Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö kiinteistön KAIKKI tulisijat/hormit nuohota joka vuosi vakuutuksen takia, vaikkei tulisijoja käyttäisikään?

Vierailija
12.01.2026 |

Meillä on viisi tulisijaa, eli keittiössä hella, olohuoneessa takka, navetalla vesipata, saunassa kiuas ja saunan pukuhuoneessa porin matti. 

Hellaa, takkaa ja kiuasta käytetään lähes päivittäin, vesipataa lämmitetään kesällä ehkä 3 kertaa ja mattia ei koskaan.

Pitääkö kaikki kuitenkin vakuutuksen takia nuohota?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jättää nuohoamatta, jos ei käytä eikä aio käyttää. Sitten todellakin kannattaa olla käyttämättä. Jos ottaa käyttöön, kannattaa varmuuden vuoksi nuohota ensin.

Vierailija
22/25 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin nuohoan itse.

joo ei se huono ole muta, siitä ei saa sitä virallista merkintää että on nuohottu 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nuohoojamme kysyy joka vuosi mitä on käytetty ja nuohoaa ne. Ei edes vilkaise niitä, joita ei ole käytetty kertaakaan. Siksi olikin yllätys, kun työpaikalla (mikä on myös käytännössä yksityisasunto), nuohooja ilmoitti, että kaikki pitää aina tarkistaa ja kaikki myös laskutti, vaikka yhtäkään ei ollut käytetty vuosikausiin.

En sitten tiedä mikä on virallisesti oikein, mutta vähän jäi rahastuksen makua jälkimmäisestä.

Vierailija
24/25 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nuohoojamme kysyy joka vuosi mitä on käytetty ja nuohoaa ne. Ei edes vilkaise niitä, joita ei ole käytetty kertaakaan. Siksi olikin yllätys, kun työpaikalla (mikä on myös käytännössä yksityisasunto), nuohooja ilmoitti, että kaikki pitää aina tarkistaa ja kaikki myös laskutti, vaikka yhtäkään ei ollut käytetty vuosikausiin.

En sitten tiedä mikä on virallisesti oikein, mutta vähän jäi rahastuksen makua jälkimmäisestä.

Ainakaan täällä ei enää ole piirinuohousjärjestelmää, eli nuohoojan voi valita itse. Olen käyttänyt sitä vanhaa piirinuohoojaa koska on hyvä ja aina laskee vähän asiakkaan eduksi. Minulta esim ei koskaan laskuta kaikista, ja tupsauttaa aina kaikki hormit,  koska ei katolla tiedä mitkä oli niitä mitä on käytetty. (Vaikka  kai sen näkee) 

Imuroi ja muuten putsaa sitten ne, mitkä olen maininnut. 

Tämänkin takia mielellään nuohoutan kaikki joka toinen vuosi, kun käytännössä niitä putsaa vuosittain. Virallinen paperi toki tulee vain niistä, jotka olen näyttänyt. Tai sehän on kuitti vain

T. Se, jolla oli 7 hormia, vastasin jo aiemmin

Vierailija
25/25 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kutsuisin sen nuohoojan ennen lämmityksen aloittamista.