Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko pullonpalautuskuitit ovat voimassa? Mulla on yli 100e edestä kuitteja jo kotona

Vierailija
11.01.2026 |

Menevätkö nuo vanhaksi tietyn ajan jälkeen? Kuitissa ei ainakaan lue.

Prisman kuitteja ovat.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi keräät niitä kuitteja?

Mä kans otan aina kuitit talteen ja vaihdan sit kun saa isomman setelin. Se pysyy säästössä paremmin kuin kolikot.

Mitä horiset? Totta kai kolikot säästyy paremmin kun tiputtaa ne säästöpossuun eikä tunge jotain seteleitä lompsaansa.

Vierailija
22/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en jaksa erikseen palauttaa joka kerta ostosten maksun jälkeen. Mieluummin kaikki sitten kerralla, niin vähemmän vaivaa.
Ja ei voi palauttaa ostoksien summaa vähentämään, koska tuosta vähennetystä summasta ei saa bonusta. Vähän hölmö systeemi että ensin pitää maksaa ostokset, ja sitten vasta tehdä oma tapahtumansa pullonpalautuskuitista.

ap

Olet kerännyt tyhjiä pulloja roskiksista ja katujen varsilta. Niistä saamasi raha on verotettavaa tuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulorekisteriin vaan pullotulot. 

Ja miksi? Maksat pullopantin rahoilla, joista on jo peritty vero pantissakin on varmaan mukana alvi. Ja jos vielä pitäisi maksaa veroa, kun palautat tämän pullon, niin on verotus mennyt huippuunsa. Ihan sama kuin verotusta yksinkertaistettaisiin tyyliin: onko teillä rahaa, jos on paljonko ja mistä voi hakea, paitsi nyt itsepalvelun aikaan, onko teillä rahaa, paljonko, ohessa tilillepanolappu.

Vierailija
24/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tai kaksi palautuskuittia voin säilyttää, silloin vielä on helppo muistaa mistä kaupasta kuitti on. Useampia kuitteja jos kertyisi joutuisin juoksemaan monessa kaupassa kuitteja palauttamassa, enkä usko että niillä mitään tasasummia kuitenkaan saisi. Kätevämpää aina maksaa pullonpalautuskuitilla osa ostosten summasta.

Vierailija
25/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tämäkin ketju ! :)  vauva  ei petä 

Vierailija
26/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että ne vanhenevat ihan yleisten vanhenemisaikojen mukaisesti. Käytännössä ehkä jo ennen sitä haalistuvat käyttökelvottomiksi. Itse varmaan veisin ne kassalle ja ottaisin käteisenä tai pyytäisin tallettamaan tilille. 

Vierailija
27/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palautat ne kuitit Prismaan, älä ainakaan maksa ostoksiasi samalla näyttäen S-etukorttia, koska silloin sinulta lähtee bonukset niistä.

Eli erikseen pullorahat!

Tämä on pääsyy miksi niitä kuitteja jätänkin lunastamatta joka kerta, koska en halua pienentää bonuksiani. Sanoin sen tuossa aiemmin tässä ketjussa.

ap

Normaalille ihmiselle ei ole ongelma maksaa ostokset ja sitten lunastaa palautuskuittia. 

Vierailija
28/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en jaksa erikseen palauttaa joka kerta ostosten maksun jälkeen. Mieluummin kaikki sitten kerralla, niin vähemmän vaivaa.
Ja ei voi palauttaa ostoksien summaa vähentämään, koska tuosta vähennetystä summasta ei saa bonusta. Vähän hölmö systeemi että ensin pitää maksaa ostokset, ja sitten vasta tehdä oma tapahtumansa pullonpalautuskuitista.

ap

Olet kerännyt tyhjiä pulloja roskiksista ja katujen varsilta. Niistä saamasi raha on verotettavaa tuloa.

En ole kerännyt, vaan ihan itse ostin sokerittomia limuja kaupasta.

ap

Vierailija
29/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata säästää, vein kerran 150 eurolla pulloja ja oli pelkkiä limsapulloja, niin kaupan kassa sanoo mua nykyään aina sen takia juopoksi ja oli vielä huoli-ilmoituksenkin tehnyt sen takia.

Vierailija
30/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että ne vanhenevat ihan yleisten vanhenemisaikojen mukaisesti. Käytännössä ehkä jo ennen sitä haalistuvat käyttökelvottomiksi. Itse varmaan veisin ne kassalle ja ottaisin käteisenä tai pyytäisin tallettamaan tilille. 

Mikä on "yleinen vanhenemisaika"??

Vierailija
31/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tai kaksi palautuskuittia voin säilyttää, silloin vielä on helppo muistaa mistä kaupasta kuitti on. Useampia kuitteja jos kertyisi joutuisin juoksemaan monessa kaupassa kuitteja palauttamassa, enkä usko että niillä mitään tasasummia kuitenkaan saisi. Kätevämpää aina maksaa pullonpalautuskuitilla osa ostosten summasta.

Minä käyn aina samassa kaupassa, ja kaikki pullokuitit ovat sieltä. Ei ole oikein järkeä lähteä mihinkään muuhun kauppaan, kun 80m päässä kotiovestani on Prisma.

ap

Vierailija
32/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tämäkin ketju ! :)  vauva  ei petä 

Mitäs vikaa tässä nyt sitten on?

Vierailija
33/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kans otan aina kuitit talteen ja vaihdan sit kun saa isomman setelin. Se pysyy säästössä paremmin kuin kolikot.

Säästät enemmän kun et osta limsaa.

Vierailija
34/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palautat ne kuitit Prismaan, älä ainakaan maksa ostoksiasi samalla näyttäen S-etukorttia, koska silloin sinulta lähtee bonukset niistä.

Eli erikseen pullorahat!

Tämä on pääsyy miksi niitä kuitteja jätänkin lunastamatta joka kerta, koska en halua pienentää bonuksiani. Sanoin sen tuossa aiemmin tässä ketjussa.

ap

Normaalille ihmiselle ei ole ongelma maksaa ostokset ja sitten lunastaa palautuskuittia. 

Se on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni se on hankalaa palauttaa joka kerta kuitti erikseen, kuin että palauttaisin vaikka 30 kuittia kerralla.
Kukin tavallaan.

ap

Vierailija
35/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata säästää, vein kerran 150 eurolla pulloja ja oli pelkkiä limsapulloja, niin kaupan kassa sanoo mua nykyään aina sen takia juopoksi ja oli vielä huoli-ilmoituksenkin tehnyt sen takia.

Tämä on niin nykyaikaa nämä erilaiset ilmoitukset viranomaisille...

Vierailija
36/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästät enemmän kun et osta limsaa.

Joo, ja säästät enemmän kun et hanki lapsia, osta uusia vaatteita ennen kuin vanhat ovat täysin käyttökelvottomat/reikäiset, et osta muuta kuin halvinta ravintoa, et asu muussa kuin 14m2 yksiössä, et hanki autoa, et matkustele, et muutenkaan "elä" yhtään mitenkään.
Olet nero!

Vierailija
37/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä normaalissa ostoskuitissa on puhelinnumero, josta voit soittaa Prismaan ja kysyä asiaa. Tai kävellä sen 80 metriä. 

Itselläni ne kuitit haalistuvat käyttökelvottomiksi jo lyhyessä ajassa, joten en sen takia ole päässyt testaamaan aikarajaa valitettavasti. En aina muista kassalla enää pullokuittia ja siksi niitä joskus jää. Käyn monessa eri Prismassa (kävelylenkit) ja aina ei tule asiaa samaan kohta uudestaan.

Olen myös sitä mieltä, että on hassua juoda niin paljon limsaa, että kertyy yli 100 euron edestä pantteja, ja sitten miettiä menetettyjä bonuksia, eikö ne suurkuluttajillakin ole kuitenkin vain maksimissaan 5 % tai jotain. Mutta toki meitä on moneksi, kuten ap sanoikin. Kerro mielellään tänne, kun vastaavat tuosta aikarajasta.

Vierailija
39/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne toimii niin kauan, kun se kassan skanneri pystyy lukemaan viivakoodin TAI niin kauan kuin viivakoodin alla olevat numerot on luettavissa (=eli kuitin voi käsin naputella kassaan). 

Älä hyvänen aika mihinkään kassalle vie kolmeakymmentä pullokuittia kerralla. Arvosta sen verran myyjää ja muita asiakkaita. Meillä esimerkiksi nimittäin JOKAISEEN pullokuittiin täytyy merkata myyjänumero ja juokseva numero, monesko vastaanotettu pullokuitti on kyseessä. 30 kuittia kestää pienen ikuisuuden merkata ja kyllä! Se on pakko tehdä.

Voit ottaa sen kuitin ostosten maksun jälkeen. Sanot, että ottaisin tämän vielä rahana, kiitos. Koko toimitus kestää 20sek. 

Vierailija
40/40 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kauppaan kuittien kanssa niin selviää käykä ne vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi