Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miksen tilaisi temusta!!

Vierailija
15.01.2026 |

Puhelimenkuoret temusta tullimaksuineen n. 7e ei postikuluja jos tilaa muutakin. Samat kuoret Suomesta n. 16e + postimaksut varmaankin vitosen luokkaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Laatu temussa on heikompaa, se on todistettu moneen kertaan. Puhelinkuoret varsinkin vaatii kestävyyttä kun ne päivittäin aktiivisessa käytössä. Itse olen käyttänyt nyt vuosia samoja suomesta ostettuja puhelinkuoria, ja hinta per päivä lienee jotain 0.000001€ vaikka ostohinta olikin parin kympin luokkaa. Jos temusta tilaisi niin kestäisi varmaan max pari kuukautta ja aina pitäis tilata uudet. Kumpi tuleekaan kalliimmaksi vuositasolla, mietipä sitä. Ja kummasta tulee enemmän jätettä?

- Kiina on kikkaillut itselleen kehitysmaa-aseman jonka takia se saa maksatettua postit muilla mailla, eli Suomi maksaa siis Kiinan postit. Ne ei siis ole ilmaiset tai temu ei maksa niitä, vaan Suomi ja muut länsimaat. Tuo kehitysmaa-asema pitäisi kyllä jo näiden postikulujen takia lakkauttaa

- Rahoitat yhtä isoa haitallista megayritystä. Suomesta ostamalla rahat jakautuu useammalle taholle, eikä kukaan yksinään saa liikaa

Höpö höpö! Puhelinkuoret nyt varsinkaan ei mene miksikään. Mulla on useat temusta ostetut kuoret. Kaikki ihan uudenveroisessa kunnossa, vaikka on ainakin 2 vuotta olleet käytössä. Useat ostin ihan vaihtelun vuoksi, kun maksoivat vaan pari euroa. Mun kuorista yhdetkään ei maksanu edes tuota 7 euroa, joka on jo kallis hinta ollakseen temusta. 

Vierailija
22/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten laita sitä temuscheissea kirppikselle äläkä anna lahjaksi, t nikkeliallergikko

Älä osta sieltä kirppikseltä temu vaatteita, jos et niitä halua. 

En todellakaan osta.

No älä sitten vauhkoa! Voit ihan vapaasti olla ostamatta, mutta älä puutu muiden ostamisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten laita sitä temuscheissea kirppikselle äläkä anna lahjaksi, t nikkeliallergikko

En todellakaan osta.

No älä sitten vauhkoa! Voit ihan vapaasti olla ostamatta, mutta älä puutu muiden ostamisiin.

Ostakaa mitä haluatte, älkää antako lahjaksi ja tosiaan tuo paskan kiertoon laitto on vaikeuttanut kirppistelyäkin, mutta eihän sillä tosiaan mitään väliä ole. Vahinko kiertämään vaan.

Vierailija
24/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kotisiivoojamme on innokas Temun käyttäjä ja esittelee mielellään, mitä kaikkea on saanut hankittua halvalla. Hän ei oikein ymmärrä, miksi minä en innostu samasta. En ajattele, että temuttaminen olisi suoraan sidoksissa luokkaan, mutta huomaan mieltäväni temuttajan materialistiksi: ihmiseksi, joka pyrkii elintasoon ostamalla edullisesti sen, minkä joku toinen voi hankkia mistä vain ja millä hinnalla huvittaa. En kuitenkaan ikinä kehtaisi sanoa tälle muuten todella mukavalle ja ahkeralle siivoojalle, että hänen kannattaisi pohtia hiilijalanjälkeään se ei selvästi ole hänelle merkityksellinen näkökulma. Hän vaikuttaa elämäänsä tyytyväiseltä: hetkellinen ilo lähes tarpeettomasta hankinnasta tuottaa hänelle aitoa tyydytystä.

En usko, että ap-temuttajat olisivat olennaisesti erilaisia kuin meidän kotisiivoojamme. Ehkä koko Temu-villitys menee ajan myötä ohi? Sitten kun siihen on riittävästi vinoon katsovia ihmisiä?

Vierailija
25/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilaat kauppiaiden, kertuliikkeiden johtajien ja sijoittajien talouden.

Ja se on väärin.

Miksei sijottaisi temuun?

Koska Temun 5v tuotto on ollut negatiivinen. Parempi laittaa rahat vaikka Keskoon ja valittaa Temusta.

Vierailija
26/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina sotii meitä vastaan. Rahoitat omaa kuolemaasi. 

Toisaalta onneksi se tulee näillä temu-idiooteilla pian, kun saavat jonkun kivan syövän niistä kemikaalicocktaileista. Ei tule ikävä

Vierailija
27/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tavarat surkeata sekundaa. Naurettavan näköistä kaatopaikka tavaraa.

Vierailija
28/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein äsken vuoden ensimmäisen tilaukseni enkä häpeile sitä yhtään. Edullista tavaraa laajoista valikoimista.

Vierailija
29/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan osta.

Ostakaa mitä haluatte, älkää antako lahjaksi ja tosiaan tuo paskan kiertoon laitto on vaikeuttanut kirppistelyäkin, mutta eihän sillä tosiaan mitään väliä ole. Vahinko kiertämään vaan.

Se on itse asiassa rikos niin antaa kuin myydä temu-tavaraa, sen verran isoja terveyshaittoja niistä löytyy jatkuvasti.

Vierailija
30/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri temusta. Mulla aina 1 paketti tulossa, kun niin halpaa on.

Vierailija
31/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein äsken vuoden ensimmäisen tilaukseni enkä häpeile sitä yhtään. Edullista tavaraa laajoista valikoimista.

Siitähän sen tyhmän tunnistaa, tekee idioottimaisuuksia eikä edes ymmärrä hävetä. 

Vierailija
32/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Laatu temussa on heikompaa, se on todistettu moneen kertaan. Puhelinkuoret varsinkin vaatii kestävyyttä kun ne päivittäin aktiivisessa käytössä. Itse olen käyttänyt nyt vuosia samoja suomesta ostettuja puhelinkuoria, ja hinta per päivä lienee jotain 0.000001€ vaikka ostohinta olikin parin kympin luokkaa. Jos temusta tilaisi niin kestäisi varmaan max pari kuukautta ja aina pitäis tilata uudet. Kumpi tuleekaan kalliimmaksi vuositasolla, mietipä sitä. Ja kummasta tulee enemmän jätettä?

- Kiina on kikkaillut itselleen kehitysmaa-aseman jonka takia se saa maksatettua postit muilla mailla, eli Suomi maksaa siis Kiinan postit. Ne ei siis ole ilmaiset tai temu ei maksa niitä, vaan Suomi ja muut länsimaat. Tuo kehitysmaa-asema pitäisi kyllä jo näiden postikulujen takia lakkauttaa

- Rahoitat yhtä isoa haitallista megayritystä. Suomesta ostamalla rahat jakautuu useammalle taholle, eikä kukaan yksinään saa liikaa

Postimaksuista: kannattaa vähän tutustua UPUun, Suomen posti ei todellakaan maksa Temupakettien postikuluja, varsinkin kun minunkin pakettini ovat tulleet 99,95 prosenttisesti Matkahuollon kautta.

Temun kautta ostettujen tuotteiden rahat jakautuvat myös useammalle taholle - tuottajalle, tuottajan kautta työntekijöille, veroina valtiolle niinkuin täälläkin. Toki Temu ottaa omat provikkansa - ei Temu niitä tavaroita tee, Temu on vain kauppa-alusta, missä useat sadat, ellei tuhannet tehtaat myyvät tuotteitaan. JA Temun kotipaikka ei ole Kiina!

Temussa on myös paikallisia = suomalaisia myyjiä, jotka laskuttavat tilaajilta toimituskulut erikseen, tuotteet eivät siis ole Temun varastossa Irlannissa.

Temun kautta saa myös hintatakuun, jos joku tuottaja myy samaa tuotetta halvemmalla, saa hinnanoikaisulla alennuksen 30 päivää jälkikäteen. Mikä suomalainen tehdas/kauppa tekee samoin? Ei mikään!

Lisäksi VALIKOIMA, mikään yksittäinen suomalainen kauppa ei pysty tarjoamaan vastaavaa, siksi minäkin tilaan Temusta koska löydän sieltä erilaisia vaihtoehtoja, minun ei tarvitse tyytyä markettien tarjontaan! 

Vierailija
33/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisten kauppojen sisäänostajat  eivät  tutustu Temuun ja katso mikä siellä myy tuhansia ja kymmeniä tuhansia  ja mitä suomalaiset ostavat, arvostelut voi suodattaa (Suomen lippu), mihin me olemme tyytyväisiä? Voisin ostaa tarvitsemani myös kalliimmalla hinnalla ilman paketin odottelua jo niitä vain olisi tarjolla.

Joku haukkui Temun tavaroita roskaksi. Minusta niissä on hinta/laatusuhde kohdallaan, pitää vain lukea tuotetiedot, mitat ja arvostelut että tietää mitä on tilaamassa ja saamassa!

Jotkut arvosteluissaan moittivat esim. tuotteen kokoa liian pieneksi/isoksi, silloin ei ole  katsottu tuotteen tietoja vaan on tilattu kuvan perusteella. Ne useimmiten valehtelevat, kuvassa tavara kädellä on isompi kuin se todellisuudessa on, iso kuva seinällä, katso mitat! Minulla on aina mittanauha vieressä kun tilaan, ei tule pettymyksiä.

Vierailija
34/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typo: - joS niitä vain olisi tarjolla-

Vierailija
35/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaat luonnonvaroja ostamalla niistä tehtyjä heikkolaatuisia tarpeettomia tavaroita.

Vierailija
36/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaisten kauppojen sisäänostajat  eivät  tutustu Temuun ja katso mikä siellä myy tuhansia ja kymmeniä tuhansia  ja mitä suomalaiset ostavat, arvostelut voi suodattaa (Suomen lippu), mihin me olemme tyytyväisiä? Voisin ostaa tarvitsemani myös kalliimmalla hinnalla ilman paketin odottelua jo niitä vain olisi tarjolla.

Joku haukkui Temun tavaroita roskaksi. Minusta niissä on hinta/laatusuhde kohdallaan, pitää vain lukea tuotetiedot, mitat ja arvostelut että tietää mitä on tilaamassa ja saamassa!

Jotkut arvosteluissaan moittivat esim. tuotteen kokoa liian pieneksi/isoksi, silloin ei ole  katsottu tuotteen tietoja vaan on tilattu kuvan perusteella. Ne useimmiten valehtelevat, kuvassa tavara kädellä on isompi kuin se todellisuudessa on, iso kuva seinällä, katso mitat! Minulla on aina mittanauha vieressä kun tilaan, ei tule pettymyksiä.

Juu, se taisin olla minä, sekä nikkeli- että väriaineallergikko. Molemmat ovat nykyään  taas jonkinasteinen,  ei edes harvinainen ongelma kun jokainen maahantuo itse mitä sattuu. Vaatteita on helppo vältellä, mutta metalliseosten koostumus on toinen, harmillisempi juttu. No, onneksi on jo tavaraa tarpeeksi, ei tarvitse olla ostelemassa. Lahjoja ei oteta temuttajilta vastaan.

Vierailija
37/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilaat kauppiaiden, kertuliikkeiden johtajien ja sijoittajien talouden.

Ja se on väärin.

Ahneella on paskanen loppu. Kauppiaat, johtajat ja sijoittajat voivat ihan itsekseen miettiä että olisiko kannattanut sittenkun vähän rajottaa ahmeutta ja pitää hinnat kohtuullisena sen sijasta että alkoi maksimoimaan voittoja laatua heikentämällä, palveluja huonontamalla ja pumppaamalla hinnat taivaisiin

Vierailija
38/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse osti puhelimen kuoret kiinasta 2€ ja ne on kestänyt nyt kuudetta vuotta. Ja ihan samaa kiinan tavaraa myydään tokannilla ja muissa kaupoissa. Vähän väliä on tuotteiden takaisin vetoja kun se suomalaisen kauppiaan myymä tavara on paljastunut huonolaatuiseksi kiinan tavaraksi. Ja kun nämä paljastukset tulee esille niin kaikissa muissa tuotteissa nousee hinta kun pitäähän kauppiaan päästä kostamaan asiakkaille että meni paljastamaan viranomaisille että kauppias myy huono laatuista kiinan tavaraa 1000% katteella.

Suomesta ostetulla tuotteella ei rahotq mitään muuta kuin veroparatiiseja ja kauppiaiden veronkiertoa. Yksikäön yrittäjä, ykskään kauppiaskauppiaseikä yksikään sijottaja ole rehelline  ja jokainen käyttää kaikkia mahdollisia kikkoja että pystyy välttelee verot millä maksetaan infra mitä pääsääntöisesti yrittäjät, kauppiaat ja sijoittajat kuluttaa. Rehellista yrittäjää, kauppiasta ja sijottajaa ei vihata jos maksaa rehellisesti veronsa ja pitää hinnat kohtuullisena niin kertoo kyllä hyvin paljon suomalaisista edellä mainituista kun täällä vihataan niitä näin paljon. Rehellinen ansaitsee arvostusta ja kunnioitusta, kierot valehtelevat huijarit ansaitsee vain kuoleman

Vierailija
39/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu on kauppapaikka useille yrityksille eikä se ole mikään yksittäinen suuri kauppa. Kertoo hyvin paljon ostajasta joka valitsee sen kaikista halvimman tuotteen eikä viitsi lukea kommentteja kyseisestä yrityksestä. Kun ostaa havinta paskaa niin aivan varmasti saa paskaa laatua,jos ostaa vähän kalliimpaa (siltikin murto osa suomen hinnoista) niin saa sitä samaa laatua mitä myydään toktokmannilla ja muissa liikkeissa järkyttävällä katteella. Jos se kiinasta tuleva tavara olisi oikeasti pelkästään huonolaatuista niin kyllä suomalaisilta kauppiailtakin kiellettäisiin kiinan kauppa mutta kun suomesta myytävistä tuotteista yli 90 tulee kiinasta ja se kelpaa suomen viranomaisille niin hyvää laatua sieltä kiinasta tulee

Vierailija
40/40 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin, sieltä ei saa Joutsenmerkillä mitään. Puhelimenkuoret voi aiheuttaa ihottumaa, eivätkä estä mobiilisähköaaltoja Nokialaisten kuorten tavoin.

Toiseksi, et ole ymmärtänyt länsimaista bisnesmallia, missä välistä vetäjät hyötyvät orjatyövoimalla tuotettujen tuotteiden jälleenmyynnistä. Välistä vetäjät ovat tärkeitä veronmaksajia ja hyvinvointiyhteiskunnasta hyötyjiä.