Kätilö vastaa kysymyksiin klo 19.30 saakka
Kommentit (36)
miksi sitten neuvolassa annettiin ohjeeksi mennä näytille jos supistuksia tulee enemmän ku 10 päivässä.
t. 2 tai 3
toista. Käski jumppaamaan alapäätä ja sanoi, ettei tuo vaikuta raskauteen tai synnytykseen. Miten on vaikuttaako se ja luuletko, että jumpalla saa lihakset kuntoon`?
Kannattaisiko käydä rutiinitarkastuksissa esim. kahden vuoden välein gynekologilla vai tk-lääkärillä. Pitäisikö tehdä ultraääni joka kerta? Miten itse hoidat asian?
perheessäni on oksennustautia ja olen viikoilla 34. Onko miten vaarallista jos saan sen, mitä täytyisi ottaa huomioon?
Ohjeistukset voivat olla erilaisia, riippuu supistusten voimasta ja tiheydestä, mutta 10 kivutonta , päsäännöllistä supistusta /vrk on normaali oilla viikoilla.
klö
Lantionpohjan hyvät lihakset tukevat kohtua vaikka eivät laskeumaa parannakaan.
klö
Miten tulee toimia, jos saa tartunnan?
Itse käyn vuosittain gynekologilla, jokainen päättää itse, mutta luotan enemmän erikoislääkäriin.
klö
niin siinä luki kivuliaita supistuksia.
Kaikki päivät ovat niin täysin erilaisia, ettei ns tavallista päivää ole ja kertomiseen ei nyt riittäisi aikakaan.
klö
Ei ole vaarallista, ennakoivia supistuksia sattaa tulla, jos tauti on raju ja nestettä tulisi saada.
klö
Ei varsinaisesti raskaudessa ole vaarallinen, mutta synnytyksessä voi tarttua lapseen. Huolellinen käsihygienia on tärkeä.
klö
T. äiti, joka sai salmonellan raskaana ollessaan
Tiedän tuoreen tapauksen jossa näin kävi. Syytä en kuitenkaan tiedä, osaatko sanoa?
Kiitos tiedosta.
klö