Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suomalaiset saataisiin puhaltamaan yhteen hiileen?

Vierailija
16.01.2026 |

Nyt on kovin kahtiajakautunutta. 

Kommentit (270)

Vierailija
61/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitte nyt persut sekä vassarit lopettaa sen typerän riitelynne.

Ette ole vielä älynneet, että te toimitte jälleen pelkkinä hyödyllisinä i d i o o t t e i n a.

En MÄ riitele. Mä vaan olen lähes kaikesta eri mieltä vassareiden kanssa ja siihen minulla on täy

...

Totta kai sinulla on oikeus, mutta mieti, rakennatko sillä yhtään maatamme.

Rakennatko sinä? Oletko suvaitsevainen? Hyväksytkö erilaiset mielipiteet kuin itselläsi? Osaatko ja pystytkö tekemään kompromisseja? Kunnioitatko muita ihmisiä? Mieti sinäkin näitä hiljaa itseksesi.

Vierailija
62/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tulla maailmanlaajuinen katastrofi niin kääntyy ne katseet omasta individualisesta per**estä vähän tärkeämpiin asioihin.

eikö euroopanlaajuinen jo riitä? tässä on koko valkoinen rotu sukupuuton partaalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä äärioikealta voit asiaa tiedustella. Nehän tämän kahtiajaon on saaneet aikaiseksi.

Marin on kylläkin demari ja hän juuri käski puolensa valitsemaan. Ellet sitten pidä demareita äärioikeistona.

Vierailija
64/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä äärioikealta voit asiaa tiedustella. Nehän tämän kahtiajaon on saaneet aikaiseksi.

Suomessa ei ole äärioikeistoa eikä edes oikeistoa. Voisikohn juuri tuo puute olla se todellinen syy miksi maa on täynnä tänne kuulumatonta väkeä ja se jakaa kantaväestön kahteen leiriin? Mietippä sitä...

Vierailija
65/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tänne sota tarvita että suomalaiset yhdistyisivät poliittisista mielipiteistä viis.

Vierailija
66/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Naiset ei suostu lopettamaan miesten vihaamista ja vihervasemmisto ei suostu lopettamaan oikeiston vihaamista. Kaikkeen nykyaikiseen vastakkain asetteluun syy on pelkästään miehiä vihaavissa feminististä ja vihervasemmistossa. Ainoastaan vihervasemmiston feministi poliitikot on sanonut että joko olet meidän puolella tai meitä vastaan ja mitäön välimuotoja ei ole ja ainoastaan vihervasemmisto ja naiset on kykenemättömiä toimimaan ja edes puhumaan erimieltä olevien ihmisten kanssa. 

Ratkaisun avaimet on naisten käsissä mutta eihän naiset suostu toimintaansa muuttamaan eikä suostu vihaamista lopettamaan 

Vierailija
67/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

demarit ovat aina muiden taskulla nyt tuli ilmi perseelläkin. heille ei mikään riitä.

Vierailija
68/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en henkilökohtaisesti aio koskaan olla enää lähemmissä tekemisissä kenenkään oikeistolaisen tai persun kanssa. Kyse ei ole erosta politiikassa, vaan moraalista. 

Koronan aikaan poistin foliohatut somesta, joka poisti samalla persut.

Kokkarit olen viime vuosina hiljaa ohjannut elämässäni periferiaan. Sukulaisten kanssa hoidan pakolliset asiat, kaikki muu on stopissa. 

En osallistu talkoisiin, en vanhempien osallistumisiin tai muuhun jossa tiedän koko porukan olevan kokkareita. 

Eli miten saadaan puhaltamaan samaan hiileen? En usko että onnistuu enää ikinä. 

Saat kyllä tehdä mitä haluat ja kunnioitan sitä niin ihan uteliaisuutta että mitä meinasit saavuttaa sillä että suolkeudut hyvin pieneen kapeakatseiseen kuplaan missä ei vahingossakaan tarvi keskustella erimieltä olevien ihmisten kanssa eikä tarvi edes yrittää ymmärtää toisten mielipiteitä koska siellä kaikki on vain yhtä harmaata massa missää kaikki ajattelee ja toimii identtisesti?

Vierailija
69/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nykyhallitus, etunenässä Orpo ja Purra ole jakamassa kansaa kahtia ja luomassa vastakkainen asettelua.  Vai onko tämä ministeriltä ihan ok. huutaa Oulun kävelykadulla nuorille, vanhuksille ja muille "punaliput liehuu, menkää töihin, menkää töihin tai ettei suomalaiset ansaitse nykyistä elintasoa. Onneksi Eu pelasti Suomen ja joutui tarkkailuluokalle, ettei tämä parivaljakko tuhoa Suomen. 

Vierailija
70/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"... jokainen tajuaa että kyseessä oli valtava maailmanlaajuinen rahastus ja vallansiirto rikkaalle rahastavalle eliitille, ja lääkeyhtiöt tienasivat valtavasti ja hallinnot saivat sitten siitä bonuksiaan välistä... ja mitään vankeusrangaistuksia ei ole esitetty ko. ex viisikko hallinnolle."

Tähän on valitettavasti pakko todeta, että vaikka näin oli jo vasemmistohallituksen aikana, niin maailmanlaajuinen rahastus ja vallansiirto rikkaalle eliitille on oikeiston valtaantulon jälkeen vain entisestään kiihtynyt. Juuri tällä hetkellä se ei perustu rokotteisiin vaan jatkuu kaikilla muilla mahdollisilla keinoilla.

Vierailija
71/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen politiikka oli yhteisten asioiden hoitoa ja yhteistyötä. Ainakin suurimmaksi osaksi. Marinin hallituksen jälkeen se on muuttunut. Nyt on vain enimmäkseen riitelyä ja kansanedustajien maalittamista.

Vierailija
72/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät vihaa työntekijöitään.

Eivät vihaa!

Niinpä ei se ole vihaamista kun en välitä tippakaan siittä että kykeneekö ne arvottomat duunarit edes elämään itse sen jälkeen kun on tehnyt minulle paljon rahaa. Duunarit ansaitsee vain äärimmäisen minimin mutta me yrittäjä ansaitaan aina maksimit. Kumpa suomeen rakentuisi takaisin orjuus ilman että minun tarvii niistä orjista huolehtia

Vierailija
73/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Naiset ei suostu lopettamaan miesten vihaamista ja vihervasemmisto ei suostu lopettamaan oikeiston vihaamista. Kaikkeen nykyaikiseen vastakkain asetteluun syy on pelkästään miehiä vihaavissa feminististä ja vihervasemmistossa. Ainoastaan vihervasemmiston feministi poliitikot on sanonut että joko olet meidän puolella tai meitä vastaan ja mitäön välimuotoja ei ole ja ainoastaan vihervasemmisto ja naiset on kykenemättömiä toimimaan ja edes puhumaan erimieltä olevien ihmisten kanssa. 

Ratkaisun avaimet on naisten käsissä mutta eihän naiset suostu toimintaansa muuttamaan eikä suostu vihaamista lopettamaan 

Eivät naiset nyt mitenkään kovin kiihkeästi vihaa, kunhan nyt vaan ollaan väsytty keljuun kohteluun ja halutaan olla rauhassa. Kauniisti käyttäytyvien, asenneongelmattomien ja tavallisella tavalla empaattisten miesten paikkoja on edelleen vapaana.

Vierailija
74/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en henkilökohtaisesti aio koskaan olla enää lähemmissä tekemisissä kenenkään oikeistolaisen tai persun kanssa. Kyse ei ole erosta politiikassa, vaan moraalista. 

Kokkarit olen viime vuosina hiljaa ohjannut elämässäni periferiaan. Sukulaisten kanssa hoidan pakolliset asiat, kaikki muu on stopissa. 

En osallistu talkoisiin, en vanhempien osallistumisiin tai muuhun jossa tiedän koko porukan olevan kokkareita. 

Saat kyllä tehdä mitä haluat ja kunnioitan sitä niin ihan uteliaisuutta että mitä meinasit saavuttaa sillä että suolkeudut hyvin pieneen kapeakatseiseen kuplaan missä ei vahingossakaan tarvi keskustella erimieltä olevien ihmisten kanssa eikä tarvi edes yrittää

Suojelee aiemman kirjoittajan 'suvaitsevaista' ja herkkää maailmankuvaa. Varmaan myös stressitasot pienemmät ja mielenterveys koholla, kun kukaan ei haasta mistään tai koita saada reflektoimaan mitään objektiivisesti. Omassa rinkirunkussa on mukava olla.

Vierailija
75/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pyrkinyt ymmärtämään molempia laitoja, vaikka en ole hyvä ihminen

Totean vaan, että kunpa lopettaisitte vihaamisen

Suomi on liian pieni maa riitelyn eikä meillä ole varaa heikentää maatamme yhtään enempää.

Ainoa vaara on itänaapuri.

Suomalaiseen perusluonteeseen kuuluu, että on aina varaa vihata ja harventaa omaa kansaa. Varsinkin lapsia vihataan hartaasti eikä niitä saisi näkyä missään, ei varsinkaan kuulua, pihaustakaan. Kun tähän lisätään ehkäisy ja yksinäisyys, on vain yksi luonnollinen suunta. Ulkoista vihollista ei tarvita.

Erikoista. Juuri tullut somessa vastaan Suomeen ulkomailta (esim. Australiasta) muuttaneiden julkaisuja, joissa ylistävät Suomen lapsimyönteistä yhteiskuntaa, jossa lapset saavat näkyä ja kuulla.

Vierailija
76/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pyrkinyt ymmärtämään molempia laitoja, vaikka en ole hyvä ihminen

Totean vaan, että kunpa lopettaisitte vihaamisen

Suomi on liian pieni maa riitelyn eikä meillä ole varaa heikentää maatamme yhtään enempää.

Ainoa vaara on itänaapuri.

Suomalaiseen perusluonteeseen kuuluu, että on aina varaa vihata ja harventaa omaa kansaa. Varsinkin lapsia vihataan hartaasti eikä niitä saisi näkyä missään, ei varsinkaan kuulua, pihaustakaan. Kun tähän lisätään ehkäisy ja yksinäisyys, on vain yksi luonnollinen suunta. Ulkoista vihollista ei tarvita.

Erikoista. Juuri tullut somessa vastaan Suomeen ulkomailta (esim. Australiasta) muuttaneiden julkaisuja, joissa ylistävät Suomen lapsimyönteistä yhteiskuntaa, jossa lapset saavat näkyä ja ku

Heidän onnensa, etteivät ymmärrä kieltä.

Vierailija
77/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat kyllä tehdä mitä haluat ja kunnioitan sitä niin ihan uteliaisuutta että mitä meinasit saavuttaa sillä että suolkeudut hyvin pieneen kapeakatseiseen kuplaan missä ei vahingossakaan tarvi keskustella erimieltä olevien ihmisten kanssa eikä tarvi edes yrittää

Sinä saatat olla omasta mielestäsi mahtava keskustelija ja ansaita avoimuutta ja jonkun toisen näkökulmasta rasittava ja kovakorvainen poskisolisti, josta etäisyys tekee hyvää.

Vierailija
78/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nykyhallitus, etunenässä Orpo ja Purra ole jakamassa kansaa kahtia ja luomassa vastakkainen asettelua.  Vai onko tämä ministeriltä ihan ok. huutaa Oulun kävelykadulla nuorille, vanhuksille ja muille "punaliput liehuu, menkää töihin, menkää töihin tai ettei suomalaiset ansaitse nykyistä elintasoa. Onneksi Eu pelasti Suomen ja joutui tarkkailuluokalle, ettei tämä parivaljakko tuhoa Suomen. 

Orpoko se oli silloin pää.inisterinä kun julkisessa haastattelussa pääministeri sanoi että olet joko meidän puolella tai meitä vastaan kun välimuotoja ei ole? Oikeisto poliitikotko ne on jatkuvasti julkisissa haastatteluissa vaatimassa kaikkia kannattamaan heidän politiikkaa eikä mitään muita mielipiteitä tai politiikkaa pidä hyväksyä? 

Vai olisiko se pääMinisteri ollut kuitenkin marin ja olisiko ne haastateltavat poliitikot vihervasemmisto naisia jotka ei kykene edes keskustelemaan erimieltä olevien kanssa eikä todellakaan kykene olemaan mitenkään tekemisissä oikeiston poliitikkojen ja oikeistoa kannattavien kanssa.

Onhan sitä oikein tutkittu tai ainakin kyselty että vihervasemmiston kannattajat on itse asiassa koko Suomen yhteiskunnasta vähiten suvaitsevaisia ihmisiä kun ne ei kykene suvaitsemaan mitään muuta kuin oman poliittisen mielipiteen ja oman ideologian

Vierailija
79/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudunhan mä koko aika olemaan tekemisissä ihmisten kanssa, jotka ovat eri mieltä. Ihan jo sukulaisten takia. En mä missään eristyksissä ole. Ja voi veljet, kaikki mun ympärillä ei toimi tai elä kuten minä. 

Suoraan sanottuna meitä erottaa moraali. En koe voivani olla läheinen ihmisten kanssa, joita ei kiinnosta muu kuin oma elämä ja oma lompakko, muiden kärsimyksistä viis. Kyllä ne arvot näkyvät ihmisten elämässä myös arjessa.

En myöskään jaksa kuunnella rasismia. Eikä lastenikaan tarvitse kuulla rasismia. Emme siis ole tekemisissä kuin pakolliset asiat. 

Vierailija
80/270 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saat kyllä tehdä mitä haluat ja kunnioitan sitä niin ihan uteliaisuutta että mitä meinasit saavuttaa sillä että suolkeudut hyvin pieneen kapeakatseiseen kuplaan missä ei vahingossakaan tarvi keskustella erimieltä olevien ihmisten kanssa eikä tarvi edes yrittää ymmärtää toisten mielipiteitä koska siellä kaikki on vain yhtä harmaata massa missää kaikki ajattelee ja toimii identtisesti?"

Ihan kaikkia mielipiteitä ei vain voi ymmärtää. Voi hyväksyä, että toisilla ne omat mielipiteensä on, mutta esim. joidenkin suhtautuminen heikommassa asemassa oleviin on minun mittapuullani julmaa enkä sellaisten ihmisten seuraa sen enempää kaipaa. Ajattelen, että he varmasti ajavat omia uskomuksiaan tahollaan, ja minä toimin tahollani, kuten oikeaksi koen.

Kun arvot ovat perustavanlaatuisella tavalla erilaiset, ei niissä koskaan saavuteta yhteisymmärrystä. Voin suoraan sanoa, että on asioita, joista en ikinä tule muuttamaan mielipidettäni. Niin varmasti muillakin. Silloin täytyy vain sopia, että ollaan eri mieltä, ja jatkaa kukin omilla poluillamme. Katsoa, mihin ne johtavat.

- eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme