Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei työttömät perusta yrityksiä

Vierailija
11.01.2026 |

Odottavat vaan, että joku toinen tekee niin ja menee sinne hyvinpalkattuun ja helpoon työhön.

Yrittäjä.

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupan kassalla ollut 15 vuoden ajan. Miten tämän paketoi myytäväksi palveluksi? Mistä asiakkaat?

Perustat kioskin ja olet siinä kassalla.

Asiakkaita EI ole. Kiitos orpopurra 

Vierailija
122/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velaksihan kaikki yritykset on pistetty pystyyn. Olette vaan saamatonta *askasakkia.

Yrittäjä.

Pitäisi varmaan olla joku liikeideakin. Palvelu, tuote tms. spesiaali, mitä ei ihan joka Pertsa osaa. Valitettavasti olen köyhä, joten pankki tuskin antaa lainaa, ei ole ideaa eikä mitään erityistä osaamistakaan. Annapa vinkki, herra tai rouva yrittäjä, minkä alan yrityksen voisin perustaa ja jolla tienaisi niin, ettei luukulle olisi koskaan enää asiaa. Rikastua ei tarvi. Odottelen innoissani, minkälaista yritystä kehotat aloittamaan.

Turha olettaa että muut antavat liikeideaa, siinä ei ole järkeä. Itse sanoisin että ei sen tarvi olla spesiaalia vaan vaikkapa joku jota tarvitaan paljon. Itse toimin 14v hautausyrittäjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Aloituksesi on varmaan provo, mutta vastaan silti. Suomessa yrittäjän asema on ollut turvaverkostojen suhteen erittäin heikko jo kauemmin kuin mitä minä 64v olen elänyt. Meillä oli vuosikymmeniä tässä maassa ajatus, että palkansaajan osa on kaikista paras ja se yrittäjä on vain sika, joka koittaa riistää muita. Vaikkei sillä yrittäjällä olisi ollut yhtään työntekijääkään. Koska näin on ollut vuosikymmeniä, uskallus yrittäjyyteen on aika heikkoa. Pitäisi olla sekä loistava bisnesidea että myös taloudelliset resurssit aloittaa yritystoiminta sekä elää säästöillään siihen asti, että yritys alkaa tuottamaan edes sen yrittäjän elämisen verran. Yrittäjä ei myöskään ole saanut sairastaa eikä oikein pitää lomaakaan, jos ei ole ensin saanut säästettyä tarpeeksi rahaa tällaisia "ylellisyyksiä" varten, jotka taas palkansaajalle kuuluu ihan automaattisesti. 

Tämä. Yrittäjä ja joskus perheenjäsenet putoaa ulos sosiaaliturvasta. Olisi hulluutta ottaa epäonnistuminen  riski. Ainakin yksinyrittäjän verotus on käsittämätön, ja yrittäjien keskiansio vain noin 2000€ kk. Ei järin houkuta. Suunnilleen saman saa kelalta ja voi harrastaa päivät. 

Vierailija
124/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoon työhön. Ok. minun koulutusalani ei ole "helppoa" työtä. 

Ongelma on siinä, että työttömän perustama  tai oikeastaan kenenkään perustama yritys ei heti edes vuoden aikan tuota mitään, mutta työttömyyskorvausta ei makseta, jos työtön ryhtyy yrittäjäksi.

AP:Kerro nyt millaisen yrityksen olet itse perustanut? Tuottiko yritys heti kun perustit yrityksen. Mikä sinun mielestäsi on helppoa työtä?

Eikö se spesiaali koulutusala antanut edellytyksiä toimia yrittäjänä?

Vierailija
125/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä!!!

Vierailija
126/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee konkurssiin paljon sotealan yrityksiä. Hyvinvointialueiden rahat on loppu, kiitos orpopurra. Eli hoitajat, nyt ei palveluita osta kukaan.

Vierailija
127/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pääsen oikeustieteelliseen tiedekuntaan suorittamaan OTM tutkintoa, voin sen jälkeen olla yrittäjä. 

Vierailija
128/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en halua tehdä töitä.

Vierailija
129/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velaksihan kaikki yritykset on pistetty pystyyn. Olette vaan saamatonta *askasakkia.

Yrittäjä.

Pitäisi varmaan olla joku liikeideakin. Palvelu, tuote tms. spesiaali, mitä ei ihan joka Pertsa osaa. Valitettavasti olen köyhä, joten pankki tuskin antaa lainaa, ei ole ideaa eikä mitään erityistä osaamistakaan. Annapa vinkki, herra tai rouva yrittäjä, minkä alan yrityksen voisin perustaa ja jolla tienaisi niin, ettei luukulle olisi koskaan enää asiaa. Rikastua ei tarvi. Odottelen innoissani, minkälaista yritystä kehotat aloittamaan.

Turha olettaa että muut antavat liikeideaa, siinä ei ole järkeä. Itse sanoisin että ei sen tarvi olla spesiaalia vaan vaikkapa joku jota tarvitaan paljon. Itse toimin 14v hautausyrittäjänä.

Hautauyrityksiä menee konkurssiin. Nyt ostetaan palvelu nettifirmalta halvalla. Ihmisillä ei ole rahaa palveluun.

Vierailija
130/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksen perustaminen on kannattavaa silloin kun sinulla on päivätyö ja voit sivutoimisesti olla yrittäjänä, jolloin yrittäjätulo on oikeaa lisäansiota.

Päivätyö pitää olla sellaisella työnantajalla, joka sallii sivutoimisen työn tai yrittäjyyden. Läheskään kaikki työnantajat evät salli minkäänlaista sivutyötä ja tai yrittäjyyttä päivätyön ohella.

Tiedän kyllä kilpailukietosopimukset yms. ja tarkoitus onkin yrittää ihan eri toimialalla kun koulutukseni on ja millaisia työtehtäviä haen.

Vierailija
131/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin ketjua näistä jotka kysyi työkkärissä yrittämisestä ja heiltä pistettiin tuet poikki vaikkei ollut vielä mitään olemassa. Työttömänä ajatteleminenkin on rikos. Mullekin kävi näin kun kysyin voisinko tehdä avoimessa joitain kursseja. Naps poikki ja ei rahaa kahteen kuukauteen. 

Vierailija
132/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole työtön jos hänellä on työnantajaa ja siten maksavia asiakkaita palvelevia taitoja työelämässä. Työttömät nimenomaan perustavat yrityksiä, mutta jo pitkään esim. perustamistuet menevät näille maata kiertäville pitseriayrittäjille, joiden paikka, jos sille on saatu turkkilaismafian lupa, myy lättyjä alehintaan ja paikka palaa parin toimintavuoden jälkeen ja vakuutusrahojen turvin hankitaan se saksalainen auto ja aloitetaan alusta muualla. Suomalaiset sitten tappelee keskenään vähistä tuista. 

Taas yksi syy vastustaa muukalaisten maahantuontia. Työttömät herätys! Meille tuodaan tänne kuulumatonta väkeä SYÖMÄÄN TEILLE KUULUVAA LEIPÄÄ! Juurisyy työttömyyteen on holtiton m aahanmuutto!

Vierailija
133/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksen perustaminen on kannattavaa silloin kun sinulla on päivätyö ja voit sivutoimisesti olla yrittäjänä, jolloin yrittäjätulo on oikeaa lisäansiota.

Päivätyö pitää olla sellaisella työnantajalla, joka sallii sivutoimisen työn tai yrittäjyyden. Läheskään kaikki työnantajat evät salli minkäänlaista sivutyötä ja tai yrittäjyyttä päivätyön ohella.

Tiedän kyllä kilpailukietosopimukset yms. ja tarkoitus onkin yrittää ihan eri toimialalla kun koulutukseni on ja millaisia työtehtäviä haen.

Jotkut työnantajat eivät salli MITÄÄN sivutyötä tai yrittäjyyttä olkoot se sitten kilpailevalla alalla tai ei. 

Vierailija
134/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista nyt vaan ei ole yrittäjäksi. Laita tämä sinne päähäsi ja lopeta kyseleminen.

Mutta kaikkien muiden pitäisi kuitenkin saada ne yrittäjän rahat?

Vierailija
135/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just luin ketjua näistä jotka kysyi työkkärissä yrittämisestä ja heiltä pistettiin tuet poikki vaikkei ollut vielä mitään olemassa. Työttömänä ajatteleminenkin on rikos. Mullekin kävi näin kun kysyin voisinko tehdä avoimessa joitain kursseja. Naps poikki ja ei rahaa kahteen kuukauteen. 

No mulla pistettiin tuet poikki kun sanoin, että EN ole yrittäjä. Tämän jälkeen virkailija oli kirjoittanut tietoihini, että olen yrittäjä.

Vierailija
136/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä.

Ei vai ole? Oikeasti on, mutta ihmiset haluavat haudata vainajan mahdollisimman halvalla koska vainaja ei ole enää valittamassa kohtelustaan. Eipä nuo arkut paljon halvempia ole, jos halua vainajalle pahvilaatikkoa. Riippuu tietenkin jos haluaa tilata sen arkun postissa niin ok, mutta kuka sen vainajan vie ruumishuoneelta kirkolle, yleensä hautaustoimistolla on myös kuljetus.

Vierailija
137/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt opettajan töihin jos olisin päässyt opiskelemaan aineenopettajaksi. Mutta kuulema en saanut hakeutua opiskelemaan vaan piti vaan mennä töihin! No, tässä sitä sitten ollaan, en voi oikein mennä opettajan töihin kun se vaatii muodollisen pätevyyden ja sitä minulla ei ole kun vaan piti vaan mennä töihin!

Vierailija
138/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole vielä lähdetty massoittain tähän yritysen perustamiseen työttömien saralla, kuten tehtiin 90 luvun laman aikaan.

Silloin otettiin starttiraha, sitten velat tappiin, sitten ostettiin jotain autoja ja muita ja siirrettiin ne sukulaisten ja exien nimiin, sitten yritys nurin ja kaikki tavarat ja autot jäivät itselle ja velat jäivät töissä käyvien veronmaksajien maksettavaksi.

Sitten piti se roskapankkikin perustaa, että näitä saatiin maksettua, tuli varmaan tuhat kertaa kalliimmaksi, kuin se, että kaikki ois vain istunut kiltisti sohvalla.

Vierailija
139/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä ei pidä perustaa yritystä, kun olet työtön. Menetät kaikki tulosi. Eikä kannata perustaa yritystä, kun hallitus on tuhonnut luottamuksen tulevaisuuteen. 

Vierailija
140/159 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista nyt vaan ei ole yrittäjäksi. Laita tämä sinne päähäsi ja lopeta kyseleminen.

Mutta kaikkien muiden pitäisi kuitenkin saada ne yrittäjän rahat?

Mene kouluun, typerä kakara.