Miksei työttömät perusta yrityksiä
Odottavat vaan, että joku toinen tekee niin ja menee sinne hyvinpalkattuun ja helpoon työhön.
Yrittäjä.
Kommentit (159)
On velkoja niin ei saa lainaa ja sitten toisekseen luuletko että kaikki yritykset lyövät leiville? Ja miksi tekisin mitään kun pärjäään näinkin? En halua kohdata kaltaisiasi ihmisiä arjessani, niin kotona pysyminen on järkevää, paitsi täällä nyt välillä teikäläomisoon joutuu törmäämään.
Mikä yritys täällä edes pärjäisi? Edes Yhdysvalloissa ei enää niin kannata, vaikka siellä yksityiset käyttävät palveluita toisin kuin täällä. Nimittäin isot globaalit yritykset on vieneet markkinat ihan älyttömän monelta alalta.
Hieman haastavaa tässä Suomen taloustilanteessa saada kannattavaa uutta yritystoimintaa käyntiin, kun tavallisilla ihmisillä ei ole enää rahaa maksaa mistään muusta kuin ruoasta ja asunnosta. Varakkaat puolestaan eivät osta palveluja, vaan palkkaavat apulaisen, jolla voi teettää kaikki työt kotona ja saada lisäksi hieronnan joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupan kassalla ollut 15 vuoden ajan. Miten tämän paketoi myytäväksi palveluksi? Mistä asiakkaat?
Perusta vähittäistavaramyymälä? Tai kahvila? Kioski?
Ihailen Tikkurilan Prisman kassarouvia, niin asiallisia, ystävällisiä ja tehokkaita, käyn siellä heidän takiaan. Heistä olisi kyllä yrittäjiksi jos olisi alkupääomaa
Suomi nousuun palstalla valittamalla?
Yrittäjä.
Miksi täytyisi perustaa, kun kelasta saa rahaa ja tukia muutaman paperin täyttämällä.
Ette oo tosta tämänhetkisestä konkurssiaallosta kuulleet? Yrityksiä kaatuu pilvin pimein myös lahjakkailta ja kokeneilta yrittäjiltä.
Siksi koska työttömät ovat pohjimmiltaan laiskoja ja heikompi lahjaisia.
-winner-
Niin, miksi köyhät eivät syö kakkua? t. Antoinette ja muut vähä-älyiset
Perustaisin mielelläni kirjakaupan tai antikvariaatin, mutta yhä harvempi kykenee lukemaan kirjoja.
AP on kyllä niin tyhmä 'yrittäjä' ettei mitään rajaa. Yrittäjä joka ei ole koskaan kuullut pääomasta :D
Vierailija kirjoitti:
Ette oo tosta tämänhetkisestä konkurssiaallosta kuulleet? Yrityksiä kaatuu pilvin pimein myös lahjakkailta ja kokeneilta yrittäjiltä.
Yrityksiä kuuluukin kuolla jatkuvasti sillä luova tuho on tärkeä osa markkinataloutta.
Vuosien ajan olen ihmetellyt eikö 300 000 työttömän joukossa ole yhtään osaajaa joka voisi yrityksen laittaa pystyyn. Kelan elättinä taitaa olla niin helppo olla että yrittäjäksi ei ala kukaan.
Työttömät ovat heikkoa ainesta eli ihmis jätettä joista ei ole mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Vuosien ajan olen ihmetellyt eikö 300 000 työttömän joukossa ole yhtään osaajaa joka voisi yrityksen laittaa pystyyn. Kelan elättinä taitaa olla niin helppo olla että yrittäjäksi ei ala kukaan.
Sinäkö ne rahat pieraiset sitten siihen yritystoimintaan jos osaaja löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Tässä se äly loistaa. Kuvittelet vissiin, että samat 300 000 ihmistä on ja pysyy työttöminä?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla niitä maksavia asiakkaitakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun palstalla valittamalla?
Yrittäjä.
ennen vai jälkeen konkurssin?
Montako esim tullut viime 6kk
Ja mulla olis sentään loistava tuote!!! Onko suomi koskaan ollut yrittäjä ystävällinen?
Jokainen yrittäjä on ollut joskus kokematon yrittäjä.
Yrittäjä.