Srk järjestää äideille lepoleirejä
Vielä vuonna 2026! Mikä helvetti siinä on, ettei isät anna äideille mahdollisuutta levätä ja olla rauhassa!? Ymmärrän yh-äidit, mutta tämä koskee myös yh-isejä, mutta että ihan kahden vanhemman lapsiperheet!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehille maksettaisiin kunnon palkkaa, niin vaimot voisivat keskittyä lasten ja kodin hoitoon.
En minä ainakaan halua keskittyä lapsiin ja kotiin yksin. Haluan käydä töissä.
SItä kannattaa miettiä, ennen kuin hankkii lapsia
Sanotko samaa iseille?
Vierailija kirjoitti:
miksi tehdä lapsia, jos niiden kanssa ei halua olla?
Se, että jotain tekee ja haluaa, niin ei poissulje sitä, että haluaa tehdä ja olla jotain muutakin. Kyllä minulla ainakin kuuppa jumittaisi, jos joutuisin vain olemaan lasten kanssa. Hyvä olla omia harrastuksia, työpaikka, ystäviä jne., jotka ovat vastapaino sille lapsiperhe-elämälle.
'Tuskin miehen suuresta palkasta ongelmaa muodostuu silloinkaan. Päin vastoin se tarjoaa mahdollisuuksia. '
Miehelle? Käyttää rahat itseensä? Tiedän parikin tuttavaperhettä, jossa äiti osallistui rahoillaan perheenelätykseen myös ollessaan perhevapaalla. Miehelle oli tärkeää, nainen ei siipeile, kun on vauvan kanssa kotona.
Vierailija kirjoitti:
'Tuskin miehen suuresta palkasta ongelmaa muodostuu silloinkaan. Päin vastoin se tarjoaa mahdollisuuksia. '
Miehelle? Käyttää rahat itseensä? Tiedän parikin tuttavaperhettä, jossa äiti osallistui rahoillaan perheenelätykseen myös ollessaan perhevapaalla. Miehelle oli tärkeää, nainen ei siipeile, kun on vauvan kanssa kotona.
Minä olen kyllä osallistunut, kun vanhempainraha oli 2000€/kk käteen. Minusta ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun piti se miehen vauva hoitaa, koska itse ei sitä tehnyt. Sillä aikaa, kun mies käy töissä ja tekee omaa uraa, nainen hoiti hänen vauvaa ja vielä maksoi siitä!! Haloo!
onko naisen parempi olla riippuvainen työnantajasta kuin miehestään.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tälläkään palstalla olla tasa-arvoisia. Äidit valittaa väsymystä. Isät makaa sohvalla tai tekee omia juttujaan.
Eikös se ole tasa-arvoa? Äidit notkuu palstalla ja isät makaa sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun piti se miehen vauva hoitaa, koska itse ei sitä tehnyt. Sillä aikaa, kun mies käy töissä ja tekee omaa uraa, nainen hoiti hänen vauvaa ja vielä maksoi siitä!! Haloo!
Eli taustalla on pelko, että mies toimisi itsekkäästi jos sillä olisi rahaa ja valtaa, joten naisen täytyy turvata oma selustansa. Mitä järkeä on olla liitossa, jos ei ole luottamusta? Tuollaisessa liitossahan vaan syödään toisiaan itsekkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Ei naisen tarvitse olla kenestäkään riippuvainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Ei naisen tarvitse olla kenestäkään riippuvainen!
Nainenko on itseriittoinen saari? epäilen.
lespo -ja joogaleirejä? niitä kai ne eniten on
Vierailija kirjoitti:
lespo -ja joogaleirejä? niitä kai ne eniten on
Onko turmeltuneisuus jo niin pitkällä?
Kai tuossa on se idea, että pääsevät pois kotoa helposti jonnekin? Eli saa vähän hengähdystaukoa perhearjesta. Sama kai se olisi mennä vaikka hotelliin, mutta oletettavasti srk:n leiri on halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuossa on se idea, että pääsevät pois kotoa helposti jonnekin? Eli saa vähän hengähdystaukoa perhearjesta. Sama kai se olisi mennä vaikka hotelliin, mutta oletettavasti srk:n leiri on halvempi.
Silloin kun isovanhemmat vielä osallistuivat lastenlastensa hoitoon edes ajoittain, jäi aikaa pariskunnille jopa rentoutua yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun isovanhemmat vielä osallistuivat lastenlastensa hoitoon edes ajoittain, jäi aikaa pariskunnille jopa rentoutua yhdessä.
Ihmiset hankkivat lapsia nykyään vanhempina, joten isovanhemmatkin ovat iäkkäämpiä. Ei heitä voi toisten lapsia vaatia kaitsemaan, etenkin kun vanhemmilla on kaikenlaisia vaatimuksia sen suhteen, miten lapsia pitää hoitaa ja kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset hankkivat lapsia nykyään vanhempina, joten isovanhemmatkin ovat iäkkäämpiä. Ei heitä voi toisten lapsia vaatia kaitsemaan, etenkin kun vanhemmilla on kaikenlaisia vaatimuksia sen suhteen, miten lapsia pitää hoitaa ja kasvattaa.
Niin hankkivat vanhempina, eikä se ole hyvä juttu, mutta kai se on tärkeämpää saada ne filosofian maisterin paperit ensin.
Vaikkei voi vaatia hoitamaan lapsenlapsiaan, niin eläkeikiä voidaan kuitenkin nostaa ja aikaa käyttää kaiken maailman harrasteisiin ja matkailuun ilman köyhiä ja kiireisiä lapsia ja lapsenlapsia.
Kyllä nykyvanhukset on paljon paremmassa kunnossa kuin heidän ruumiillisessa työssä rasittuneet vanhempansa vaikaa ikää olisi jokunen vuosi enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi tehdä lapsia, jos niiden kanssa ei halua olla?
Se, että jotain tekee ja haluaa, niin ei poissulje sitä, että haluaa tehdä ja olla jotain muutakin. Kyllä minulla ainakin kuuppa jumittaisi, jos joutuisin vain olemaan lasten kanssa. Hyvä olla omia harrastuksia, työpaikka, ystäviä jne., jotka ovat vastapaino sille lapsiperhe-elämälle.
Mihin väliin tuossa mahtuu se "lapsiperhe-elämä"? ootko ajatellut, että lapsi tarvitsee äitiä?
Ikävää kun monet vie päiväkotiin lapsen vaikka itse ovat vapaalla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehille maksettaisiin kunnon palkkaa, niin vaimot voisivat keskittyä lasten ja kodin hoitoon.
Miksei naisille voisi maksaa kunnon palkkaa myös ja perheet voisivat itse päättää, miten lapsensa hoitavat?
Suomessa on laitonta maksaa palkkaa sukupuolen perusteella. Naiset saavat lähtökohtaisesti aina saman palkan kuin miehetkin, mutta tyytyvät joskus vähempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei naisille voisi maksaa kunnon palkkaa myös ja perheet voisivat itse päättää, miten lapsensa hoitavat?
Suomessa on laitonta maksaa palkkaa sukupuolen perusteella. Naiset saavat lähtökohtaisesti aina saman palkan kuin miehetkin, mutta tyytyvät joskus vähempään.
Ikävästi yhteiskuntarakenne on sellainen, että se vaatii molempien vanhempien työssäkäyntiä, jotta pärjätään taloudellisesti. Samaan aikaan kuitenkaan kaikille halukkaille ei ole töitä tarjolla.
Wikipedia
https://fi.wikipedia.org
Lähde
Lähde on paikka, jossa pohjavesi virtaa maan pinnalle. Lahnahete-niminen allikkolähde Sanginjoen kupeessa Utajärven Sanginkylässä.