Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut köyhät selviätte

Vierailija
09.08.2023 |

Kun someenne lävähtää, kun joku on ostanut hienon, uuden sähköauton tai käynyt taas kalliilla lomalla tms? Omat luksukset on luokkaa, uusi teemaku/kahvi, saunominen, kotona tehtävä kasvonaamio tms.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme selviä

Vierailija
2/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä seuraa sellaisia tilejä. Ite huomannut sen parhaaksi. Tosin vanhempani aina kertovat sukulaisten uudet ostokset minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sähköautot tai matkat minua hetkauta, mutta olen kateellinen muiden ihmisten sosiaalisesta elämästä.

Vierailija
4/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä selviä, ihan pahaa tekee katsoa tuollasia kuvia.

Vierailija
5/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyn ja sekoan täysin tajutessani ensimmäistä kertaa että on olemassa minua rikkaampia ihmisiä.

Vierailija
6/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sähköautot tai matkat minua hetkauta, mutta olen kateellinen muiden ihmisten sosiaalisesta elämästä.

Juuri tämä ja kesä on pahinta aikaa.

Vierailija
7/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu someen.

Vierailija
8/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei somea. Miksi itelläs on?

Vierailija
9/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se pahalta tuntuu. Huomaan, että olen vähän kateellinen muiden kivoista matkoista jne, sekä jo jonkun mainitsemasta sosiaalisesta elämäästä. Tai jos en kateellinen, niin jotain huonommuutta itsestäni tunnen ja vähän suruakin yksinäisyydestä ja köyhyydestä.

Itsellä meni kesä ilman rahaa, yksin. Koitin piristää itseäni esim. herkuttelemalla kahvin kanssa (kotona tietenkin eikä missään kahvilassa), kävelemällä uutta reittiä pitkin ulkona niin näkee vähän uusia maisemia, laittamalla kynsilakkaa. Heh, kuulostaa säälittävältä. Elämä on ihan eri sfääreissä kuin muiden somehehkutuksissa.

Vierailija
10/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei haittaa  kyllä omaa 'köyhää' elämistäni millään lailla. Minä elän tulojeni mukaan ja ihan hyvin elänkin  omasta mielestäni - rahaa ei ylimääräistä juurikaan ole, mutta riittää hengissä pysymiseen kyllä.   Lainarahalla en elele joten jos jotain isompaa haluan niin säästän sitten.  Ai mistäkö säästän? Teen ruokani alusta asti itse - ostan tarvikkeet sesongin mukaan - käytän tarjouksia, korjaan vaatteeni enkä osta heti uutta kun reikä tulee.. osaan pirskatti vieköön parsia sukkanikin..huolehdin kengistäni hyvin niin kestävät kauan. Kaikkea voin saada mitä halajankin - pikkusen suunnitelmallisuutta niin onnistuu kyllä jossain vaiheessa. Tosin usein se mieli muuttuu hankinnoista ajan kanssa - mikä nyt on tarpeellista ja mikä vain huvin vuoksi..

Vierailija
11/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi Teslaa vaikka olisi miljoona tilillä, ja matkustelin nuorempana kiintiöni täyteen. Jopa asuinkin ulkomailla.

Vierailija
12/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei haittaa  kyllä omaa 'köyhää' elämistäni millään lailla. Minä elän tulojeni mukaan ja ihan hyvin elänkin  omasta mielestäni - rahaa ei ylimääräistä juurikaan ole, mutta riittää hengissä pysymiseen kyllä.   Lainarahalla en elele joten jos jotain isompaa haluan niin säästän sitten.  Ai mistäkö säästän? Teen ruokani alusta asti itse - ostan tarvikkeet sesongin mukaan - käytän tarjouksia, korjaan vaatteeni enkä osta heti uutta kun reikä tulee.. osaan pirskatti vieköön parsia sukkanikin..huolehdin kengistäni hyvin niin kestävät kauan. Kaikkea voin saada mitä halajankin - pikkusen suunnitelmallisuutta niin onnistuu kyllä jossain vaiheessa. Tosin usein se mieli muuttuu hankinnoista ajan kanssa - mikä nyt on tarpeellista ja mikä vain huvin vuoksi..

Itse ostin kesänalussa merkki tennarit jotka kankaiset ja valkoiset. Nyt pohja irtoamassa reunasta. Mitä tehdä? Onko vinkkejä? Ne pitäisi pestäkin mutten tiedä miten kankaiset tennarit pestään.

Eri

Vierailija
13/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa. En tavoittele moisia asioita elämääni. Kivaa jos heillä on varaa asioihin, jotka heitä kiinnostaa.

Minua kiinnostaa vaatimattomat ja maanläheiset asiat. Onneksi niihin on varaa vähävaraisellakin.

Jos minua kiinnostaisi kalliit asiat, pyrkisin toki elämässäni siihen, että niitä saisin.

Vierailija
14/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä köyhä se on sellainen, jolla on satasen puhelin ja parinkympin nettiliittymä? Jos on oikeasti köyhä, ei ole varaa puhelimeen, mutta sellaisia köyhiä meillä ei taida edes olla.

Vierailija
15/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetkauta pennin vertaa sähköautot tai matkat. Olen jo 40vuoden ikään ehtinyt, joten moni läheinen ja monen ystävän vanhemmat ovat jo siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Terveyden ja ihmissuhteiden merkitys korostuu vuosien vieriessä vain lisää. Mistään materiaalisesta mammonasta en haaveile.

Vierailija
16/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisin rikas ja olisi varaa käydä hienoilla lomilla niin mitä se muuttaisi? Yksin sinne joutuisin lähtemään kuitenkin kun ei ole mitään sosiaalista elämää.

Vierailija
17/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisin rikas ja olisi varaa käydä hienoilla lomilla niin mitä se muuttaisi? Yksin sinne joutuisin lähtemään kuitenkin kun ei ole mitään sosiaalista elämää.

Sitä ihmettelen että köyhille annetaan aina ohjeeksi ettei saa olla kateellinen. Ja pitää haluta vaan pieniä ja halpoja asioita. Kaikki köyhätkään ei ole samanlaisia. Joku saattaa olla enempi kateellinen ja ei saa mielihyvää pienistä asioista.toisille taas joku pelkkä hyvä ruoka tai ilmaiset jutut tuottaa mielihyvää. Kateus on vielä ihan normaali tunnei ihmisen elämässä eikä sitä tarvitse hävetä tai yrittää poistaa.

Vierailija
18/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen tietysti. T. 1900 e/kk tienaava köyhä

Vierailija
19/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vielä huonompi tilanne; vaikka olisi rahaa, olen niin sairas ettei ole voimia tai jaksamista 😅 Kadehtiminenkin on loppunut tästä syystä kuin seinään. Jos olisi rahaa, se menisi oikeasti lääkkeisiin ja yksityiseen lääkäriin. Voisi olla myös terapian paikka, fyysinen sairaus ja erakoituminen on laittanut masennuksen ja syömishäiriön tosi pahaksi. Olisi myös ihanaa, jos olisi varaa laadukkaaseen ravintoon.

Vierailija
20/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin kesänalussa merkki tennarit jotka kankaiset ja valkoiset. Nyt pohja irtoamassa reunasta. Mitä tehdä? Onko vinkkejä? Ne pitäisi pestäkin mutten tiedä miten kankaiset tennarit pestään.

Eri

Reklamoit valmistajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi