Mikä on parasta liharuokaa mitä olet koskaan syönyt ?
Kommentit (61)
Mitä ihmeen sakkia täällä vastailee? Oletteko olevinanne hauskoja?? Ette ole
Sisäfilepihvi ja entrecote hyvin laitettuna ovat aina hyviä kunhan myös lisukkeet ja kastike ovat onnistuneita. Ilman niitä annos on vaillinainen. Klassinen pippuripihvi ei ole syyttä monen ravintolan menussa.
Lammaskebab Sarajevossa sekä kunnon lappilainen poronkäristys
Vierailija kirjoitti:
Lammaskebab Sarajevossa sekä kunnon lappilainen poronkäristys
Lisätään vielä itsetehty nautatartar, Heimon ohjeiden mukaan
Mä olen jo lapsesta lähtien inhonnut liharuokia. Mutta sen muistan, että maksalaatikko ja meetwursti olivat aikoinaan hyviä.
Poronkäristys jäätyneestä vasan jalasta itse vuoltuna tunturin kupeessa nuotiolla paistettuna.
Toki tuossa tilanteessa kaikki ruuat on taivaallisia.
Argentiinassa 90 luvulla syömäni suuri T-luupihvi.
Vähän oli makua verrattuna johonkin Atrian mauttomaan purukumiin.
Vierailija kirjoitti:
Argentiinassa 90 luvulla syömäni suuri T-luupihvi.
Vähän oli makua verrattuna johonkin Atrian mauttomaan purukumiin.
Kotimainen liha on surkeaa.
Naudan ulkofilepihvi Prismasta. Oli kuin kissanlihaa olisi jäytänyt.
Kunnolla kypsytetyt lampaanviulut valkosipuliperunoilla Hgissä ja lampaanviulut valkosipuliperunamuusilla Hyvinkäällä.. nam!
Hevosen fileestä tehty pihvi hollandaise -kastkkeen ja paahdettujen juuresten kanssa. Vähän vaatimattomampi , mutta hyvä ; lamminpään lumosus.
Lammaspata, Alibaba-baarissa Riadhissa.
Äidin tekemä pitkään haudutettu palapaisti.
Pässinliha: se on ainakin pulska, täynnä roskaruokaa.
adana kebab lisukkeineen ja toinen intialainen kofta kormakastikkeessa. Oijoi! Pitääpä taas viikonloppuna tehdä koftaa, vegeille omansa.
Adanaa en ole vielä itse tehnyt, vaikka resepti tuntuu iisiltä. Seinänaapuriin muutti kurdiperhe kesällä ja tuo toisinaan ylimääräiset adanat meiille... tai on tullut kehuttua niin paljon, että teki meille omat viimekerralla. :D Todella nannaa.
Voin brassailla syöneeni krokotiilia ja kengurua Australiassa, pahkasikaa Afrikassa, sammakonreisiä Ranskassa, Uudessa Seelannissa Rotoruassa jotain lihaa (toivottavasti se oli possua eikä Polynesialaista koiraa tai rottaa) joka oli kypsennetty hāngī-metodilla, kuopassa, jossa vesi kiehuu maan alla, mutta ei näistä mikään vedä vertoja kunnon Wagyu-pihville paistettuna medium minus.
Leppäsavu-Kassler, grillikylki lämpimänä, joulukinkun ensimmäiset maistit, medium-pihvi,
Karjalanpaisti, Vorschmack jne. On näitä paljon.