Kotona aina kirjapinoja tai vaateröykkiöitä eikä saa niitä siivottua
Kommentit (27)
Laita osa pyykkikoriin. Osalle tuolit tai laatikko. Kaappiin. Ja liika vaate varastoon tai räsyt pois. Lipastoja, kaappeja, hyllyt?
Myös hamstraamista esiintyy, silloin kun saa hyvää halvalla. Ja siinä sitä sitten ollaan - yhä enemmän tavaraa ja röykkiöitä. Onko kellään muulla tämmöstä elämä.
Joo.
Mulla oli joskus yli vuoden sänky täynnä kirpparikamaa, itse nukuin sohvalla.
En tiedä mitä tapahtui, mut sit päätin joku päivä että mä hoidan sen tänään ja pyhitin koko päivän projektille. Nyt meinaa taas kasaantua ja alan olla lamaantunut.
Koitan ottaa joka päivä hetkiä et nyt keskityn vaikka edes 15 min keittiön siivoamiseen, nyt tunti kaapin sisällön läpikäymiseen, nyt valmistelen huomiseksi asian x.
Kauheasti ollut opettelua siinä, että itse ansaitsee sen siistin ja kivan kodin, jossa ei tarvitse ahdistua tavarakasoista ja on itsellä mukavampi olla.
Onko sulla masennusta?
Vierailija kirjoitti:
Laita osa pyykkikoriin. Osalle tuolit tai laatikko. Kaappiin. Ja liika vaate varastoon tai räsyt pois. Lipastoja, kaappeja, hyllyt?
Arvaa onko kaikki paikat jo ihan täynnä - jotain pitäisi tehdä. Jotain radikaalia, mutta en varmaan pysty.
Leiki, että ne ovat sisustuselementtejä:)
T kohtalonsisar
Säkität ainakin osan ja viet säkit häkkivarastoon.
Vierailija kirjoitti:
Joo.
Mulla oli joskus yli vuoden sänky täynnä kirpparikamaa, itse nukuin sohvalla.
En tiedä mitä tapahtui, mut sit päätin joku päivä että mä hoidan sen tänään ja pyhitin koko päivän projektille. Nyt meinaa taas kasaantua ja alan olla lamaantunut.
Koitan ottaa joka päivä hetkiä et nyt keskityn vaikka edes 15 min keittiön siivoamiseen, nyt tunti kaapin sisällön läpikäymiseen, nyt valmistelen huomiseksi asian x.
Kauheasti ollut opettelua siinä, että itse ansaitsee sen siistin ja kivan kodin, jossa ei tarvitse ahdistua tavarakasoista ja on itsellä mukavampi olla.
Onko sulla masennusta?
Mulla on samanlaista touhua. Joka päivän yritän kaikin keinoin siivota eri asioita, niin paljon kun jaksan, mutta silti tavarat taas sitten kasaantuu.
Ja joo masennusta on välillä, tämä E-Suomi masentaa, liikaa porukkaa kaikkialla, nostan parin vuoden päästä kytkintä, kun aika on sopiva, toivottavasti. Tykkään olla rauhassa, miettiä asioita ja lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita on liikaa, mutten saa niitä annettua/ myytyä pois, kun ne ovat hyvänlaatusia vrt nykylumppuihin.
Sinähän elät vielä vuosikausia. Tekstiiliteollisuuden laatu vain heikkenee tulevaisuudessa. Kannattaa todellakin pitää kiinni laadukkaista vaatteistaan. Kannattaa kehittää oma, persoonallinen tyyli. Muoti vaihtelee, mutta tyyli on ikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa onko kaikki paikat jo ihan täynnä - jotain pitäisi tehdä. Jotain radikaalia, mutta en varmaan pysty.
Älä tee kerralla jos määrä tuntuu isolta. Vähän kerrallaan eri kertoina, eri päivinä, joskus. Ehkä joku osaa auttaakin järjestelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Leiki, että ne ovat sisustuselementtejä:)
T kohtalonsisar
Hahaa joo - sitähän ne tavallaan onkin. Ap😅
Vierailija kirjoitti:
Säkität ainakin osan ja viet säkit häkkivarastoon.
Joo, täytyy taas säkittää lisää, vaan mitäs sitten jos ja kun tarvii sitä vaatetta - eikä löydä sitä mistään sitten??
Ja tiedän, nämä mun ongelmat on niin pieniä suhteessa, mutta itseäni häiritseviä kuitenkin.
Sulla on toiminnanohjauksen ongelma. Mulla auttaa nykyään se, että päätän tehdä jonkun jutun., typerän pska jutun niinku vaatteiden setviminen kaappiin, ja sit laitan kuulokkeet korviin ja kuuntelen äänikirjaa siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita on liikaa, mutten saa niitä annettua/ myytyä pois, kun ne ovat hyvänlaatusia vrt nykylumppuihin.
Sinähän elät vielä vuosikausia. Tekstiiliteollisuuden laatu vain heikkenee tulevaisuudessa. Kannattaa todellakin pitää kiinni laadukkaista vaatteistaan. Kannattaa kehittää oma, persoonallinen tyyli. Muoti vaihtelee, mutta tyyli on ikuista.
Olen ajatellut samoin, nykyään kaupat myy aika paljon pelkkää kuraa. Ap
Vihaan tiskien laittamista, kuka tahansa ääliökin osaa tehdä sen, siinä ei ole mitään mielenkiintoista tai haastavaa, en tee sitä kuin pakon edessä.
Miksi ei ole kunnon henkilökuntaa nykyään enää missään? Kaipaan niin sitä, että voisi vaan soittaa kelloa, ja joku Hulda tulisi tekemään kaikki tarvittavat kotihommat.
Onko joku tehnyt niin radikaalisti, että on vaan kylmän viileästi pistänyt roskiin? Mun kaaos ei selkene ikinä sen takia, että omatunto ei anna periksi laittaa roskiin, eikä myöskään Uffille, koska sieltä tekstiilit päätyy jätteeksi muualle maailmaan. Mutta en jaksa pitää kipparipöytää, en myydä netissä, en jaksa viedä mihinkään kierrätyssysteemeihin, olen kysellyt hyväntekeväisyyskeräyksiä, mutta ei vaan saa menemään minnekään. On hyviä vaatteita ja kodintekstiilejä, astioita, kirjoja... Mua helpottais ihan valtavasti, jos omatunto sallisi vaan pakata jätesäkkiin ja roskiin. Nopea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveys sulla prakaa
Ei prakaa, pää toimii kyllä aika hyvin. Nuo ovat vaan persoonallisuusominaisuuksia., näin uskon. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole kunnon henkilökuntaa nykyään enää missään? Kaipaan niin sitä, että voisi vaan soittaa kelloa, ja joku Hulda tulisi tekemään kaikki tarvittavat kotihommat.
Voithan soittaa kelloa ja sitten hyöriä Huldana, jos niin tuntuu paremmalta.