Vanhana haluan asua
Kommentit (93)
Ihana unelma ap:llä. Mulla sama, vaikka tämäkin koti on ihan kiva. Vanhana ei ehkä jaksa rappusia niin hyvin, niin siinä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana unelma ap:llä. Mulla sama, vaikka tämäkin koti on ihan kiva. Vanhana ei ehkä jaksa rappusia niin hyvin, niin siinä mielessä.
Mulla ei ole nyt kiva koti mutta toivottavasti edes joskus on.ap
Juu, varmasti on. Taivaasta tipahtaa sulle kiva koti ja kova eläke, jonka varassa sun on helppo elellä yksinäsi.
Vierailija kirjoitti:
Juu, varmasti on. Taivaasta tipahtaa sulle kiva koti ja kova eläke, jonka varassa sun on helppo elellä yksinäsi.
Mulle riittää kyllä ihan pieni eläke. Silloin pystyn yksin asumaan.
Menen metsään kuolemaan kun tunnen että aikani on täysi enkä enää jaksa sinnitellä.
Vierailija kirjoitti:
Menen metsään kuolemaan kun tunnen että aikani on täysi enkä enää jaksa sinnitellä.
Mene vaan. Minä en mene.ap
Mä olen miettinyt, että kun mitä ilmeisimmin tulen seuraavan 5 vuoden sisällä perimään 56 m2 kerrostalokaksion, niin muutanko itse siihen ja myyn tän 4h +k 98 m2 rivariasuntoni, vai myynkö sen kaksion ja jään tähän. Toistaiseksi ei vielä innosta muuttaa pienempään, mutta katsotaan sitten, kun asia tulee ajankohtaiseksi.
'Pieni mummonmökki sitten eläkkeellä omassa rauhassa' on itsellänikin käynyt mielessä, mutta ei se toisaalta lähempää kriittistä ajattelua oikein kestä.
Vaikka mökki olisi ostettu omaksi, sen kunnossapitoon lohkeasi eläkkeestäni liian kova summa vuosittain. Aina jotain pientä remppaa, ja pienistä puroista kertyviä piilokuluja mitä ei kerrostalossa välttämättä tulisi. Oma fyysinen terveys olisi toinen juttu, kuinka kauan pystyisin hoitamaan pihatyöt ja erityisesti lumityöt? Kuinka esteetön mökki olisi, jos liikkumisen kanssa tulisi ongelmia?
Sitten se sijainti. Joo, oma rauha luonnon läheisyydessä olisi kiva. Entä terveyspalvelut, kaupat? Miten julkinen liikenne pelaisi, jos ei olisi varaa ylläpitää autoa tai ajokykyni heikkenisi?
Olen tullut siihen tulokseen, että tuollainen elämäntapa on lopulta a.) nuorempien b.) varakkaampien hommaa. Ainakin jos ajattelee sitä että omassa tuvassa olisi tarkoitus elää loppuun asti ja lähteä saappaat jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka koti ei tunnu kivalta, siitä voi tehdä sellaisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka koti ei tunnu kivalta, siitä voi tehdä sellaisen
Ei tästä voi. Tässä on rappusia ja kaikkea joka on mulle huono juttu, kun on huono liikuntakyky. Ei mies tuollaisia ajattele.
Niin minäkin mutta pelkään pahoin, että en saa tässä elämässä enää omaa kotia. Olen joutunut elämään "matkalaukkuelämää" koko aikuisikäni.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin mutta pelkään pahoin, että en saa tässä elämässä enää omaa kotia. Olen joutunut elämään "matkalaukkuelämää" koko aikuisikäni.
Toivottavasti saat.ap
Aina vaan löytyy jostain uusi kirkassilmäinen noviisi, joka ryhtyy jakamaan Valikselle avuliaita neuvoja. Odottakaa hetki, haen popparit. :D
Vierailija kirjoitti:
'Pieni mummonmökki sitten eläkkeellä omassa rauhassa' on itsellänikin käynyt mielessä, mutta ei se toisaalta lähempää kriittistä ajattelua oikein kestä.
Vaikka mökki olisi ostettu omaksi, sen kunnossapitoon lohkeasi eläkkeestäni liian kova summa vuosittain. Aina jotain pientä remppaa, ja pienistä puroista kertyviä piilokuluja mitä ei kerrostalossa välttämättä tulisi. Oma fyysinen terveys olisi toinen juttu, kuinka kauan pystyisin hoitamaan pihatyöt ja erityisesti lumityöt? Kuinka esteetön mökki olisi, jos liikkumisen kanssa tulisi ongelmia?
Sitten se sijainti. Joo, oma rauha luonnon läheisyydessä olisi kiva. Entä terveyspalvelut, kaupat? Miten julkinen liikenne pelaisi, jos ei olisi varaa ylläpitää autoa tai ajokykyni heikkenisi?
Olen tullut siihen tulokseen, että tuollainen elämäntapa on lopulta a.) nuorempien b.) varakkaampien hommaa. Ainakin jos ajattelee sitä että omassa tuvassa olisi tarkoitus elää loppu
Hmm. Kyllä noin ainakin nykyajan Suomessa pystyy hyvin elämään. Itsellä sukulainen, joka elää 8 km päässä pikkukaupungista mökissään. Nyt kun ei enää voi ajaa, niin saa kunnalta palvelut kotiin. Noita pikkuremppoja, lumitöitä yms. hoitaa viikonloppuisin käyvät lapset lähinnä. Saa niitä toki ostopalvelunakin ns. mökkitalkkareilta jos on rahaa. Tuo mökki missä nyt 94 v. sukulaistäti asuu, on vieläpä tosi vaatimaton, kesämökiksi "tarkoitettu", lämmitys ainoastaan takkaa polttamalla jne, mutta niin hän kokee että siellä haluaa olla loppuun asti eikä mennä kaupunkiin, saati hoivakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan löytyy jostain uusi kirkassilmäinen noviisi, joka ryhtyy jakamaan Valikselle avuliaita neuvoja. Odottakaa hetki, haen popparit. :D
Hei, hyvä idea🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Elän onnellisena leskenä mieheni aiemman liiton lapsien kiusaksi hamaan tappiin leskenoikeudella mieheni omistamassa talossa. Rahannälkäiset jälkeläiset nuolkoon vaan näppejään!
Ai jos kuolen ennen miestäni? Lupaan tulla kummittelemaan kaikille haudan takaa.
Miten te aina jaksatte nauraa mun kurjalle elämälleni?ap
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mä olen miettinyt, että kun mitä ilmeisimmin tulen seuraavan 5 vuoden sisällä perimään 56 m2 kerrostalokaksion, niin muutanko itse siihen ja myyn tän 4h +k 98 m2 rivariasuntoni, vai myynkö sen kaksion ja jään tähän. Toistaiseksi ei vielä innosta muuttaa pienempään, mutta katsotaan sitten, kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Minä jäisin isompaan. Ehdithän sinä myöhemminkin vaihtaa pienempään, jos tuntuu, että rivari on liian iso. Itse asun 6h + k + s + at talossa, jossa neliöitä kaikkineen noin pari sataa. En enää jaksa tehdä kaikkia pihatöitä, mutta olen yllättynyt, miten helppoa sen palvelun ostaminen on. Eikä se niin kallista ole kuin usein pelätään. On mukava kun on tilaa myös yövieraille.
Juu, jotkut eivät vieläkään tiedä Valiksen valituksia. Osahan taitaa kyllä olla sen ihan omia vastauksia itselleen. Ja tosiaan tämä asunnosta jankkaaminen on vain yksi vakiojankkaus, kymmenistä muista jankkauksista. Täähän ei ikinä edes jatka niitä jo olemassa olevia ketjuja, vaan aloittaa AINA uuden ihan samasta asiasta🤯🤯🤯🤯🤯
Ammattivalittaja, sä olit vanha jo syntyessäsi. Ja sun dementia on pahentumaan päin, sillä tämä on ainakin sadas ulinasi yhdestä ja samasta aiheesta.