Minulla oli enemmän rahaa Marinin hallituksen aikana
Olen työssäkäyvä, maaseudulla asuva ja perheellinen. Myös puoliso on töissä. Meillä on kolme lasta, velaton omakotitalo ja velattomat noin kymmenen vuotta vanhat diisseliautot, kaksi siis.
Marinin hallituksen aikana meidän perheellä oli enemmän rahaa käytössä, ei tarvinnut miettiä kaupassa voiko ostaa juustoa tai onko lapsilla varaa johonkin harrastustukseen. Nyt rahat on tiukilla ennen tilipäivää ja töissä uhkaillaan lomautuksilla kun myyntiä ei ole entiseen tahtiin. Miten tässä näin kävi?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nykyhallituksen toimintakauden yli jatkuva ostolakko Suomesta. Kannustan lämpimästi muitakin samaan, säästyy rahaakin :) Ja kyllä, minä ostan temusta kaiken, aivan kaiken.
Olen työssäkäyvä, maaseudulla asuva ja perheellinen. Myös puoliso on töissä. Meillä on kolme lasta, velaton omakotitalo ja velattomat noin kymmenen vuotta vanhat diisseliautot, kaksi siis.
Marinin hallituksen aikana meidän perheellä oli enemmän rahaa käytössä, ei tarvinnut miettiä kaupassa voiko ostaa juustoa tai onko lapsilla varaa johonkin harrastustukseen. Nyt rahat on tiukilla ennen tilipäivää ja töissä uhkaillaan lomautuksilla kun myyntiä ei ole entiseen tahtiin. Miten tässä näin kävi?
Niin oli koska otettin velkaa ja nyt sittä sitten maksetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinulla muka on muuttunut? Velattomia olette ettekä ilmeisesti ole mitään tukiakaan saaneet, mitä leikattu olisi. Oliko tarkoituksena vain haukkua nykyhallitusta? Hintojen nousu ei ole hallituksen syytä.
Hallitus on nostanut alveja.
Ja estää ihmisten kulutuksen. Siksi ostetaan vain välttämättömät tuotteet suomesta. Saimme hyviä ostosreittejä toisiin EU-maihin
Jo on ollut talous tarkalla, jos prosentin korotus hintoihin syöksi ihmiseen kurjuuteen.
Oikeiston argumentaatio: "ei hallitus nosta hintoja. ""Tai nosti, mutta ei hintojen nousu niiiin iso ollut! "
Odotan jo seuraavaa argumenttia: "tekisit sinäkin töitä ja olisit rikas niin ei haittaa".
Vierailija kirjoitti:
Niin oli koska otettin velkaa ja nyt sittä sitten maksetaan
Horiset. Sitä velkaa nimenomaan ei makseta, vaan otetaan vielä entistäkin enemmän. Koska kustu talouspolitiikka ja yhteistyöryhmien veroalet eli ei tuloja.
Oikeisto huutelee taikaseinästä, vaikka tuhoavat valtion tulot itse pahiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nykyhallituksen toimintakauden yli jatkuva ostolakko Suomesta. Kannustan lämpimästi muitakin samaan, säästyy rahaakin :) Ja kyllä, minä ostan temusta kaiken, aivan kaiken.
Juu en osta, pikkasen enemmän arvostan terveyttäni. Niitä nettikauppoja on tosiaan muitakin kuin Temu ;)
Minulla on paljon enemmän rahaa nyt, kuin edellisen hallituksen aikana. Olen työssä käyvä pienipalkkainen, auton omaava mitään tukia saamaton tavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinulla muka on muuttunut? Velattomia olette ettekä ilmeisesti ole mitään tukiakaan saaneet, mitä leikattu olisi. Oliko tarkoituksena vain haukkua nykyhallitusta? Hintojen nousu ei ole hallituksen syytä.
Ja estää ihmisten kulutuksen. Siksi ostetaan vain välttämättömät tuotteet suomesta. Saimme hyviä ostosreittejä toisiin EU-maihin
Jo on ollut talous tarkalla, jos prosentin korotus hintoihin syöksi ihmiseen kurjuuteen.
Oikeiston argumentaatio: "ei hallitus nosta hintoja. ""Tai nosti, mutta ei hintojen nousu niiiin iso ollut! "
Odotan jo seuraavaa argumenttia: "tekisit sinäkin töitä ja olis
Kaasuvalotusta. Kun loppuu asiapitoiset argumentit siirrytään kaasuvalotukseen.
Ja minulla enemmän töitä.
- työttömän tervehdys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnu missään. 124 euroa on nyt 125,5 euroa.
Kaikki on kallistunut työssäkäynnistä lähtien. Palkka ei ile noussut samassa suhteessa. Ajan reilut 100 kilometriä työmatkaa ja kustannukset on nousseet. Kaupassa kaikki kallistuu. Sitten tulee päälle kiinteistöverojen korotukset ja hulevesimaksut ja jätemaksujen korotukset. Ja sellainen erityispiirre, että koulusta tulee koko ajan kyniä ja vihkoja ostoslistalle, enää ei jaeta kuin ihan pakollinen minimi. Lasten sählyn hinta nousi, kun hallin käyttö kallistui. Onhan näitä.
Meillä taas on nyt enemmän rahaa kuin koskaan. Jäimme työeläkkeelle ja saamme lisäksi pääomatuloja monesta eri kohteesta. Mistään ei ole tarvinnut luopua.