Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuihmiset ovat perseestä

Vierailija
16.01.2026 |

Eli ne jotka heräävät into pinkeenä joskus kuudelta ja luulevat että ketään kiinnostaisi kuunnella niiden kälätystä siihen aikaan. Vastaavasti eivät sitten jaksa valvoa edes puoleenyöhön vaan nukahtavat joskus yhdeksältä kuin pikkulapset. Kaikki maailman ongelmat johtuvat teistä. Olette yksinkertaisesti maailman ärsyttävin ja turhin ihmisjoukko. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä. Hyi olkoon että piti tänäänkin pakottaa itsensä ylös jo kymmeneltä. Aivan sairasta touhua varsinkin tähän aikaan vuodesta. 

Vierailija
22/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän minä olen? En herää virkeänä kälättäjänä, mutta tykkään heräillä ihan rauhassa, joten laitan herätyksen aina 1-1,5 tuntia ennen kotoa poistumista. Sitten voin rauhassa keitellä kahvia, hauduttaa puuroa. Ja töissä yhdeksältä olen virkeä, kun olen jo herännyt kunnolla. 

Mä ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia luontaisia rytmejä, mutta nyt keski-ikää lähestyvänä itseäni ahdistaa ajatuksena se sellainen elämä, että yöllä lojutaan telkkarin tai puhelimen ääressä, eikä koskaan oikein saa kunnon yöunia. Itse menen kymmenen aikaan nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän minä olen? En herää virkeänä kälättäjänä, mutta tykkään heräillä ihan rauhassa, joten laitan herätyksen aina 1-1,5 tuntia ennen kotoa poistumista. Sitten voin rauhassa keitellä kahvia, hauduttaa puuroa. Ja töissä yhdeksältä olen virkeä, kun olen jo herännyt kunnolla. 

Mä ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia luontaisia rytmejä, mutta nyt keski-ikää lähestyvänä itseäni ahdistaa ajatuksena se sellainen elämä, että yöllä lojutaan telkkarin tai puhelimen ääressä, eikä koskaan oikein saa kunnon yöunia. Itse menen kymmenen aikaan nukkumaan.

Viikonloppuisin myös iltavirkut saavat kunnon yöunet. Onhan se perseestä, mutta monille ei uni edes tule kovin aikaisin.

Vierailija
24/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vain laiska, menisit aikaisemmin nukkumaan. Idiootti. Ei sellaista olekkaan kuin iltavirkku. On vain reippaita ja laiskoja ihmisiä.

Sinähän se laiska olet kun nukut jo iltayhdeksältä, minä teen vielä töitä. 

Se on ihan herttaisen sama laiskuuden kannalta, tekeekö niitä töitä kuudelta aamulla vai illalla yhdeksältä.  Kunhan tekee. Harvinaisen tyhmä kinastelun aihe.

Vierailija
25/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä aamuvirkku että iltavirkku, nukun n. 01 - 07.

Vierailija
26/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla muuten sama ja aamuvirkkukin olen, mutta muiden elämäntyyli ja -rytmi ei ahdista ollenkaan, edes ajatuksen tasolla.

Vierailija
27/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekä aamuvirkku että iltavirkku, nukun n. 01 - 07.

Sama. Nukkumaan klo 00:30, ylös klo 5:45.

Viikonloppuisin toki nukun 2-11.

Vierailija
28/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota mitään vaikeuksia herätä aikaisin tai valvoa myöhään.

Vierailija
29/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selkeärytminen aamuihminen, unta 22-06, tänään heräsin pirteänä viideltä.  Päivän tehot on menetetty lounaan jälkeen, siksi syön mieluiten vasta 15 maissa.  

Miehen vapaa unirytmi on noin 03-11. Molemmat saa omaa aikaa ja yhteistä aikaa.  

Ei kai tämä ole keneltäkään pois?

Vierailija
30/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kahtavuoroa. Työvuorossani on aamu- että iltavirkkuja.

Itse kuulen iltavirkkuihin. Hyvä että ollaan erinlaisia, aina joku pelittää.

Vierailija
31/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap on täällä jo. Sinun pitäisi nukkua vielä. Et sinä ainakaan töihin menossa ole.

Vierailija
32/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkut luulevat olevansa parempia ihmisiä kuin me iltavirkut

Vierailija
33/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin aamuvirkku elämä ois kieltämättä helpompaa mut en ole sit pätkääkään

Vierailija
34/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää iltavirkut. Aikaisin heräävän pitäisi hiippailla kodissa johonkin puoleen päivään asti, kun uniikki lumihiutale ei vaan pysty menemään sänkyyn ennen aamuyötä. Töissä saa kommenttia kun läppäri menee puoli neljältä kiinni. Ai niin, olin täällä jo kaikkia teitä ennen, laiskurit! Minä menen nauttimaan päivänvalosta. 

Vierailija
35/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli aamuihminen, kun menetin yöunet. Herään aina väsyneenä noin 4-5 aikaan.

Samalla menetin myös työkykyni, muistini ja tarmoni. 

Mutta olen nyt aamuihminen. Käyn aamulla eläkeläisten aikaan kaupassa, kun ei ole ruuhkaa. Aikaisemmin kävin öisin, nyt aamuisin. 

Syön aamupalan ysin aikaan ja käyn nukkumaan 11-12 aikaan. Herään tunnin tai parin unien jälkeen ja käyn uudestaan unille klo 22 viimeistään. Sitten herään tahtomattani aikaisin, enkä saa unta uudestaan.

Olen perseestä. 

Aikaisemmin tunsin kuinka kehoni on sopivan valmis askareisiin klo 16 jälkeen. Yleensä heräsin klo 12 aikaan ja kävin nukkumaan siinä kahden aikaan yöllä viimeistään. 

Työelämä sotki mun aivojen kemiat pahasti. Olin alunpern iltaihminen. 

Muisti ei enää toimi kuten ennen. Muistisairauden vaihtoehtoa tutkitaan paraikaa ja mulla on lähte tutkimuksiin toukokuussa. En siis muista asioita enää tarkasti. En muista esimerkiksi kävinkö tänään kaupassa tai söinkö äsken aamupalan vai en. Oletan syöneeni, mutta en ole varma. Ysi asia on varma. Te tulette elättämään mut ja mun elämän veroissa. Se on varmaa.

Vierailija
36/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hahahaha sieltähän sinäkin oot tullut heh

Valkoiset tulee etupuolelta,ruskea sitten sieltä.

Vierailija
37/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkut luulevat olevansa parempia ihmisiä kuin me iltavirkut

Varhainen lintu madon nappaa,illan virkun infarkti tappaa.

Vierailija
38/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain laiska, menisit aikaisemmin nukkumaan. Idiootti. Ei sellaista olekkaan kuin iltavirkku. On vain reippaita ja laiskoja ihmisiä.

Miten se laiskuuteen liittyy että on iltavirkku. Minusta se on juuri päinvastoin. Töihin on herättävä väkisin ennen viittä. Puoli kolme loppuu työt ja on pitkä ilta touhuta kaikenlaista. Itselle iltapäivä ja ilta ovat parasta aikaa, silloin olen aktiivisimmillani ja saan paljon aikaan. Aamut on vähän nihkeitä mutta ei pomoja näy ennen kahdeksaa niin voi ottaa loivasti eikä se niin haittaa. Eikä haittaa pirteät työkaveritkaan. 

Vierailija
39/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramurjussa asuville puliporukoille aamut ovat vaikeita. Ei muuta kuin kiljuhörppy ja sätkä huuleen niin päivä lähtee käyntiin.

Vierailija
40/42 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää iltavirkut. Aikaisin heräävän pitäisi hiippailla kodissa johonkin puoleen päivään asti, kun uniikki lumihiutale ei vaan pysty menemään sänkyyn ennen aamuyötä. Töissä saa kommenttia kun läppäri menee puoli neljältä kiinni. Ai niin, olin täällä jo kaikkia teitä ennen, laiskurit! Minä menen nauttimaan päivänvalosta. 

Ja tekeekö se iltavirkku hereillä ollessaan mitään järkevää, kuten siivoaa tai käy kaupassa? No ei tietenkään. Sitten aamuvirkun pitäisi hereillä ollessaan saada jotain aikaiseksi, mutta ei saa imuroida tai tehdä mitään mistä lähtee pienintäkään ääntä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä