Eikö jotkut osaa lukea reseptejä vai miksi ovat huonoja ruoanlaittajia?
En oikein käsitä kun nykyään ei tarvitse kuin toimia ohjeiden mukaan, ja hyvää tule, niin miksi jotkut eivät vaan osaa? Suomessa kun on kuitenkin oppivelvollisuus.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta vähääkään. Osaan koota itselleni salaatin ja avata raejuustopurkin. Muuta en tarvitse.
Onpa surullinen elämä! Ruokahan on ihana asia elämässä!
t normaalipainoinen
Lisää suolaa ja pippuria maun mukaan ja paista kypsäksi.
Helppoa ja selkeää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttava, joka tekee todella herkullisia leipomuksia. SItten kun pyydän reseptin ja teen samaa, niin eihän siitä tule samanlaista. Sitten myöhemmin selviää, että tää tuttava on vaihdellut raaka-aineita, niiden suhteita ja lisännyt jotain extraakin. Mutta ei tietenkään korjannut näitä tietoja reseptiin.
En minäkään reseptejäni, joita olen kauan kehittänyt, kerro. Ylimalkaisesti vain. Jotkut löytämäni ja kokeilemani voin jakaa.
Miksi et kerro? Onpa erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttava, joka tekee todella herkullisia leipomuksia. SItten kun pyydän reseptin ja teen samaa, niin eihän siitä tule samanlaista. Sitten myöhemmin selviää, että tää tuttava on vaihdellut raaka-aineita, niiden suhteita ja lisännyt jotain extraakin. Mutta ei tietenkään korjannut näitä tietoja reseptiin.
En minäkään reseptejäni, joita olen kauan kehittänyt, kerro. Ylimalkaisesti vain. Jotkut löytämäni ja kokeilemani voin jakaa.
Ei kai se erikoista ole ettei kaikki tiedä CocaColankaan reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta vähääkään. Osaan koota itselleni salaatin ja avata raejuustopurkin. Muuta en tarvitse.
Sitäö sinä syöt päivästä toiseen?
Olen eri, mutta vastaan silti. Omassa kauppalistassani on vain noin 15 tuotetta. Siksi en lue reseptejä, kun ne vaatii kymmeniä eri purunukoita, yms. Ruoka on polttoainetta ja monipuoliseen ruokavalioon ei tarvita A4 kokoista listaa kymmenistä eri sorteista.
2 pkt (à 300 g)Pirkka siskonmakkaroita
n. 1 lvettä
1kasvisliemikuutio
n. 15 kplmaustepippureita
500 gkeittojuureksia (pakaste)
En nyt saa selvää montako kymmentä purkkia tuohon tarvitaan?
Vetistä tulee noilla määrillä. Perunaa voisi lisätä reippaasti.
Miksi aina ruokaa.
En syö edes joka päivä.
Hyvin oon hengissä.
En ymmärrä vouhotusta.
En tänäänkään ole syönyt mitään. Ei aamukahvia. Ei vettä. Ei mitään.
Miksi pitää.
Syön kun huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta vastaan silti. Omassa kauppalistassani on vain noin 15 tuotetta. Siksi en lue reseptejä, kun ne vaatii kymmeniä eri purunukoita, yms. Ruoka on polttoainetta ja monipuoliseen ruokavalioon ei tarvita A4 kokoista listaa kymmenistä eri sorteista.
n. 1 lvettä
1kasvisliemikuutio
Tai vaikka:
1 kg paistia
pari sipulia
suolakurkku
suolaa, pippuria
tomaattipyrettä
vettä (tai lihalientä)
vähän jauhoja suurukseksi.
Eipä tuossakaan paljoa aineksia ole tai monimutkaisia valmistusvaiheita ja lopputulos on ihanaa stroganoffia 6-8 annosta riisin tai perunan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n. 1 lvettä
1kasvisliemikuutio
Häh? Ei kai nyt kukaan siskonmakkarakeittoon reseptiä tarvitse? Juuri tuollaisia perusruokia meillä pääasiassa syödään. Harvoin tulee tehtyä mitään mihin tarvitsen reseptin. Usein tosiaan tarvitaan kaikenlaista mitä ei muuten käytä, jos jotain reseptiä noudattaa. Täytyy ostaa sitä sun tätä, mistä tarvitaan vain pieni osa, ja loput jää kaappiin vanhenemaan. Perus raaka-aineista saa hyvää perusruokaa ilman mitään reseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei kai nyt kukaan siskonmakkarakeittoon reseptiä tarvitse? Juuri tuollaisia perusruokia meillä pääasiassa syödään. Harvoin tulee tehtyä mitään mihin tarvitsen reseptin. Usein tosiaan tarvitaan kaikenlaista mitä ei muuten käytä, jos jotain reseptiä noudattaa. Täytyy ostaa sitä sun tätä, mistä tarvitaan vain pieni osa, ja loput jää kaappiin vanhenemaan. Perus raaka-aineista saa hyvää perusruokaa ilman mitään reseptejä.
Kyllä moni tarvitsee noinkin yksinkertaisen reseptin. Esim moni tähänkin ketjuun vastanneista joiden osaaminen riittää mikroaterian lämmittämiseen tai salaatin kasaamiseen. Tai sinä kun alat tekemään Malesian kansallisruokaa Nasi Lemakia, jonka paikalliset osaavat vaikka silmät kiinni.
Lisää suolaa ja pippuria
maun mukaan ja
paista
kypsäksi.
Helppoa ja selkeää!
T: Mitä v..tt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan kyllä poikkeuksetta parempaa ruokaa kun teen ilman reseptiä. Resepteillä tulee usein aika mautonta.
En oikein jaksa nyt uskoa että kaikilla internetin resepteillä tulisi mautonta.
Eihän tuossa sanottukaan AINA vaan USEIN.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina ruokaa.
En syö edes joka päivä.
Hyvin oon hengissä.
En ymmärrä vouhotusta.
En tänäänkään ole syönyt mitään. Ei aamukahvia. Ei vettä. Ei mitään.
Miksi pitää.
Syön kun huvittaa.
Minäkin syön silloin kun huvittaa ja on nälkä. En ymmärrä, miten tämä liittyy ruoan laittoon? Rakastan kokkaamista ja leipomista, eihän se tarkoita, että kaikki pitää syödä heti välittömästi. Mulla on myös pakastin. Ja juuri siksi, että syön melko harvoin, haluan todellakin nauttia hyvästä ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä juuri kotoa muuttaneena, sain lahjaksi keittokirjan. Aloin sitten leipoa elämäni ensimmäistä kakkua. Ohjeessa luki: paista kakku kypsäksi hyvässä lämmössä. Niinku mitä?
Mikä oli kyseisen keittokirjan julkaisuvuosi? 1960?
Huonoimmat seuraa niitä reseptejä orjallisesti, siksi tulee niin pahaa ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se erikoista ole ettei kaikki tiedä CocaColankaan reseptiä.
Tuo kommentoija tuskin tekee myyntiä tuotteillaan.
Vierailija kirjoitti:
Reseptejä ne ammattilaisetkin ravintolakeittiössä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reseptejä ne ammattilaisetkin ravintolakeittiössä seuraa.
Vaikka olisi ammattilainen se ei takaa että ruoka on hyvää.