Luetelkaa fiktiivisiä hahmoja, jotka vaikuttavat aspergereilta
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Forrest Gump
Hän taisi olla (lievästi) kehitysvammainen. Se on eri juttu kuin autismin kirjo.
Minusta vaikuttaa olevan molempia.
Vierailija kirjoitti:
Sherlock Holmes
Tuskin.
Hänellä oli täydellinen ihmistuntemus ja erittäin kehittynyt intuitio, jota Aspergerin oireyhtymää sairastavilla ihmisillä ei ole.
Pikemminkin brittiläinen eksentrikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Forrest Gump
Hän taisi olla (lievästi) kehitysvammainen. Se on eri juttu kuin autismin kirjo.
Suurin osa autisteista on jollain tapaa kehitysvammaisia.
Nyt puhuttiin aspergereista. Kyse on lievästä autismin kirjon häiriöstä. Aika harva asperger on kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sherlock Holmes
Tuskin.
Hänellä oli täydellinen ihmistuntemus ja erittäin kehittynyt intuitio, jota Aspergerin oireyhtymää sairastavilla ihmisillä ei ole.
Pikemminkin brittiläinen eksentrikko.
Minä kyllä tunnistan toisten tunteet kasvoista erittäin hyvin, vaikka olenkin asperger. Muut eivät sitten tunnista minun tunteitani ja kuvittelevat, että minä olisin se kömpelö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Forrest Gump
Tuntui, että siinä elokuvassa jätettiin ehkä vähän avoimeksi se, että onko Gump oikeasti vajaaälyinen vai tulkitseeko ympäristö hänet vain sellaiseksi.
Lähes koko puolen hehtaarin metsän väki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Forrest Gump
Suurin osa autisteista on jollain tapaa kehitysvammaisia.
Autisteista ehkä, mutta nyt oli puhe aspergereista.
Niin, semmoista ei ole enää olemassa kuin asperger, vaan se kuuluu autismikirjoon.
Vierailija kirjoitti:
Adrian Monk
Taisi olla enemmänkin OCD
Harry Potterillakin on pari tämmöistä hetkeä. Kaikella rakkaudella suosittua hahmoa kohtaan mutta... toisaalta onneton lapsuus jättää jälkensä joten menee sen piikkiin
Vierailija kirjoitti:
Harry Potter
Sama tuli mieleen! Aina lapsena ajattelin, että on persoonaltaan jotenkin jäykkä.
Autisteista ehkä, mutta nyt oli puhe aspergereista.