Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulut tehtaillee lasuja - määrät tuplaantuneet koulujen vuoksi

Vierailija
12.01.2026 |

Huh 

Yksi pidempi sairaus aiheuttaa lasun. 

https://yle.fi/a/74-20200118

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah

Vierailija
2/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että julkisen sektorin rahat ei riitä mihinkään 

Tässäkin on itse työllistetty itseään ja sit ei oo rahaa perheille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut tekevät juuri niin kuin on käsketty. 

Vierailija
4/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja opettajat vaativat huostaanottoja, vaikka sosiaalityöntekijät eivät. 

Pitäisikö pysyä lestissä? 

Vierailija
5/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koulun sitten pitäisi tehdä? 

Vierailija
6/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tehdä juttu siitä, että koulut noudattavat säädöksiä. Nykymaailma on mennyt kummalliseksi, kun tällainen asia on uutisen arvoinen.

Vierailija
7/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut ovat tehneet itse hyvin kategoriset säännöt. Jos lapsi on x määrän pois, tehdään lasu, vaikka opettaja tasan tarkkaan tietäisi miksi lapsi oli pois eikä asiassa ole tutkimista sen enempää. Se on totta, että ei poissaolojen selvittely opettajille kuulu, mutta välillä kyllä turhauttaa kun tehdään päivää ennen kevätjuhlaa se pöydänsiivous lasu, että lapsi oli pois 200 tuntia. Niinkuin sille kesällä mitään voisi tehdä. 

Vierailija
8/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Lapset voivat paljon paremmin vaikkapa silloin 20 vuotta sitten kun lasuja ei vielä ollut olemassa.

Vierailija
9/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Lapset voivat paljon paremmin vaikkapa silloin 20 vuotta sitten kun lasuja ei vielä ollut olemassa.

Pätkiikö muisti?

Vierailija
10/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut ovat tehneet itse hyvin kategoriset säännöt. Jos lapsi on x määrän pois, tehdään lasu, vaikka opettaja tasan tarkkaan tietäisi miksi lapsi oli pois eikä asiassa ole tutkimista sen enempää. Se on totta, että ei poissaolojen selvittely opettajille kuulu, mutta välillä kyllä turhauttaa kun tehdään päivää ennen kevätjuhlaa se pöydänsiivous lasu, että lapsi oli pois 200 tuntia. Niinkuin sille kesällä mitään voisi tehdä. 

"Jos käy ilmi sellaista jälkikäteen, että on ollut jokin syy puuttua, eikä tilanteeseen ole puututtu ja käy jotakin ikävää, niin silloin olen rikkonut virkavelvollisuuttani ja olen vastuussa siitä, Koppatz pohtii."

Vierailija
11/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkiikö muisti?

Syrjäytymistä oli silloin paljon vähemmän ja pisatulokset olivat maailmanennätysluokkaa. Sen jälkeen, kun lastensuojelulain vuonna 2008 tapahtuneen uudistuksen myötä lasut tulivat käyttöön on homma mennyt vain takapakkia. Ihmiset pelkäävät ilmiantoja eivätkä edes uskalla hakea apua lasun vaaran vuoksi.

Vierailija
12/12 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos käy ilmi sellaista jälkikäteen, että on ollut jokin syy puuttua, eikä tilanteeseen ole puututtu ja käy jotakin ikävää, niin silloin olen rikkonut virkavelvollisuuttani ja olen vastuussa siitä, Koppatz pohtii."

Huolista pitää tehdä lasu mutta toisaalta kukaan ei pääse toisen pään sisälle katsomaan että onko siellä huolen tunnetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän