Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin hiusten värjäämisen ja nyt on ankea maantienvärinen ruma lättänä kuontalo

Vierailija
16.01.2026 |

Tämäkö on nyt se ihana oma väri? Not. 

Muita tähän hypetykseen pettyneitä? 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet värjätyt hiukset näyttää keinotekoiselta ja joskus jopa halvalta. Monet valitsevat liian tumman sävyn. Luonnollinen väri on tyylikäs ja klassinen. 

Tämä! Värjätyt hiukset ja muu olemus ei ole tasapainossa. Semmoinen tekopirteä, ikinuori aira -samulin-look on hirveä. 

Vierailija
42/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät silmälaseja, hanki ne vaikkapa punaisilla kehyksillä. Korosta kulmakarvojen väriä ja laita kevyesti silmämeikkiä plus huulipunaa. Loppuu se loputon hiusten värjäysrumba.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin värjäämisen, paljastui luonnollisena juuri sellainen kiiltävän kullanruskea väri jota olin tavoitellut. Kun vielä värjäsin, tyvi näytti harmaalta. Ihan kauhistuttaa katsoa vanhoja valokuvia, missä päässäni on luonnoton värikypärä.

Jos luonnontilainen hius rasvoittuu, kannattaa föönata se heti pesun jälkeen ja suihkuttaa tyveen vähän kuivashampoota. Moni tekee sen virheen, että käyttää kuivashampoota vasta rasvoittuneeseen hiukseen. 

Vierailija
44/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä värjäsin 25vuotta hiuksia punaiseksi ja sitten lopetin. Ajattelin, että väri saa olla mikä vaan kunhan on oma. 
Mutta nyt 4v.jälkeen kun kaikki lisätty väri on kadonnut, hiukset on tosi kurjat. Väri on ei mikään ja hiuksen laatu karhea ja lattea. Koko ilme muuttunut mummomaiseksi. Eikä hyvällä tavalla. Olisi edes kauniisti harmaantuneet hiukset, mutta ei.

Tekisi mieli värjätä taas, ja joskus olen laittanutkin kevytväriä. 
Ehkä raidat piristäisi ilmettä? 

Mummomaisuudesta pääsee eroon hyvällä leikkauksella.

Mummomaisuudesta pääsee eroon myös pukeutumisella ja tyylillä. Mä vetaisin itselleni sellaisen perinteisen martta-permiksen, ja saan jatkuvasti kehuja tyylistäni, joka ilmeisesti tuo monelle mieleen 70-luvun raikkauden ja elinvoiman. 

Tämä. Mulla on lättänä tukka, ja mua kutsutaan pariisittareksi polkkani kanssa. Toimii tosi hyvin oikeiden vaatteiden kanssa, tässä on aika paljon asennetta. Vaatii vain hieman rohkeutta tällaista lookia kantaa. 

Vierailija
45/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hiuksista.

Mulla on rasvoittuva hiusjuuri. Mutta on melko paksu tukka, on luonnonkiharaa ja oma väri on tumman ruskea.

Vierailija
46/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesin tietenkin, mutta oma kasvu oli niin "tervettä" että oli koko ajan likaisen oloinen.

Tämä! Värjääämätön hius on sellaista liukasta ja helposti rasvoittuvaa. On kivan näköinen 2 h pesusta, sitten litistyy ja makaa pitkin päänahkaa. Ap

Ehkä sinulla on joku talisairaus?

No enpä tiedä. Tai sitten koko sukuni naisilla on joku talisairaus. Ap

Sellaisen saa aikaiseksi kuivattamalla päänahan ihon siihen pisteeseen, että se paniikissa tunkee sitä talia ulos ylen määrin. Mitä enemmän rasvoittumista, sitä kostetuttaampia tuotteita pitää käyttää, jotta iho ei villiinny sen rasvoittumisen kanssa. Iholle toki vie aikaa rauhoittua, jopa puoli vuotta tai kokonaisenkin, mutta se kausi kannattaa kärsiä läpi. 

Vierailija
47/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://swankymalone.com/blogs/news/15-medium-and-short-hairstyles-for-…

Esimerkiksi täällä hyviä hiustyylejä harmaille/maantien värisille hiuksille.

Tai vaikka https://i.pinimg.com/736x/27/a3/f1/27a3f11f7ed9d1b64f315ed6aeafe87d.jpg

Vierailija
48/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät silmälaseja, hanki ne vaikkapa punaisilla kehyksillä. Korosta kulmakarvojen väriä ja laita kevyesti silmämeikkiä plus huulipunaa. Loppuu se loputon hiusten värjäysrumba.

Isompi rumba se on meikata päivittäin kuin värjätä hiukset silloin tällöin. 

Vierailija
49/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ottamassa siihen kullan ja kuparin värisiä metalliraitoja.

Vierailija
50/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesin tietenkin, mutta oma kasvu oli niin "tervettä" että oli koko ajan likaisen oloinen.

Tämä! Värjääämätön hius on sellaista liukasta ja helposti rasvoittuvaa. On kivan näköinen 2 h pesusta, sitten litistyy ja makaa pitkin päänahkaa. Ap

Väärät tuotteet ja käsittelytavat. Hiukset pestään päivittäin tuuheuttavalla shampoolla ja hoitoainekaan ei ole välttämätön, kaikki hiusöljyt ja kiiltotuotteet kannattaa myös unohtaa. Föönikuivaus muotovaahdon kera.

Hoitoaine nimenomaan on välttämätön jos liiasta rasvoittumisesta haluaa päästä eroon. Sama asia kuin pintakuivassa kasvojen ihossa. Riittävä kosteutus vähentää sitä rasvoittumista ja hoitaa päänahan kosteustasapainoa. 

Liruun polkkatukkaan ei tarvita hoitoaineita.

Vierailija
51/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin lopettamaan värjäämisen voimakkaan allergisen reaktion vuoksi.  On tosiaan opettelemista koska luomuhius  niin erilainen käsitellä, mutta allergioiden kanssa oltava varovainen.

Vierailija
52/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jotain luonnollisen näköistä raitaa niihin hiuksiin. Tuo kontrasteja ja valoa ilmeeseen eikä tunnu niin "uskovaiselta" enää.

Vierailija
53/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai vaikka https://i.pinimg.com/736x/27/a3/f1/27a3f11f7ed9d1b64f315ed6aeafe87d.jpg

Häh? 😅 ei nuo ole maantienväristä nähneetkään.. Värjättyjä kaikki 

Vierailija
54/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä ap laittaa hiuksiisi raitoja ja tarvittaessa vielä jonkun kevyen sävyn niiden päälle. Raidat kasvavat pois nätimmin, kuin koko päähän laitettu väri. Eikä niitä tarvitse laittaa kovin tiheästi, pari kertaa vuodessakin voi riittää.

Olen itse lopettanut koko pään värjäämisen jo vuosia sitten. Minulla on ihan kiva oma väri, mutta valitettavasti hiuslaatuni on on todella liukas ja jäykkä,  ja päänahkakin rasvoittuu melko nopeasti. Ei siihen mikään föönaus ja tuuheuttava shampoo auta yhtään mitään. Olen käyttänyt tuuheuttavia shampoita (erilaisia) vuosien ajan, ja föönaan hiukset aina kun ne ovat vielä selvästi kosteat. Kuivashampoo on ainoa, joka pitää hiukset puhtaana pitempään, mutta se pitää tosiaan suihkuttaa puhtaisiin hiuksiin. Parhaiten toimii kuitenkin tyvikohotusrauta, koska sen ansiosta hiukset ovat ilmavammat, eikä niin tiiviisti päätä vasten.

Vierailija
55/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä värjäsin 25vuotta hiuksia punaiseksi ja sitten lopetin. Ajattelin, että väri saa olla mikä vaan kunhan on oma. 
Mutta nyt 4v.jälkeen kun kaikki lisätty väri on kadonnut, hiukset on tosi kurjat. Väri on ei mikään ja hiuksen laatu karhea ja lattea. Koko ilme muuttunut mummomaiseksi. Eikä hyvällä tavalla. Olisi edes kauniisti harmaantuneet hiukset, mutta ei.

Tekisi mieli värjätä taas, ja joskus olen laittanutkin kevytväriä. 
Ehkä raidat piristäisi ilmettä? 

Oletko kokeillut hennaa? Sitä saa punaisena, kuparisena ja ruskeana. Tekee hyvää hiuksille ja hiuspohjalle eikä sisällä kemikaaleja.

Vierailija
56/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärät tuotteet ja käsittelytavat. Hiukset pestään päivittäin tuuheuttavalla shampoolla ja hoitoainekaan ei ole välttämätön, kaikki hiusöljyt ja kiiltotuotteet kannattaa myös unohtaa. Föönikuivaus muotovaahdon kera.

Hoitoaine nimenomaan on välttämätön jos liiasta rasvoittumisesta haluaa päästä eroon. Sama asia kuin pintakuivassa kasvojen ihossa. Riittävä kosteutus vähentää sitä rasvoittumista ja hoitaa päänahan kosteustasapainoa. 

Eihän hoitoainetta saa laittaa päänahkaan. Pelkkiin latvoihin vaan. 

Ei ihmekään, että hiukset on rasvottuvat ja lättänät. 

Vierailija
57/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä ap laittaa hiuksiisi raitoja ja tarvittaessa vielä jonkun kevyen sävyn niiden päälle. Raidat kasvavat pois nätimmin, kuin koko päähän laitettu väri. Eikä niitä tarvitse laittaa kovin tiheästi, pari kertaa vuodessakin voi riittää.

Olen itse lopettanut koko pään värjäämisen jo vuosia sitten. Minulla on ihan kiva oma väri, mutta valitettavasti hiuslaatuni on on todella liukas ja jäykkä,  ja päänahkakin rasvoittuu melko nopeasti. Ei siihen mikään föönaus ja tuuheuttava shampoo auta yhtään mitään. Olen käyttänyt tuuheuttavia shampoita (erilaisia) vuosien ajan, ja föönaan hiukset aina kun ne ovat vielä selvästi kosteat. Kuivashampoo on ainoa, joka pitää hiukset puhtaana pitempään, mutta se pitää tosiaan suihkuttaa puhtaisiin hiuksiin. Parhaiten toimii kuitenkin tyvikohotusrauta, koska sen ansiosta hiukset ovat ilmavammat, eikä niin tiiviisti päätä vasten.

Parhaiten toimii kun pesee ja föönaa hiukset joka aamu. En ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat puljata kuivashampoiden ja rautojen kanssa.

Vierailija
58/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä ymmärtänyt minkä värinen on maantienharmaa. Eikö maantiet ole yleensä asfaltoituja? Eli onko maantienharmaa asfaltin musta? Vai vanhan kulahtaneen asfaltin harmaa? Kumpikaan ei ole kyllä mitenkään yleinen hiusväri ja kuitenkin sanotaan että se maantienharmaa olisi tyyliin Suomen yleisin hiusväri. 

Tuköi on jonkun Cutrin-Salon kemikaalipirjon lanseeraama ilmaisu värjäämättömälle hiukselle. Kemistipirjon inho naturelliin hiukseen pohjautuu käsitykseensä että mitä enemmän naturelleja kuontaloita sen vähemmän massia kemistipirjon kassaan. Naturelli hius on pehmeä, kiiltävä ja lasimainen. Sen saa hyvällä leikkauksella laitettua kivasti, ja puhdas hius on aina kaunis.

Vierailija
59/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviväri ekokampaajalta on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
60/69 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo ole maantienharmaata nähneetkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä