Kannattaako katkaista välit tällaiseen kaveriin?
Kaveriin, joka jatkuvasti kertoo loukkaantuneensa jostain sun tai jonkun muun sanomisesta, vaikket olisi tarkoittanut mitään pahaa tai toisen sanomisessa ei ole mitään loukaavaa?
Oletteko enää sellaisen kaveri?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
No oletko loukannut häntä? Voi hyvinkin olla että olet. Tuo selitys että en tarkoittanut mitään pahaa on aika tyypillinen ihmisille, ketkä ei mieti sanomisiaan ja töksäyttelee vaan menemään. Kuulostaa kyllä raskaalta ihmissuhteelta teille molemmille, olette todennnäköisesti eri aaltopituuksilla.
On asioita, joista ei ole aiheellista loukkaantua. Et tiedä ollenkaan, onko Ap töksäyttänyt vai sanonut jotain hyvin viatonta, jonka joku uniikki lumihiutale on kokenut heti hyökkäyksenä itseään kohtaan. Jotkut ihmiset ovat vaan herkkiä loukkaantumaan ja aina sanomassa jostain. Pystytkö miettimään siltä kannalta, että voi olla hyvin raskasta kuunnella valitusta jatkuvasti yhdeltä ihmiseltä?
Vierailija kirjoitti:
No oletko loukannut häntä? Voi hyvinkin olla että olet. Tuo selitys että en tarkoittanut mitään pahaa on aika tyypillinen ihmisille, ketkä ei mieti sanomisiaan ja töksäyttelee vaan menemään. Kuulostaa kyllä raskaalta ihmissuhteelta teille molemmille, olette todennnäköisesti eri aaltopituuksilla.
Muista myös sekin, että kukaan ei ole vastuussa toisten tunteista.
Onko sinulla aina kakka housussa? Se voi vaikuttaa siihen miten sinuun suhtaudutaan.
Itse en loukkaannu helposti. Mutta jos toisen ihmisen huumori perustuu pääosin läpänheittoon virheistäni, vaikka olisi hänen mielestään kevyttä ja viatonta, eikä koskaan saa positiivista palautetta ja/tai henkilö ei kykene itseironiaan. Niin kyllä sellainen "hyväntahtoinen kettuilu" pikkuhiljaa lyö kiilaa suhteeseen, etäännyttää ja vie luottamuksen. Lopulta kaiken mitä toinen sanoo, tulkitsee negatiivisen kautta ja loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko nähdä asian niin päin, että joku voi oikeesti olla sellainen ihminen, joka loukkaantuu jatkuvasti ja turhaan, siis sellainen sarjaloukkaantuja? Niinkuin ilmeisesti ap:n tapauksessa vaikuttaisi siltä. Ei ole tervettä sellainen ja sellainen syö valitettavasti ilmapiiriä paljon. Raskasta pidemmän päälle.
Krooniset loukkaantujat miinustelemassa täällä. Yhyy yhyy, on teillä vaikeaa.
Aloitusta lukematta sanon, että kannattaa. Kun alat epäillä, kannattaako joku ihminen jättää pois elämästäsi, niin...
Mulla oli kaveri, joka loukkaantui hyvin herkästi kaikesta. Koko ajan piti miettiä, ettei sano mitään ja siltikin onnistuin sanomaan hänen mielestään jotain loukkaavaa. Kaava meni myös niin, että hän ei sanonut siitä sillä hetkellä vaan yön yli mietittyään soitti tai laittoi viestiä missä meni väärin. Sitten pyytelin anteeksi ja usein pyytelin anteeksi vielä miehenikin sanomisien puolesta, että anteeksi, ei hän varmasti sanonut sitä pahalla. Sitten joku kerta olin, että helvettiäkö olen tässä aina anteeksi pyytämässä ja nöyristelemässä. Aina tulee paska fiilis tämän ihmisen kanssa olemisesta. Aloin vähitellen poistamaan häntä elämästäni ja nykyään ei olla missään tekemisissä.
Jälkeenpäin olen ajatellut, että hän eli draamasta, suuttumisesta ja sopimisesta. Hän oli aina riidoissa jonkun kanssa. Olisi varmaan halunnut olla minunkin kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krooniset loukkaantujat miinustelemassa täällä. Yhyy yhyy, on teillä vaikeaa.
Joo, lienee kaikille parempi, että katkaiset välit siihen kaveriisi. Ja ehkä kaikkiin muihinkin ihmisiin.
Siis pitääkö loukkaantujaa aina uskoa ja alistua hänen tahtoonsa, vaikkei olisi tehnyt mitään väärää? Etkö usko, että hirveen kuormittavaa olla koko ajan varpaillaan, siksi, ettei toinen vaan loukkaantuisi? Taidatte kaikki tällä palstalla olla oikeita lumihiutaleita, jotka aina huutamassa jollekin jostain väärästä sanavalinnasta tai äänensävystä. Ja odotatte, että toiset alistuu teidän tahtoonne. Toivon tiedän läheisillenne paljon voimia!
Mitä älykkäämpi ihminen, sitä herkemmin tulkitsee rivien välejä ja ihmisten todellisia ajatuksia ja tarkoitusperiä. Loukkaantuu. Koska suurin osa ihmisistä on melko tyhmiä ja töräyttelevät mitä sattuu, tajuamatta, että paljastavat mitä ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä älykkäämpi ihminen, sitä herkemmin tulkitsee rivien välejä ja ihmisten todellisia ajatuksia ja tarkoitusperiä. Loukkaantuu. Koska suurin osa ihmisistä on melko tyhmiä ja töräyttelevät mitä sattuu, tajuamatta, että paljastavat mitä ajattelevat.
No en ihan purematta niele tätä. Koska on myös ihmisiä, jotka ottavat normaalitkin asiat loukkauksena ja näkevät uhkia joka puolella. Loukkaantuminen on raskasta myös loukkaantujalle itselleen.
Riippuu myös ihmisestä. Henkilö A:n suusta kommentti X ei loukkaisi. Henkilö B:n suusta sama X loukkaisi. Johtuu siitä, että luottamus hlö A:n on kunnossa, puhevälit hyvät ja hlö A on hyväntahtoinen muutenkin, suhteessa muihin ihmisiin. A ei tietoisesti loukkaisi ketään. Hlö B taas on epäsosiaalinen, juoruileva, epärehellinen ja puhuu loukkaavaan sävyyn muistakin ihmisistä.
Koska ap ei avannut tilannetta yhtään, niin mehän ei voida tietää, onko kaveri turhan herkkä loukkaantuja vai ap töykeä töksäyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kaveri, joka loukkaantui hyvin herkästi kaikesta. Koko ajan piti miettiä, ettei sano mitään ja siltikin onnistuin sanomaan hänen mielestään jotain loukkaavaa. Kaava meni myös niin, että hän ei sanonut siitä sillä hetkellä vaan yön yli mietittyään soitti tai laittoi viestiä missä meni väärin. Sitten pyytelin anteeksi ja usein pyytelin anteeksi vielä miehenikin sanomisien puolesta, että anteeksi, ei hän varmasti sanonut sitä pahalla. Sitten joku kerta olin, että helvettiäkö olen tässä aina anteeksi pyytämässä ja nöyristelemässä. Aina tulee paska fiilis tämän ihmisen kanssa olemisesta. Aloin vähitellen poistamaan häntä elämästäni ja nykyään ei olla missään tekemisissä.
Jälkeenpäin olen ajatellut, että hän eli draamasta, suuttumisesta ja sopimisesta. Hän oli aina riidoissa jonkun kanssa. Olisi varmaan halunnut olla minunkin kanssani.
Kuunnelkaa häntä! Hän sanoi sen, minkä teidän muidenkin pitäisi käsittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On asioita, joista ei ole aiheellista loukkaantua. Et tiedä ollenkaan, onko Ap töksäyttänyt vai sanonut jotain hyvin viatonta, jonka joku uniikki lumihiutale on kokenut heti hyökkäyksenä itseään kohtaan. Jotkut ihmiset ovat vaan herkkiä loukkaantumaan ja aina sanomassa jostain. Pystytkö miettimään siltä kannalta, että voi olla hyvin raskasta kuunnella valitusta jatkuvasti yhdeltä ihmiseltä?
No mä olen varmaan sellainen loukkaantuja. Itse mietin usein, mitä ihmisille voi sanoa, jotta eivät loukkaannu. Omassa perheessä on myös herkästi loukkaantuvia ihmisiä. En sano kaikkea mitä ajattelen. Sen olen oppinut jo lapsena. Joskus ihmettelen, kun toiset näyttävät puhuvan, mitä sylki suuhun tuo
Jos kaveri kertoo loukkaantuneensa jostain puheesta tai teosta, niin ei hän enää sen jälkeen ole kaveri, eikä hänen kanssaan enää seurustella tai vaihdeta viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri kertoo loukkaantuneensa jostain puheesta tai teosta, niin ei hän enää sen jälkeen ole kaveri, eikä hänen kanssaan enää seurustella tai vaihdeta viestejä.
Miten olisi anteeksipyyntö?
Ota etäisyyttä. Älä laita viestejä ja vastaa hänen viesteihinsä viiveellä. Näin huomaat, kaipaatko hänen seuraansa. Jos tuntuu, että on tilaa hengittää, lopeta kaverisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mietin. Jollaikuilla on todellakin tapana sanoa töksäyttää yhtään miettinättä mitä mieleen tulee ja sitten ihmetellä, kun joku loukkaantuu. Toki toiset myös on muita herkempiä loukkaantumaan Pitäisi ensin tietää minkätyyppisistä asioista kaveri on loukkaantunut, ennen kuin voi oikeasti ottaa kantaa.