Muutto asuntoon jossa avokeittiö. Minne laittaa kaikki tavarat kun kaappejakaan ei juuri ole.
Väliaikainen ratkaisu mutta hankala koska astioistani en luovu. Nykyisessä keittiössä on paljon tavaraa, työtasoillakin erilaisia sähkölaitteita. Minne ne kaikki laittaa avokeittiössä jotta se näyttää silti siistiltä sohvalla istuessa?
Kommentit (201)
Kuinka olette niin laiskoja kun ette saa roinaa ja roskaa pois tasoilta. Tavarat kaappeihin tai osta lisäkaappeja. Toristakin löytyy monenlaista edullisesti. Pyyhitte pöydät liasta. Turhat tavarat kiertoon.
Meillä on avokeittiö ja pysyy siistinä vaikka on monta teiniä ja en ikinä vaihtaisi erilliseen keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Astianpesukone vie sitä kaappitilaa nykyään. Ja se suunnattoman ärsyttävä kolonen mikroaaltouunia varten. Se on sitä paitsi liian korkealla aina. Vaikka olen 168cm, niin en silti yllä mukavasti ja vaivattomasti astiakaapin toiselle hyllylle ja mikrohylly on yhtä korkealla. Joudun kurkottelemaan. Ja kuuman ruoan ottaminen mikrosta on vaarallista kun joutuu kurkottelemaan.
Keittiöt suunnitellaan nykyään pitkille ihmisille poikkeuksetta.
Mikro kannattaa laittaa vähän muita yläkaappeja alemmas, niin lapsetkin ylettävät. Meillä on niin.
Asunnot, joissa on erillinen keittiö, eivät mene enää kaupaksi. Koettu on. Kun avattiin seinä ja sisustettiin samoilla kaapistoilla ja uudella klinkkerilattialla avokeittiö, kelpasi ostajalle heti enimmäisellä näytöllä.
Mieli on vain useimmilla muuttunut. Kun selasin omakotitalomallistoja, niin erillistä keittiötä ei ole missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se nähdään, että avokeittiö ei ole käytännöllinen.
Juuri näin. Ja miks ihmeessä suunnitellaan nyky keittiöt niin, ettei niissä ole tarpeeksi kaappeja?
Onhan näissä uusissa asunnoissa kaappeja, mutta ne ovat pieniä, eivät tarpeeksi leveitä, korkeita eivätkä syviä. Ja ovat korkealla, ei sinne lyhyempi ihminen yllä.
Mullakin on maustekaappi niin korkealla, että yllän käsivartta nostamalla korkeintaan ensimmäisen hyllyn alalaitaan.
Nyt oli kysymys KEITTIÖN kaapeista, eikä koko asunnon kaapeista! Niitä EI todellakaan ole riittävästi KEITTIÖSSÄ!!
No MAUSTEKAAPPI yleensä on keittiössä. Mitä ihmettä
Viesti oli tarkoitettu sille joka kirjoitti, "onhan näissä uusissa asunnoissa kaappeja..jne"
Jokaisessa sisustusohjelmassakin tehdään näitä avoimia ratkaisuja oli kyse sitten Australiasta, Kanadasta, Britaniasta, Manner-Euroopasta tai Suomesta. Erillisten keittiöiden aika on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa sisustusohjelmassakin tehdään näitä avoimia ratkaisuja oli kyse sitten Australiasta, Kanadasta, Britaniasta, Manner-Euroopasta tai Suomesta. Erillisten keittiöiden aika on ohi.
Se on muoti-ilmiö, joka elää aikansa. Sitten joku keksii, että keittiö voisikin olla erillinen. Kohta taas toisinpäin. Ja aina on niitä, jotka tietävät itse, mitä haluavat trendeistä välittämättä.
En saa lainattua, mutta viestin 98 kirjoittajalle: olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni 60-70-luvuilla, enkä kyllä tunnista tuota sun kuvaustasi siitä ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astianpesukone vie sitä kaappitilaa nykyään. Ja se suunnattoman ärsyttävä kolonen mikroaaltouunia varten. Se on sitä paitsi liian korkealla aina. Vaikka olen 168cm, niin en silti yllä mukavasti ja vaivattomasti astiakaapin toiselle hyllylle ja mikrohylly on yhtä korkealla. Joudun kurkottelemaan. Ja kuuman ruoan ottaminen mikrosta on vaarallista kun joutuu kurkottelemaan.
Keittiöt suunnitellaan nykyään pitkille ihmisille poikkeuksetta.
Mikro kannattaa laittaa vähän muita yläkaappeja alemmas, niin lapsetkin ylettävät. Meillä on niin.
Työtasolla se paras paikka mikrolle on vieläkin. Lapsetkin yltävät ja vieressä on laskutilaa.
Verhokiskot ja nipsut ja verholaudat! Kaipaako joku tosiaan vielä niitä?
Minusta ne on yksi paholaisen keksintö!
Nykyään suositaan onneksi jo uusissa kun asunnoissa verhotankoja. Niihin on suunnattoman paljon helpompi pujottaa verhot kuin ruveta niitten nipsujen kanssa ähräämään.
Valoverhojen tilalla on sälekaihtimet ja ainakin meillä makuuhuoneessa pimennyskaihdin.
Verholaudat on rumia eikä niitä enää tankojen kanssa tarvita. Nykyään on kauniita verhotankoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myynnissä asunto, jossa on erillinen keittiö. Kaikki sitä katsomassa käyneet ovat valittaneet, että se ei ole avokeittiö, haluavat avokeittiön, ei voi ostaa, kun ei ole avokeittiö.
Minä taas haluaisin nimenomaan erillisen keittiön tai ainakin sellaisen, mikä on selvästi eri tila kuin olohuone. Kaikkein tyytyväisin olin asunnossa, jonka keittiön oven sai kiinni, eikä käryt ja kolinat tuntuneet muualla asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin! Eikö olekin ihana tuollainen nykyaikainen avokeittiö! On siisti ja kaunis mainoskuvissa, kukkamaljakko saarekkeen päällä, ehkä lasikupissa muutama sitruuna. Astiat ja ruoanlaitto ovat vanhusten juttuja. Nykyään woltataan.
Höpö höpö...... laitan ruokaa joka päivä ja suurin osa naapureista on eläkeikäisiä. Tuskin wolttaavat. Kenenkään ei pitäisi kannattaa wolttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin laittaa? Kaappeihin, jotka itse ostaa, näinhän se menee.
Ai myös väliaikaisiin asuntoihin, joissa eletään vain muutama kuukausi? Valot päähän sinulle ja vähän äkkiä.
Voihan ne kaapit ottaa mukaansa kun muuttaa, noin on moni tehnytkin tai sitten myynyt ne ylimääräiset kaapit myöhemmin pois.
Jos ei varastoon mahdu ylimääräistä tavaraa, eikä halua nurkkiinsa pyörimään säilytys/muuttolaatikoita, niin sitten joko luopuu liiasta tavarasta tai hommaa niille kaapin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ohi. Täällä Suomessa vaan apinoidaan noita ulkomaan ihmeitä välittämättä siitä, sopiiko se tyyli tänne vai ei. Yläkaapit poistetaan ja tilalle laitetaan työtasolle astiankuivaustelineitä, kun ne oli siinä ulkomaisessa lehdessä niin kivan näköisiä. Sitten hetken päästä ruikutetaan että kaappitila loppui kesken. Kohta menee varmaan siihen, että jokaisessa asuinmuodossa astutaan suoraan keittiöön kuten Jenkeissä, viis siitä, että eteisen puuttumisen takia tulee holotna sisälle jne.
Vierailija kirjoitti:
Muutin juuri pois asunnosta jossa oli avokeittiö. Minulla oli vain kahvinkeitin ja mikro. Avokeittiöt ei ole suunniteltu ruuan tekemiseen ne ovat ulkona syövien sinkkujen asuntoja.
Mulla on avokeittiö, enkä koskaan syö ulkona. Ihan toimiva se on, en mä mitään pihviä rasvassa käristele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin juuri pois asunnosta jossa oli avokeittiö. Minulla oli vain kahvinkeitin ja mikro. Avokeittiöt ei ole suunniteltu ruuan tekemiseen ne ovat ulkona syövien sinkkujen asuntoja.
Mulla on avokeittiö, enkä koskaan syö ulkona. Ihan toimiva se on, en mä mitään pihviä rasvassa käristele.
Mä joskus paistan pihvin tai lohipalan, mutta liesituuletin poistaa käryt. Avokeittiö on ihan toimiva ratkaisu. Ei keittiössä seinät lisää kaappien määrää, jos samalla ei asunnon neliömäärä kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä olisi kannattanut miettiä etukäteen ja muuttaa niin isoon asuntoon, että kaikki romusi mahtuvat sinne
Mietitkö sinäkään miten tarkoin, jos tarvitset väliaikaista asuntoa esim. jos möit entisen asuntosi ja uusi valmistuu vasta muutaman kk päästä? Kun puhut romusta, nyt taitaa sinun pääsi sisältö olla pelkkää romua.
Ihan sivuhuomiona, oliko tämä viimeinen lause ihan tarpeen? Miksi ihmiset on noin ilkeitä? En ole tuo edellinen kirjoittaja, siitä ei ole kysymys. Ihmettelen muuten vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä joskus paistan pihvin tai lohipalan, mutta liesituuletin poistaa käryt. Avokeittiö on ihan toimiva ratkaisu. Ei keittiössä seinät lisää kaappien määrää, jos samalla ei asunnon neliömäärä kasva.
Mietipäs kaksi kertaa uudelleen. Jos keittiön ja olkkarin välillä on seinä, mitähän sen seinän eteen keittiön puolelle voikin laittaa? Ja kas, asunnon neliömäärä ei kasvanut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy asunnon suunnittelijalta. Hänellä on varmasti ollut joku visio asiasta, kun on piirtänyt "keittiön" olohuoneen seinälle.
Pienimuotoinen Amerikka jossa "halutaan seurustella vieraiden kanssa samalla kun tehdään ruokaa" - ei sovi Suomeen ja suomalaiseen kulttuuriin.
Tottakai sopii. Varsinkin kun on pieniä lapsia ja samalla kun kokkailee haluaa pitää lapsukaisia silmällä.
Minä tykkään avokeittiöstä juuri siksi että voi olla yhteydessä muihin kun vaikkapa kahvia tai puuroa keittelee. Ja tarjoilu on kätevää kun ruokapöytä siinä ihan lähellä mihin siirtää tarjoilut.
Niin, ruokapöytä yleensä todellakin on keittiössä
Avokeittiössä ruokapöytä kylläkin on olohuoneessa.
Käännä sohva niin, että katse toiseen suuntaan eikä keittiöön. Ongelma ratkaistu!