Kauanko pullonpalautuskuitit ovat voimassa? Mulla on yli 100e edestä kuitteja jo kotona
Menevätkö nuo vanhaksi tietyn ajan jälkeen? Kuitissa ei ainakaan lue.
Prisman kuitteja ovat.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keräät niitä kuitteja?
Koska en jaksa erikseen palauttaa joka kerta ostosten maksun jälkeen. Mieluummin kaikki sitten kerralla, niin vähemmän vaivaa.
Ja ei voi palauttaa ostoksien summaa vähentämään, koska tuosta vähennetystä summasta ei saa bonusta. Vähän hölmö systeemi että ensin pitää maksaa ostokset, ja sitten vasta tehdä oma tapahtumansa pullonpalautuskuitista.
ap
Olet kerännyt tyhjiä pulloja roskiksista ja katujen varsilta. Niistä saamasi raha on verotettavaa tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Tulorekisteriin vaan pullotulot.
Ja miksi? Maksat pullopantin rahoilla, joista on jo peritty vero pantissakin on varmaan mukana alvi. Ja jos vielä pitäisi maksaa veroa, kun palautat tämän pullon, niin on verotus mennyt huippuunsa. Ihan sama kuin verotusta yksinkertaistettaisiin tyyliin: onko teillä rahaa, jos on paljonko ja mistä voi hakea, paitsi nyt itsepalvelun aikaan, onko teillä rahaa, paljonko, ohessa tilillepanolappu.
Yhden tai kaksi palautuskuittia voin säilyttää, silloin vielä on helppo muistaa mistä kaupasta kuitti on. Useampia kuitteja jos kertyisi joutuisin juoksemaan monessa kaupassa kuitteja palauttamassa, enkä usko että niillä mitään tasasummia kuitenkaan saisi. Kätevämpää aina maksaa pullonpalautuskuitilla osa ostosten summasta.
Onpa tämäkin ketju ! :) vauva ei petä
Veikkaisin, että ne vanhenevat ihan yleisten vanhenemisaikojen mukaisesti. Käytännössä ehkä jo ennen sitä haalistuvat käyttökelvottomiksi. Itse varmaan veisin ne kassalle ja ottaisin käteisenä tai pyytäisin tallettamaan tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palautat ne kuitit Prismaan, älä ainakaan maksa ostoksiasi samalla näyttäen S-etukorttia, koska silloin sinulta lähtee bonukset niistä.
Eli erikseen pullorahat!
Tämä on pääsyy miksi niitä kuitteja jätänkin lunastamatta joka kerta, koska en halua pienentää bonuksiani. Sanoin sen tuossa aiemmin tässä ketjussa.
ap
Normaalille ihmiselle ei ole ongelma maksaa ostokset ja sitten lunastaa palautuskuittia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa erikseen palauttaa joka kerta ostosten maksun jälkeen. Mieluummin kaikki sitten kerralla, niin vähemmän vaivaa.
Ja ei voi palauttaa ostoksien summaa vähentämään, koska tuosta vähennetystä summasta ei saa bonusta. Vähän hölmö systeemi että ensin pitää maksaa ostokset, ja sitten vasta tehdä oma tapahtumansa pullonpalautuskuitista.
ap
Olet kerännyt tyhjiä pulloja roskiksista ja katujen varsilta. Niistä saamasi raha on verotettavaa tuloa.
En ole kerännyt, vaan ihan itse ostin sokerittomia limuja kaupasta.
ap
Ei kannata säästää, vein kerran 150 eurolla pulloja ja oli pelkkiä limsapulloja, niin kaupan kassa sanoo mua nykyään aina sen takia juopoksi ja oli vielä huoli-ilmoituksenkin tehnyt sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että ne vanhenevat ihan yleisten vanhenemisaikojen mukaisesti. Käytännössä ehkä jo ennen sitä haalistuvat käyttökelvottomiksi. Itse varmaan veisin ne kassalle ja ottaisin käteisenä tai pyytäisin tallettamaan tilille.
Mikä on "yleinen vanhenemisaika"??
Vierailija kirjoitti:
Yhden tai kaksi palautuskuittia voin säilyttää, silloin vielä on helppo muistaa mistä kaupasta kuitti on. Useampia kuitteja jos kertyisi joutuisin juoksemaan monessa kaupassa kuitteja palauttamassa, enkä usko että niillä mitään tasasummia kuitenkaan saisi. Kätevämpää aina maksaa pullonpalautuskuitilla osa ostosten summasta.
Minä käyn aina samassa kaupassa, ja kaikki pullokuitit ovat sieltä. Ei ole oikein järkeä lähteä mihinkään muuhun kauppaan, kun 80m päässä kotiovestani on Prisma.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onpa tämäkin ketju ! :) vauva ei petä
Mitäs vikaa tässä nyt sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kans otan aina kuitit talteen ja vaihdan sit kun saa isomman setelin. Se pysyy säästössä paremmin kuin kolikot.
Säästät enemmän kun et osta limsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palautat ne kuitit Prismaan, älä ainakaan maksa ostoksiasi samalla näyttäen S-etukorttia, koska silloin sinulta lähtee bonukset niistä.
Eli erikseen pullorahat!
Tämä on pääsyy miksi niitä kuitteja jätänkin lunastamatta joka kerta, koska en halua pienentää bonuksiani. Sanoin sen tuossa aiemmin tässä ketjussa.
ap
Normaalille ihmiselle ei ole ongelma maksaa ostokset ja sitten lunastaa palautuskuittia.
Se on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni se on hankalaa palauttaa joka kerta kuitti erikseen, kuin että palauttaisin vaikka 30 kuittia kerralla.
Kukin tavallaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata säästää, vein kerran 150 eurolla pulloja ja oli pelkkiä limsapulloja, niin kaupan kassa sanoo mua nykyään aina sen takia juopoksi ja oli vielä huoli-ilmoituksenkin tehnyt sen takia.
Tämä on niin nykyaikaa nämä erilaiset ilmoitukset viranomaisille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kans otan aina kuitit talteen ja vaihdan sit kun saa isomman setelin. Se pysyy säästössä paremmin kuin kolikot.
Säästät enemmän kun et osta limsaa.
Joo, ja säästät enemmän kun et hanki lapsia, osta uusia vaatteita ennen kuin vanhat ovat täysin käyttökelvottomat/reikäiset, et osta muuta kuin halvinta ravintoa, et asu muussa kuin 14m2 yksiössä, et hanki autoa, et matkustele, et muutenkaan "elä" yhtään mitenkään.
Olet nero!
Siinä normaalissa ostoskuitissa on puhelinnumero, josta voit soittaa Prismaan ja kysyä asiaa. Tai kävellä sen 80 metriä.
Itselläni ne kuitit haalistuvat käyttökelvottomiksi jo lyhyessä ajassa, joten en sen takia ole päässyt testaamaan aikarajaa valitettavasti. En aina muista kassalla enää pullokuittia ja siksi niitä joskus jää. Käyn monessa eri Prismassa (kävelylenkit) ja aina ei tule asiaa samaan kohta uudestaan.
Olen myös sitä mieltä, että on hassua juoda niin paljon limsaa, että kertyy yli 100 euron edestä pantteja, ja sitten miettiä menetettyjä bonuksia, eikö ne suurkuluttajillakin ole kuitenkin vain maksimissaan 5 % tai jotain. Mutta toki meitä on moneksi, kuten ap sanoikin. Kerro mielellään tänne, kun vastaavat tuosta aikarajasta.
Ne toimii niin kauan, kun se kassan skanneri pystyy lukemaan viivakoodin TAI niin kauan kuin viivakoodin alla olevat numerot on luettavissa (=eli kuitin voi käsin naputella kassaan).
Älä hyvänen aika mihinkään kassalle vie kolmeakymmentä pullokuittia kerralla. Arvosta sen verran myyjää ja muita asiakkaita. Meillä esimerkiksi nimittäin JOKAISEEN pullokuittiin täytyy merkata myyjänumero ja juokseva numero, monesko vastaanotettu pullokuitti on kyseessä. 30 kuittia kestää pienen ikuisuuden merkata ja kyllä! Se on pakko tehdä.
Voit ottaa sen kuitin ostosten maksun jälkeen. Sanot, että ottaisin tämän vielä rahana, kiitos. Koko toimitus kestää 20sek.
Mene kauppaan kuittien kanssa niin selviää käykä ne vielä.
Mitä horiset? Totta kai kolikot säästyy paremmin kun tiputtaa ne säästöpossuun eikä tunge jotain seteleitä lompsaansa.