Miksei työpaikkojen pihalla ole ilmaista tankkauspistettä bensa-autoille?
Mutta sähköautoille on järjestetty ilmainen tankkaus. Tämä asettaa työntekijät eriarvoiseen asemaan. Miksi tämmöinen syrjintä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Sais repiä pois tuommoiset sähköasemat. Köysi pömpelin ympäri, toinen pää vetokoukkuun ja kaasua!
Sulla ei taida sitten olla sähköautoon varaa😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sais repiä pois tuommoiset sähköasemat. Köysi pömpelin ympäri, toinen pää vetokoukkuun ja kaasua!
Sulla ei taida sitten olla sähköautoon varaa😂
Ei noita pelleautoja kukaan normaali ihminen käytä. Hinta on sivuseikka.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, sieltä tuli taas Tepon tuorein avaus
Yhtä asiantunteva kuin ne aiemmatkin.
Seppoa ahdistaa kun sähköauton arvo putosi taas tässä kuussa 5000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan ilmaista ole se sähköautojen lataus. Työnantaja perii maksun sähköstä.
Noo, miksei bensapumppuakin voisi olla tukkuhintaan firman pihalla?
Tämä nyt on tietoisesti typerä kysymys, mutta:
Koska bensiini on ympäristömyrkky ja äärimmäisen tulenarkaa, vaatii monimutkaisen ja turvallisen säiliön ja jonkun tuomaan lisää tavaraa ja toisen vahtimaan ettei mitään vaarallista tapahdu.
Ja latauspiste vaatii vain kaapelin.
Vois olla pihalla joku 1000 litran benstankki josta voisi lirutella auton tankkiin. Ei olis vaikea toteuttaa.
Siitä vaan sitten lupia hankkimaan.
Kyseessä on kuitenkin firma.
Kustannus syistä. Säiliön rakentamiseen tarvitaan luvat. Kaava. Täyttö. Ei ne huoltoasematkaan saa siitä bensalitrasta 2 senttiä enempää. Sähköauton latauspisteet rakentaminen vs polttoaine.
200 000 euroa minimissään kustannuseroa. Sun pomo varmaan ilomielin järjestää sen, kun kysyt.
Seuraava auto tulee olemaan polttomoottoriauto. Edellinen täyssähkö, nykyinen hybridi. Sähkönhintaan kaavaillaan sellaisia muutoksia että auton lataaminen tulee helkkarin kalliiksi.
No miksi kysyt asiaa palstalta, mikset pomoltasi tai teiltä firman kiinteistöpäälliköltä? Häneltä varmaan saa syyt.
PS. Olen ainakin 3 työnantajan pihoilla ladannut autoani; ihan itse olen sähköstä kaikissa maksanut, eikä se itse asiassa mitään hirveän halpaa ole ollut vrt. mitä sähkö kotona maksaa. Mutta tuo ollut kätevä tapa täyttää tankki työpäivän aikana. Kustannus on toissijaista. Ei itse autokaan ihan ilmainen ollut.
"No miksi kysyt asiaa palstalta, mikset pomoltasi tai teiltä firman kiinteistöpäälliköltä? Häneltä varmaan saa syyt."
Teppo kyselee ihan vaan lämpimikseen.
On löytänyt taas yhden "epäkohdan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan ilmaista ole se sähköautojen lataus. Työnantaja perii maksun sähköstä.
Noo, miksei bensapumppuakin voisi olla tukkuhintaan firman pihalla?
Tämä nyt on tietoisesti typerä kysymys, mutta:
Koska bensiini on ympäristömyrkky ja äärimmäisen tulenarkaa, vaatii monimutkaisen ja turvallisen säiliön ja jonkun tuomaan lisää tavaraa ja toisen vahtimaan ettei mitään vaarallista tapahdu.
Ja latauspiste vaatii vain kaapelin.
Vois olla pihalla joku 1000 litran benstankki josta voisi lirutella auton tankkiin. Ei olis vaikea toteuttaa.
Siitä vaan sitten lupia hankkimaan.
Kyseessä on kuitenkin firma.
Ei siihen mitään lupia tarvi jos sellainen 1000 litran maanpäällinen tankki on pihalla.
"Ei siihen mitään lupia tarvi jos sellainen 1000 litran maanpäällinen tankki on pihalla."
Finlexistä voit katsoa vaatimukset. Sitten vaan työnantajan puheille.
...jaa, eihän sulla taida työnantajaa olla?
Miksi ne sitten houkuttelee sähköautoilijoita?