hänet manipuloimaan ja vähättelemään muita, erityisesti heitä, jotka ovat hänen mielestään "parempia". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä