Ja taas lisää työttömiä. Joko sinulta lähtee työpaikka alta?
Heleniltä iso yt-uutinen Yli 120 työpaikkaa vaakalaudalla
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä on käynyt tarpeeksi rekkoja tehtaan pihassa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Rekkakuskeja js juitsareita kovasti työttömiä, jossain sakkaa
Juitsareiden työtilanteesta en tiedä mutta näin rekkamiehenä töitä sais paiskoa vaikka vuorokauden ympäri. Vilkaisin viikolla huvikseni avoimia ajohommia niin siellähän on vaikka ja mitä ajoa tarjolla.
Missä päin Suomea? Onko koulutukseen (ylä)ikärajaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei lähde. Itseasiassa mun työpaikkaan ja muihin saman alan yrityksiin on kokoajan rekrytointi käynnissä. On myös rekrykoulutuksia.
Vasta taas alan täällä kerroin ja vinkkasin jossain ketjussa,vaan ei työttömille kelpaa
Eikö kelpaa paikanvaihtajille? Vastavalmistuneille?
Tuli vastaan tää "orpo ja purra saaneet ennätystyöttömyyden sekä velat" Valtiolla ainakin riittää hommaa niin kauan kuin velka kestää.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä sosiaalialan ihmiset, jotka selostavat täällä, että työt ei lähde kun robotit ei korvaa. Työt lähtee, kun päätetään, että kyseiseen toimintaan ei ole enää varaa. Asiakkaat selviytyköön sitten omillaan. Yksityisen lentokaan ei enää kauaa kestä, ellei sitten työnnetä veroeuroja oikein kunnolla, koska palkkaköyhillä ei ole varaa ostaa palveluja ja työterveyttä aletaan rajata.
Niinpä. Jos kunnat ei maksa enää huostaanotetusta lapsesta, se on siinä!
Sinänsä hullua bisnestä.
Lähti jo kaksi vuotta sitten. Nyt osa-aikatöissä.
Minä olen pienyrittäjä. Tekoäly on työntekijäni.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos persut, kiitos kokoomus, Talousosaajat talossa, lollero.
Eipä tämäkään liittynyt mitenkään hallitukseen tai sen päätöksiin. Pitäisikö ennemmin kiittää paria muuta puoluetta Salmisaaren kivihiili voimalan alasajosta?
Viime vuodesta työllisten määrä kasvanut sellaiset +25000 eli aika moni saikin työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähde. On vähän liikaakin töitä. 50h/ viikko.
Teet sopparin mukaisen 37,5h/vk niin kyllä lähtee, nimittäin alisuoriutumisen johdosta.
Aaah onneksi löytyy kusetettavia hölmöjä T Pomosi
Oletko ylityö korvauksista kuullut?
Moni ala on sellainen, ettei sieltä kesken päivän lähdetä pois, ja toisaalta ei vain ole mahdollista järjestää työtä siten, että työpäivän kesto olisi aina sen 8 tuntia.
Se on työn luonne, ja ihan ok siten. Ilmeisesti SEKIN on sulle syy, miksi töihin ei kannata mennä.
Paikallinen sopiminen. Kuulemma se on sekä työntekijän, että työnantajan etu. Eli sovit pomosi kanssa, ettet enää tee ylitöitä.
Aina kannattaa opiskella Suomen piikkiin sitten ulkomaille 👍
Olen ollut jo vuoden työttömänä, ja sama tulee jatkumaan. Onneksi puolisolla on töitä, niin ei ole taloushuolia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos persut, kiitos kokoomus, Talousosaajat talossa, lollero.
Avaa työttömyystilasto, ja katso miten se muodostuu, siis ihan kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi alkaa olla taas kysyntää,tekninen tuotesuunnittelu. Kyllä se tästä taas lähtee nousemaankin. Suomen hallitus ei maailman heilahtelulle paljoa mahda, lakatkaa syyttämästä niitä.
Mille ihmeen heilahtelulle kun maailmallahan on just hyvin mennyt talous mutta meille ei ole oikein tarttunut?
Ei ole Sakuilla on ihan samanlaisia ongelmia, mutta vähän eri tavalla vaan
Vierailija kirjoitti:
Ei lähde. On vähän liikaakin töitä. 50h/ viikko.
Mulla sama. Jatkuvasti joutuu tekemään pitkää päivää. Tekisi mieli välillä itse antaa itselleni potkut, mutta pakko kai se on vaan jaksaa kun ei ole mikään miljonääri. Vituttaa kyllä kun työ vie niin ison osan elämästä, ja myös kaikki voimat. Ei sitten sillä vähällä vapaa-ajalla oikein mitään jaksa tehdä, kun kaikki vapaat menee palautumiseen.
Opetusala on yksi niistä aloista jossa tekoäly päihittä ihmisen ylivoimaisesti. Taannoin sen mahdollisuuksista uutisoitiinkin, pystyy mm. mukauttamaan opetusmetodeja oppilaan yksilöllisten tarpeiden mukaan. Fyysiset koulurakennuksetkin jäävät turhiksi. Kaikki tekniikka on jo valmiina suurelle muutokselle, tarvitaan vain poliittisia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä on enemmän kuin koskaan. Ja huostaanottojen määrä senkun kasvaa lapsiperhe köyhyyden kautta...
Ja tekoäly tahi robotiikka ei näitä duuneja vie.
- lastenkodin ohjaaja
Köyhyys itsessään ei kyllä ole huostaanoton syy. Suomessa on hyvä sosiaaliturva. Olisit rehellinen ja kertoisit että kyse on elämänhallinnan ongelmista.
Ei ole yksistään jos minulta kysytään (olin itse nuorisokodissa ja köyhästä perheestä). Mutta voi aiheuttaa mielenterveys ongelmia lapselle köyhyys. Muun muassa köyhiä lapsia helpommin kiusataan ja jäävät ulkopuolelle (itselleni kävi näin lapsena). Yleensä suurimmat ongelmat tulee muista ongelmista. Kuten vanhempien raskas alkoholin käyttö ja ei opastusta tai tukea lapselle esimerkiksi. Monia syitä huostaan otoille löytyy. Tosin nyky ajan huostaan otto kriteerejä en tiedä mitkä ovat. Mutta köyhyys kyllä lisää ongelmia lapselle myös se on varma. Monet adoptoivat omat lapsensa heti pois sen takia kun ovat köyhiä. Vaikka suomessa hyvä sosiaaliturva onkin. Ihmiset ei halua omalle lapselle ns köyhää elämää joka aiheuttaa sille lapselle ongelmia. Vaan paremman paikan jotta sillä olisi paremmat lähtökohdat elämälle.
Jep, tänään viimeinen päivä 😎
Vierailija kirjoitti:
Selvästi alkaa olla taas kysyntää,tekninen tuotesuunnittelu. Kyllä se tästä taas lähtee nousemaankin. Suomen hallitus ei maailman heilahtelulle paljoa mahda, lakatkaa syyttämästä niitä.
Ihmisten palkkaaminen määräajoiksi helpottuu ja yleistyy koko ajan ja yhä useammat ja myös korkeakoulutetut työllistyvät tänä päivänä vuokratyövoimaa välittävien firmojen kautta ja sopimukset tehdään vuodeksi tai jopa lyhyemmäksi ajaksi kerrallaan. Elämässä ei voi tehdä pitkän tähtäimen suunnitelmia eikä mennä eteen päin jos palkan saantia ei tiedä kuin korkeintaan vuoden ajaksi eteen päin eikä yhtään lohduta, että moni muukin elää tänä päivänä samassa jatkuvassa epävarmuudessa mikä on yksi iso syy myös siihen ettei maassa raha kierrä eikä talouskasvua synny.
Töiden määrällä ei ole merkitystä, rahoitusta on päätetty leikata, joten työpaikoja vähennetään ja töitä tehdään sitten vain vähemmän.
T Hallitus