Jos töissä sinua luultaisiin työkokeilijaksi tai harjoittelijaksi, niin miltä tuntuisi?
Itselle kävi, niin ja tuntui niin kuin pidettäisiin alenpana sakkina
Kommentit (30)
Mä olen sairaalassa laitoshuoltajana, tökkii vähän kun hoitohenkilökunta sanoo siivoojaksi. Voisin siis sairaanhoitajia sanoa hoitoavustajiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Ei ole minulta pois.
Tosin en kyllä ymmärrä, miten henkilöä voitaisiin luulla harjoittelijaksi tai työkokeilijaksi, ellei sitä ole. Työskentelen itse asiantuntijatehtävissä.
Näytän tosi nuorelle, niin uskon että sen takia luuli
Ap
Kuka luulee? Asiakkaat vai työkaverit? Jos joku ei osaa työtään, niin ainakin minä ajattelen, että hän on todennäköisesti vasta harjoittelija, ei nyt ryhdytä samantien kyseenalaistamaan ammattitaitoaan. Olisiko kiva, jos suoraa pyytäisin hakemaan paikalle jonkun osaajan?
Vierailija kirjoitti:
Kuka luulee? Asiakkaat vai työkaverit? Jos joku ei osaa työtään, niin ainakin minä ajattelen, että hän on todennäköisesti vasta harjoittelija, ei nyt ryhdytä samantien kyseenalaistamaan ammattitaitoaan. Olisiko kiva, jos suoraa pyytäisin hakemaan paikalle jonkun osaajan?
Työkaveri
Juuri nyt tuntuisi hyvältä. Olen yksikön päällikkö ja niin kettuuntunut töihini, että olisi vaan ihanaa, kun joku luulisi harjoittelijaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin en kyllä ymmärrä, miten henkilöä voitaisiin luulla harjoittelijaksi tai työkokeilijaksi, ellei sitä ole. Työskentelen itse asiantuntijatehtävissä.
Ap
Mitä oikein näytät sille nuorelle, kun sinua luullaan harjoittelijaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri
Jos et osaa työtäsi etkä ole suostunut esittäytymään, niin miten sinua voisi luulla työkaveriksi?
Ei minua haittaisi. Olen todella hyvä työssäni, niin mitäpä tuosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanoin, että olen ihan töissä
Ap
Kerran 90-luvulla minua pidettiin kahvinkeittäjänä eräässä miesvaltaisessa palaverissa. Olin rahoittajan edustaja. Oli hulvatonta kuunnella miesten suhtautumista. Rahoitusta ko. projektiin ei irronnut.
Tuntuis ehkä vähän oudolta. Olen 67-vuotias.
Riippuisi vähän millaisessa tilanteessa tuo harjottelijaksi luulemine tapahtuisi. - Kyllä minä tuotan toisinaan ihmisille pettymyksiä kun en osaa varmuudella vastat heidän kysymykseensä, johon he haluaisitavt varman tiedonja ja selvyyden kun taas itse joudun antamaan vain todennäköisyyden jonka pitäis olla lähellä oikeaa mutta on silti vain todennäköisyys ja aina on myös riski, että jotain jää huomioimatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri
Jos et osaa työtäsi etkä ole suostunut esittäytymään, niin miten sinua voisi luulla työkaveriksi?
Esittäydyin kyllä ja hoidin työn, niin kuin kuuluikin
Ap
Ihmiset olettavat, että nuorenoloinen tyyppi on harjoittelija, joten olisin imarreltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanoin, että olen ihan töissä
Ap
Kirjoiti, että "näytän tosi nuorelle", joten mitä siis näytät? En kysynyt, mitä sanot.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sairaalassa laitoshuoltajana, tökkii vähän kun hoitohenkilökunta sanoo siivoojaksi. Voisin siis sairaanhoitajia sanoa hoitoavustajiksi?
Laitoshuoltaja huolehtii rakennusten ja tilojen puhtaudesta, viihtyisyydestä ja turvallisuudesta. Työ on tärkeä osa esimerkiksi koulujen, sairaaloiden, päiväkotien ja hoitolaitosten arkea.
Tyypillisiä laitoshuoltajan tehtäviä ovat:
🧹 Siivous ja puhtaanapito
lattioiden pesu ja imurointi
pintojen pyyhintä
WC- ja pesutilojen puhdistus
🧼 Hygieniasta huolehtiminen
erityisesti sairaaloissa ja hoitolaitoksissa
infektioiden ehkäisy ohjeiden mukaan
🗑 Jätehuolto
roskien lajittelu ja poisvienti
🧽 Siivouskoneiden ja -välineiden käyttö ja huolto
Ei taida kukaan leikkaussalihenkilöä harjoittelijana pitää.