Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kelläään induktiotasoa, jossa liesituuletin on itse liedessä?

Vierailija
11.01.2026 |

Toimiiko se?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkerrassa tehtiin remontti ja tuli sellainen liesi joka imee palokaasut. Nyt hirveä käry kun se liesi pukkaa ne tänne alakertaan eikä ilmanvaihtokanavaan. Ja valkosipulia tekee enkä tykkää.

Kannattaa vaihtaa kokkia, jos liesi alkaa palokaasuja imemään...

Ja poistua asunnosta pikimmiten.

Vierailija
42/49 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tiskikonekin samassa.

Lykkää pesuvedet hormiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kiva johonkin kerrostaloyksiöön johon ei saa kanavaimuria. Tuohan vaan kierrättää sen rasvailman ympäri taloa.

Hormiton liesituuletin on kuitenkin parempi kuin ei liesituuletinta ollenkaan.

Onhan se. Luulisi kuitenkin että rasvakäryn imeminen yläpuolelta olisi huomattavasti tehokkaampaa ja käytännöllisempää kuin alapuolelta.

Niin minäkin ajattelen, ja siksi kyselen, onko näin. Olen tekemässä keittiöremontin, mutta haluaisin saarekkeeseen sellaisen. Mietin, kannattaako.

Ajattelisin ennemminkin niin että jos kohtuullisella vaivalla ja kustannuksilla saa saarekkeeseen oikean liesituulettimen, niin ehdottomasti se, jos taas edelliset ehdot ei täyty, niin sitten tuollainen liesi. Itsekin keittiöremontti harkinnassa ja näillä kriteereillä. Olen asunut asunnossa jossa tuollainen "kierrättävä" tuuletin, ja kyllä siitä vaan enemmän rasvaa kalusteisiin kertyy kuin kanavaimurista.

Vierailija
44/49 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin

Vierailija
45/49 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi, kivan näköinen mutta käytäntö huono. 

Vierailija
46/49 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kiva johonkin kerrostaloyksiöön johon ei saa kanavaimuria. Tuohan vaan kierrättää sen rasvailman ympäri taloa.

Hormiton liesituuletin on kuitenkin parempi kuin ei liesituuletinta ollenkaan.

Onhan se. Luulisi kuitenkin että rasvakäryn imeminen yläpuolelta olisi huomattavasti tehokkaampaa ja käytännöllisempää kuin alapuolelta.

Niin minäkin ajattelen, ja siksi kyselen, onko näin. Olen tekemässä keittiöremontin, mutta haluaisin saarekkeeseen sellaisen. Mietin, kannattaako.

Ajattelisin ennemminkin niin että jos kohtuullisella vaivalla ja kustannuksilla saa saarekkeeseen oikean liesituulettimen, niin ehdottomasti se, jos t

Kyse on kerrostalosta eli pakko ostaa liesituuleton, joka ei ole liitetty ilmanvaihtokanavaan. 
Tuo liesi on aika hintava, eli sen olisi paras olla hyvä.
Ap

Vierailija
47/49 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän hesarissa oli juttu, että yläkaapit ovat rasvaiset. 
Miten on?

Mikään imuri ei vie rasvaroiskeita.  Kyllä se kärryt vetää pois, mutta meillä raotettava ikkunaa että kunnolla vetää.  Liian tiivis talo kun vaihdettiin ikkunat.

Vierailija
48/49 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii, että kuuma höyry, jossa on mukana myös rasvaa ja hajua kohoaa automaattiset ylöspäin, niin varsinaisen perinteisen liesituulettimen ei tarvitse paljon imeä lasi vielä ohjaa höyryä. Tuollainen lieteen integroidun laitteen täytyy imeä todella kovaa, että se saa luontaisesti ylösnousevan höyryn vedettyä alaspäin ja sivuun vielä itse pannusta ja kattilasta, jotta se toimisi hyvin. Ja sitten päälle tietty, että kaikkihan otetaan suodattimiin metalliristikkoon rasva ja hajut aktiviihiilisuodattimeen. Liesituuletin vaatii vain sen rasvasuodattimen. 

Vierailija
49/49 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa.