Lopetin hiusten värjäämisen ja nyt on ankea maantienvärinen ruma lättänä kuontalo
Tämäkö on nyt se ihana oma väri? Not.
Muita tähän hypetykseen pettyneitä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin ap asia tuli jo selväksi, että halusit kertoa, että mielestäsi hiukset ovat hienommat värjättyinä. Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi. Itse pidän erittäin paljon maantienvärisestä eli tummanvaaleasta ja hieman harmaantuneesta tukastani. Ja siitä, että se on terve ja sileä, eikä värjäysten kuluttama,
En luovuta vielä. Ajattelin sinnitellä vielä ainakin muutaman kuukauden. Takana on nyt puolisen vuotta. Suurin ongelma on tosiaan se, että oma värini on todella ankea. Ap
Onhan hyvä leikkaus? Voithan kysyä kampaajaltasi, mitä mieltä hän on väristä. Ainakin oma kampaajanikin sanoo, että älä värjää, oma väri on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt minkä värinen on maantienharmaa. Eikö maantiet ole yleensä asfaltoituja? Eli onko maantienharmaa asfaltin musta? Vai vanhan kulahtaneen asfaltin harmaa? Kumpikaan ei ole kyllä mitenkään yleinen hiusväri ja kuitenkin sanotaan että se maantienharmaa olisi tyyliin Suomen yleisin hiusväri.
Olen kuvitellut hiekkatieksi maantien värin. Vaalean ruskeaksi. "Maantien harmaasta" en ole kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesin tietenkin, mutta oma kasvu oli niin "tervettä" että oli koko ajan likaisen oloinen.
Tämä! Värjääämätön hius on sellaista liukasta ja helposti rasvoittuvaa. On kivan näköinen 2 h pesusta, sitten litistyy ja makaa pitkin päänahkaa. Ap
Väärät tuotteet ja käsittelytavat. Hiukset pestään päivittäin tuuheuttavalla shampoolla ja hoitoainekaan ei ole välttämätön, kaikki hiusöljyt ja kiiltotuotteet kannattaa myös unohtaa. Föönikuivaus muotovaahdon kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt minkä värinen on maantienharmaa. Eikö maantiet ole yleensä asfaltoituja? Eli onko maantienharmaa asfaltin musta? Vai vanhan kulahtaneen asfaltin harmaa? Kumpikaan ei ole kyllä mitenkään yleinen hiusväri ja kuitenkin sanotaan että se maantienharmaa olisi tyyliin Suomen yleisin hiusväri.
Olen kuvitellut hiekkatieksi maantien värin. Vaalean ruskeaksi. "Maantien harmaasta" en ole kuullut.
Savenharmaa?
Mä lopetin värjäämisen ja mun tukka on upea ja kiiltävä, pähkinän värinen. En yhtään kaipaa tähän enää mitään muuta väriä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin ap asia tuli jo selväksi, että halusit kertoa, että mielestäsi hiukset ovat hienommat värjättyinä. Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi. Itse pidän erittäin paljon maantienvärisestä eli tummanvaaleasta ja hieman harmaantuneesta tukastani. Ja siitä, että se on terve ja sileä, eikä värjäysten kuluttama,
En luovuta vielä. Ajattelin sinnitellä vielä ainakin muutaman kuukauden. Takana on nyt puolisen vuotta. Suurin ongelma on tosiaan se, että oma värini on todella ankea. Ap
Onhan hyvä leikkaus? Voithan kysyä kampaajaltasi, mitä mieltä hän on väristä. Ainakin oma kampaajanikin sanoo, että älä värjää, oma väri on kaunis.
Niin, en kyllä tarvitse kampaajaa sanomaan mielipidettään hiusteni väristä. Oma mielipiteeni kun on, ettei se ole kaunis. Ap
Miettikää nyt hyvät ihmiset tarkoin sitä hiusten vuosikymmenten värjäämistä. Vahvoja myrkkyjä ovat, lukekaa niistä, niin tiedätte. Myöskään kynsilakat jatkuvassa käytössä eivät hyviä ole. Erilaiset syövät varsinkin hiusväreihin yhteydessä.
Sama kävi itsellä, kaksi vuotta kasvattelin oman värin päähän, kun oli viimeiset hetket ennen kuin harmaantuminen alkaa. No lopputulos oli, että rumahan se on, sellainen hiirenharmaa. Vaikka olisi leikannut villimmän mallinkin, niin olo oli kuin uskovaisella. Värjäsin kuukausi sitten omaan sävymaailmaan raikkaamman sävyn enkä kadu mitään. Ja sama ongelma tuli minulle kuin ketjun alussa olevalle, että tukka likastui 3x nopeammin omassa kuosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesin tietenkin, mutta oma kasvu oli niin "tervettä" että oli koko ajan likaisen oloinen.
Tämä! Värjääämätön hius on sellaista liukasta ja helposti rasvoittuvaa. On kivan näköinen 2 h pesusta, sitten litistyy ja makaa pitkin päänahkaa. Ap
Ei rasvoitu yhtään sen nopeampaa kuin värjättykään jos päänahan iho on kunnossa. Itse hiuksilla ei siinä ole mitään merkitystä.
Hanki parempi shampoo, ja sellainen hoitoaine joka kosteuttaa päänahkaa riittävästi.
Jos iho kuivuu niin se alkaa erittää liikaa talia pitääkseen tasapainon kunnossa. Siinä menee pari kuukautta että iho tottuu siihen, että sitä ei enää kemiallisesti kuivata ja se talin tuotanto rauhoittuu.
Se on varsin ihailtu hiusten väri maailmalla. Pesisin kunnolla ja antaisin tulla niitä useiden hiuksissa näkyvä vähän vaaleampia päällishiuksia.
Mulla on värjäämättömät hiukset ja niiden sävy on todella vivahteikas toffee kultaisella hehkulla. En valita.
Vierailija kirjoitti:
Liian tehokkaat shampoot pesevät kaiken normaali kun rasvan pois ja hälärikierre päällä. Kasvata, leikkaa lyhyeksi, paskat latvat pois.
Vierailija kirjoitti:
Sama kävi itsellä, kaksi vuotta kasvattelin oman värin päähän, kun oli viimeiset hetket ennen kuin harmaantuminen alkaa. No lopputulos oli, että rumahan se on, sellainen hiirenharmaa. Vaikka olisi leikannut villimmän mallinkin, niin olo oli kuin uskovaisella. Värjäsin kuukausi sitten omaan sävymaailmaan raikkaamman sävyn enkä kadu mitään. Ja sama ongelma tuli minulle kuin ketjun alussa olevalle, että tukka likastui 3x nopeammin omassa kuosissaan.
Tuo "olo kuin uskovaisella" oli hyvin sanottu. Sellainen pliisu ja mitäänsanomaton seinäkukkanen olo. Vielä jotkut terveyssandaalit jalkaan ja marimekon kangaskassi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä myös, ihan sama. Hyvä leikkaus kampaajalla auttaa asiaa - hyvät kampaajat osaavat tehdä hyviä tukileikkauksia niin ei ole lättänä. Itse värjätyt hiukset ovat kaameita, näkee heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärät tuotteet ja käsittelytavat. Hiukset pestään päivittäin tuuheuttavalla shampoolla ja hoitoainekaan ei ole välttämätön, kaikki hiusöljyt ja kiiltotuotteet kannattaa myös unohtaa. Föönikuivaus muotovaahdon kera.
Hoitoaine nimenomaan on välttämätön jos liiasta rasvoittumisesta haluaa päästä eroon. Sama asia kuin pintakuivassa kasvojen ihossa. Riittävä kosteutus vähentää sitä rasvoittumista ja hoitaa päänahan kosteustasapainoa.
Minä pidän omasta luonnollisesti harmaantuvasta tukastani. Nyt jopa alkanut kasvaa tyveen uutta hiusta tuuheuttamaan, kun lopetin värjäämisen.
Vierailija kirjoitti:
Minä värjäsin 25vuotta hiuksia punaiseksi ja sitten lopetin. Ajattelin, että väri saa olla mikä vaan kunhan on oma.
Mutta nyt 4v.jälkeen kun kaikki lisätty väri on kadonnut, hiukset on tosi kurjat. Väri on ei mikään ja hiuksen laatu karhea ja lattea. Koko ilme muuttunut mummomaiseksi. Eikä hyvällä tavalla. Olisi edes kauniisti harmaantuneet hiukset, mutta ei.Tekisi mieli värjätä taas, ja joskus olen laittanutkin kevytväriä.
Ehkä raidat piristäisi ilmettä?
Mummomaisuudesta pääsee eroon hyvällä leikkauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä värjäsin 25vuotta hiuksia punaiseksi ja sitten lopetin. Ajattelin, että väri saa olla mikä vaan kunhan on oma.
Mutta nyt 4v.jälkeen kun kaikki lisätty väri on kadonnut, hiukset on tosi kurjat. Väri on ei mikään ja hiuksen laatu karhea ja lattea. Koko ilme muuttunut mummomaiseksi. Eikä hyvällä tavalla. Olisi edes kauniisti harmaantuneet hiukset, mutta ei.Tekisi mieli värjätä taas, ja joskus olen laittanutkin kevytväriä.
Ehkä raidat piristäisi ilmettä?Mummomaisuudesta pääsee eroon hyvällä leikkauksella.
Mummomaisuudesta pääsee eroon myös pukeutumisella ja tyylillä. Mä vetaisin itselleni sellaisen perinteisen martta-permiksen, ja saan jatkuvasti kehuja tyylistäni, joka ilmeisesti tuo monelle mieleen 70-luvun raikkauden ja elinvoiman.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän omasta luonnollisesti harmaantuvasta tukastani. Nyt jopa alkanut kasvaa tyveen uutta hiusta tuuheuttamaan, kun lopetin värjäämisen.
Samoin, hiukset ovat nyt hyvässä kunnossa ja pesu lempeällä shampoolla, hoitoaine latvoihin. Ei silikonia, ei sulfaattia.
No enpä tiedä. Tai sitten koko sukuni naisilla on joku talisairaus. Ap