Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokorttiasiaa

Vierailija
13.01.2026 |

En ymmärrä.

Minulla on luottoraja kortilla 2000,00e

ja koko velkasaldo -21,24

ja Käytettävissä 2021,24

Mitä nämä luvut tarkoittaa? En ymmärrä tuota viimeistä lukua? Olen nyt sitten yrittänyt selvittää että missä tuo -21,24 luottovelka oikein piileksii. En vaan ole löytänyt. Kyseessä S-pankki.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siellä luotolla ylimääräistä rahaa eli joku palautus. Voit siirtää sen vaikka tilillesi. 

Vierailija
2/9 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis maksanut pari kymppiä liikaa kortille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko maksanut edellisen laskun liian isolla summalla?

Vierailija
4/9 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on miinusmerkkistä velkaa eli plussaa.

Vierailija
5/9 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille.

Ei pitäisi käyttää luottokorttia.

ap

Vierailija
6/9 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luottokortti toimii matkanvaraamisessa? Kun ilman luottokorttia ei esim hotellivarausta pysty tekemään, niin on siis pakko maksaa luotolla, niin siitähän menee korkoa? Vai maksetaanko se lasku heti pois?

Miten se toimii, että jos ostaa luotolla, niin saa rahat helpommin takaisin?

Vierailija
7/9 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoilin varmaan siinä vaiheessa kun en ymmärtänyt että "säädöt" eivät olekaan niin että koko velka maksettaisiin kerralla pois kuun lopussa ja sitten meni yli eräpäivän ja maksoin kuun toisena päivänä ja siihen summaan oli varmaan lisätty jo korko kuun loppuun ja tuo summa olisi sitten se korkosumma joka tuli nyt sitten plussaksi.

Nyt on sitten säädot 100% kohdalla, joten ilmeisesti homma menee ok. tästä lähtien.

ap

Vierailija
8/9 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sillä luottokortilla jotain että saat käytettyä sen 21€. Tilille siirrosta menee jonkinlainen palkkio pankille. 

Vierailija
9/9 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luottokortti toimii matkanvaraamisessa? Kun ilman luottokorttia ei esim hotellivarausta pysty tekemään, niin on siis pakko maksaa luotolla, niin siitähän menee korkoa? Vai maksetaanko se lasku heti pois?

Miten se toimii, että jos ostaa luotolla, niin saa rahat helpommin takaisin?

Nettiostoksia varten juuri olen tuota luottopuolta käyttänytkin. Jos menee firma konkkaan niin saa rahansa takaisin.

Jos ei halua korkokuluja niin laittaa "sinne" että 100% maksu eräpäivänä. Automaattisäätö näytti olevan 10% ja joka ostoksesta olisi jäänyt aina 90% (yksinkertainen vastaus) velkasaldoksi ja korkokulut kovat.

Nyt minulla on säädöt kunnossa, eikä tule korkokustannuksia. Joka kuun viimeinen päivä menee luottokorttiostos automaattisesti maksuun.

ap