Onko työkkärin uravalmennus ollut teille hyödyllinen?
Itselläni tuo 3 viikon päästä. Ja montako kertaa siellä yleensä käydään ja mitä tehdään? Jotain testejä? Saako kotiläksyjä? Työkkärin uravalmentaja vai mikä psykologi lie. Se mikä auttaa etsimään uuttaa suuntaa.
Kommentit (3)
Olen ollut Arffmanin valmennuksessa työkkärin kautta. Ihan täyttä roskaa. Ekaksi lähettävät pitkän ukaasilistan kaikenlaisista "säännöistään". Toivoin viisikymppisenä "vähän vanhempaa valmentajaa", sain sellaisen alle 30 vuotiaan tyttösen, jolla ei vaikuttanut olevan mitään muuta annettavaa kuin Duuritorin ym. artikkeleista (jotka olen itsekin lukenut) ammennetut neuvot.
Työkkäristä kerrottiin, että valmennus kestäisi 6 kk (jos en löytäisi työtä sitä ennen) ja valmennusta olisi 30h. Todellisuudessa valmennuskertoja oli 2 x kuussa (patsi yhtenä kuuna oli yksi, kun valmentaja oli sairaana) 45 min etätapaamisia. Tapaamiset menivät aina samalla kaavalla: valmentaja ei muistanut, mistä oltiin viimeksi puhuttu, joten sitä "muisteltiin" ensin yhdessä hänen hyvin niukkojen muistiinpanojensa pohjalta (luki ääneen ne) ensimmäiset 15 min, seuraavat 15 min puhuttiin ehkä jostain työnhakuun liittyvästä ja viimeiset 15 min valmentaja keskittyi varaamaan seuraavaa aikaa. Oli tulevinaan jotain kotitehtäviä, kuten "kirjoita itse avoin hakemus", mutta niitä ei käyty näissä tapaamisissa koskaa läpi.
Tuli tunne, ettei valmentajaa kiinnosta minun asiani eikä siihen paneutuminen yhtään. Kauheasti hän ei vaivautunut mihinkään panostamaan ja mm. niisti nenäänsä kovaäänisesti siinä ruudun äärellä. Kunhan nyt olin yksi ruudulla vaihtuva naama, jonka katselusta hän sai palkkansa.
Tässä pelleilyssä piti roikkua viikosta toiseen mukana, koska valmennuksen lopettaminen omasta aloitteesta olisi tarkoittanut karenssia.
Kun tälläiseen verorahoja käytetään, niin olisi oikeus ja kohtuus, että joku instanssi pitäisi huolen siitä, että nämä ostopalveluna hankittavat valmennukset olisivat edes kohtuullista tasoa.
Opetellaan kättelyä ja itsensä esittelyä, niiausta