Mitä teinisi 14-19 tekee viikonloppuna?
Meillä molemmat teinit kotona. 16 v
ja 18 v. Nuorempi pelaa omien kavereiden kanssa netin kautta ja vanhempi tekee tietokoneella sohvalla jotain.
Itse olin nuoruudessa tuon ikäisenä kavereiden kanssa kaupungilla. Nykyään ei sellaista enää ole.
Lasten serkut 21 v. Ja 22 v. ovat myös viikonloput lapsuudenkodissaan vaikka opiskelevat muualla.
Miten teillä?
Kommentit (115)
Et taida tietää mitä teini tarkoittaa
Olen puhelimella. Palstalla tai doomscrollaan.
N19
Käy kävelyillä tyttöystävänsä kanssa.
Meillä 14 v on kotona. Pelaa tai on puhelimella tai vanhempien kanssa tekee jotain, esim. katsoo elokuvia.
Lähti nukkumaan kaverin sohvalle, ettei patisteta mihinkään toimintaan.
Silloin kun lapseni oli tuon ikäinen, hän oli joko treeneissä tai pelireissussa tai sitten kotona. Harvakseltaan oli missään kaverillakaan edes. 18-19-vuotiaana asui jo omillaan toisella paikkakunnalla, joten en tiedä miten viikonloppunsa vietti, jos ei ollut treeneissä tai pelireissussa (mutta aika usein olikin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen (90 luvulla) tuo ikäisinä painettiin pimpin perässä koko perjantain ja sunnuntain välinen yö.
Muun muassa tuon takia en päästä alaikäisiä lapsiani ulos iltaisin.
Tulee varmaan todella pärjääviä aikuisia kun eivät kohtaa ikätovereitaan, käy missään, tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen (90 luvulla) tuo ikäisinä painettiin pimpin perässä koko perjantain ja sunnuntain välinen yö.
Muun muassa tuon takia en päästä alaikäisiä lapsiani ulos iltaisin.
Miksi ne ei saisi panna?
Seksi ei kuulu lapsille vaan aikuisille. Siksi.
Seksi usein kuuluu seurusteluun, ja ensimmäiset tyttö/poikaystävät hankitaan yleensä tuon ikäisenä.
Voin sanoa, että kokematon 30v ei ole mitenkään kuumaa kamaa parisuhdemarkkinoilla.
18v. Perjantaina koulun jälkeen treenit, kotiutui klo 21.30, kävi saunassa, söi ja pelasi pleikkaa kavereiden kanssa. La luki kokeisiin päivällä, peli illalla, kävi saunassa ja söi, kävi yöllä hakemassa kaverinsa baarista joskus kahden maissa yöllä. Su lähti kirjastoon lukemaan kokeisiin ja sen jälkeen meni kaverilleen hengailemaan ja tekivät ruokaa. Kotiutui kyllä myöhään, mutta lähti aamulla kokeeseen ihan suht pirteänä. Autolla oli liikenteessä eli alkoa ei kulunut, ei tosin käytä alkoa muutenkaan omien sanojensa mukaan. Ja kun on täysi-ikäinen ei ole minulle tuosta asiasta edes tilivelvollinen, joten ei minulla ole mitään syytä olla uskomattakaan.
Tämän viikonlopun pääasiassa kotona, koska nyt on lukion koeviikko. Käväisi kyllä salilla kaverinsa kanssa ja ajoharjoittelussa isänsä kanssa.
Kaikenlaista.
Nyt oli viikonlopun sukulaistensa kanssa, ja tekevät yhdessä mitä milloinkin lautapeleistä ja leffan katselusta teatterireissuun.
Ensi viikonloppuna aikoo yökyläillä kavereidensa kanssa.
Jos ollaan molemmat kotona viikonloppu, niin yleensä hän lähinnä opiskelee, katsoo sarjoja ja leffoja, lukee kirjoja, kirjoittaa päiväkirjaa, käy kavereiden kanssa pulkkamäessä, luistelemassa, lenkillä ja salilla. Huoneessaan polttelee kynttilöitä ja kirjoittaa nykyään usein.
Mun 19v on viikonloput töissä, asuu omillaan.
17 tyttö opiskelee koeviikkoa varten ja hajoilee vanhojentanssien paineissa. Kirjoittaa latinan nyt keväällä, mutta stressaa sitä huomattavan vähän :D
Kuopus käy usein perjantaisin seurakunnan illanvietossa. Pelaa verkossa tai katsoo videoita.
Kumpikin käy salilla kerran tai kaksi viikonlopun aikana. Jomman kumman kanssa voidaan pitää leffailtaa tai katsoa yhdessä tubea/sarjaa.
Esikoisen kanssa käymme ajoharjoittelemassa. Hän viettää aikaa kavereiden kanssa.
Siivosi huoneensa, laitettiin pari kesätyöhakemusta, teki läksyjä (kirjoittaa ma ja fy nyt keväällä) ja luulen että just ny lukee kirjaa.