Ensimmäisen auton ostoon vinkkejä?
Nuori 18v haluaisi ostaa oman auton. Hinta olisi varmaan mahdollisimman matala, kyseessä opiskeleva nuori eli säännöllisiä tuloja ei ole.
Olisiko vinkkejä mitä tulisi huomioida edullisen auton ostossa?
Nuori ajaisi varmaan lähinnä kaupunkiajoja.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään tonni jäätävä sit huoltoihin ja remppoihin.
Ei tarvitse, jos fiksusti ostaa.
täh?
Corris Rivett tai Sorbet 1600 LTD
Kekmet tai Gifu, jos on varaa.
Suurin osa kaupunkilaistolloja somerunkkuja, jotka eivät osaa edes rassata autoja.
Aloittelevalle nuorelle kuskille hautausurakoitsijoiden suosikki iso BMW.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kaupunkilaistolloja somerunkkuja, jotka eivät osaa edes rassata autoja.
Kaupunkien vuokrakasarmien parkkipaikoilla ei edes saa rassata autoja. Parkkipaikkamaksua kyllä nyljetään pitkästi toistakymppiä vaikka ei ole muuta kuin taivasaluspaikka parin tunnin lämpötolpalla, joka ei kestä edes sisätilanlämmitintä. Joo-o, onpa meillä hieno infra sähköautoja ajatellen...
Kannattaa jättää ostamatta. Voi elää pitempään.
Älä osta. Hirveä rahareikä. Luulisi nuorella olevan tärkeämpiäkin käyttökohteita rahalle, kuten esim. sijoittaminen.
Ja perinteinen 6 pyttynen diisseli jolla voi ajella tupaöljyllä :)
Vierailija kirjoitti:
Ostin auton merkkihuollon omistajan perheeltä. Maksoin autosta 900e. Se oli 22 vuotta vanha ja ajettu 180tkm. Ajoin siihen 200tkm lisää. Täytyy sanoa, että onnistunut ostos. Ei normaalisti kukaan pidä autosta noin hyvää huolta kuin merkkiliikkeen huolto omastaan. Sellainen Mitsubishi.
Vanhanajan Mitsut olikin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta. Hirveä rahareikä. Luulisi nuorella olevan tärkeämpiäkin käyttökohteita rahalle, kuten esim. sijoittaminen.
No ei todellakaan ole.
Pyytää apua joltakulta joka tietää jotain autoista.
Katsoo miten paljon voi sijoittaa autoon: 1000 euroa vai 5000 euroa?
Toyota, Mazda, Honda, Suzuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kia rio 1,2 koneella käytettynä. Yleensä varma valinta ensiautoksi
Ei sellaisella ritsalla saa pillua, ei edes pullukalta.
Minulle kerran sanoi deitti että ajatteli autosta päätellen että täytyy olla iso muna. Pettymyksiä tuli siis monta sinä iltana.
Eli oliks sulla Toyota?
Uudemmista Hondista kantsis pysyy ainakin kaukana, noissa ruosteongelmaa
Mulla e39 korisarjan 540i, ihan mahti peli,,lyyänkö veekasi tulille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tyttö kyseessä jos ei itse osaa autoa valita ja sitä laittaa.
Suurin osa ei ole maalaistolloja, jotka ovat pakosta oppineet rassaamaan autoja.
Eihän se ole tollo joka osaa, vaan se helsinkiläisreppana, joka ei osaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kia rio 1,2 koneella käytettynä. Yleensä varma valinta ensiautoksi
Ei sellaisella ritsalla saa pillua, ei edes pullukalta.
Minulle kerran sanoi deitti että ajatteli autosta päätellen että täytyy olla iso muna. Pettymyksiä tuli siis monta sinä iltana.
Eli oliks sulla Toyota?
Pitkän päälle Datsun
Opel Corsa 1.4 2015-2017 on luotettava auto. Kuluttaa 5.5 litraa sadalla. Ei premiumtason kyytiä tarjoa eikä premiumtason kustannuksia. Tämän tiedän koska meillä on niitä 2 kpl.
E ole mitään vinkkejä. Jouduin itse aikoinaan ostamaan opiskeluaikaan auton. Syykin oli selvä: että pääsen käymään lapsuudenkodissa silloin tällöin. Oli ongelma, kun muutin yliopistokaupunkiin. Sieltä pääsi vaihtamalla junaa maakuntakeskukseen, mutta maakunnan isosta kaupungista ei kulkenut busseja pienemmälle paikkakunnalle muuta kuin kouluaikoina, siis ei esim. pe klo 15.30 jälkeen lähtenyt yhtään bussia ja la taisi mennä yksi aamupäivän vuoro, sunnuntaisin ja pyhäpäivinä ei mihinkään suuntaan yhtään bussivuoroa. Yhden pe-la-välisen yön vietin matkakeskuksen penkillä torkkuen ja päätin, että ei mitään järkeä. Olin tullut junalla muistaakseni klo 19.30 ja piti odottaa lauantaihin aamupäivään seuraavaa bussia. Se oli paitsi epämukavaa, myös pelottavaa. Silloin oli jokin syysloma tai hiihtoloma tai vastaava pidempi vapaa alkamassa.
Mentiin kotoa seuraavalla viikolla autokauppaan ja käytin kesätyörahojani ja äiti vähän myös avusti auton hankinnassa. Nissan Micra oli se ensimmäinen auto. Vähän ajettu ja siistissä kunnossa. Mitään muuta vikaa ei ollut kuin lohkolämmitin puuttui, minkä takia kovilla pakkasilla ilmeni käynnistysongrlmia. Enkä oikeastaan viitsinyt kovilla pakkasilla juuri ajella, kun pelotti, jos se jää seisomaan jonnekin kun ei saa lämmitykseen. Että sellaisen vinkin voisin antaa, että lohkolämmitin olisi ihan hyvä olla (ja lämmityspaikka).