Kuinka pitkään flunssa nyt kestää? Kuinka pitkään saikkua?
Kommentit (30)
Miten muka voi mennä fyysiseen työhön?
Erityisen hauskaa on saada kollega töihin pärsmimään ja valittamaan miten kaaaaaameassa taudissa hän onkaan. Viimeksi tällainen tartutti koronan lähes koko tiimiin, tunnin lähipalaveri riitti tähän. Hän olisi voinut olla etätöissä, mutta jostain käsittämättömästä syystä tuli töihin.
Kaksi viikkoa, jos sitä hoitaa joillakin keinoilla, ja 14 päivää, jos antaa sen olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
4vk :P
Saikulla?
Minulla kestänyt 3,5 viikkoa. Kova flunssa, poskiontelotulehdus, ei vaan mene ohi.
On tämä ollut jotenkin erilainen, mitä vuosia sitten koetusta muistan. Yskä on mulla yleensäkin kestänyt tosi pitkään. Yskä harmillisesti vaikuttaa yleiseen vointiin pitäessään öisin hereillä niin minut kuin perheenjäsenetkin.Tälläerää monet oireista on jo helpottuneet, mutta tukkoisuutta ja yllättävää samoin kuin toisen viestittäjän kohdalla, poskiontelotulehdus vaikuttaisi mullakin olevan. 5-viikkoa kohta podettu ja yskä jatkuu, tukkoisuutta ja kurkkukipua. Voisko johtua samasta viruksesta, vai olisinko saanut tuontitartunnan jostain uudesta, perheenjäsenten liikkuminen julkisilla voi sellaisenkin yllätyksen mahdollistaa.
Neljä viikkoa mennyt jo, ihan kaamea. Liikuntaa voinut harrastaa normaalia myöhemmin. Yleensä mulla kestää pari pahinta päivää mutta nyt meni yli viikko, parikin, ennen kuin pääsi jonnekin.
Minkälaista harmia olette joutuneet pitkittyneen flunnssan/yskän takia kokemaan? Mulla alkoi flunssa mm. kovalla yskällä, tiheällä tahdilla pienimmänkin ärsykkeen seurauksena, ympäri vuorokauden. vatsa/ kyljet olivat siitä jumpasta jo viikossa tosi hellinä. Liman irtoamisen alkaessa yskiminen jatkui puuskina ja hetkittäin helpottaen. Mikäli en voinut yskimisen takia nukuttua, nousin ylös ja katselin netistä ohjelmia, jotta puoliso sai nukkumisrauhan. Kaikenlaisia kotikonsteja olen pyrkinyt hyödyntämään, mm. suolavedellä kurlausta jne. Toipumista odotellessa, ehkä se sieltä jossain vaiheessa on tulossa, vaikken sitä vielä itse näe. ...
Yli kaksi viikkoa kesti.